آیا سفر توریستی به خارج ممکن است؟

منبع: همگردی

79

1399/7/16

11:42


ایسنا/ بدنبال اخبار و گزارشات منتشر شده، این سوال مطرح می شود که آیا سفر توریستی به خارج ممکن است؟

داستان چیست؟

حرمت الله رفیعی با اشاره به برقراری پروازهای بیشتری در مسیرهای بین المللی به دنبال بازگشایی برخی مرزها، درباره کاهش محدودیت های سفرهای توریستی برای شهروندان ایرانی در شرایط همه گیری کرونا اظهار کرد: اگرچه پروازهای بین المللی بیشتری برقرار شده که البته اغلب توسط شرکت های هواپیمایی داخلی انجام می شود، اما هنوز محدودیت ها و قوانین سختگیرانه کرونا در بیشتر مقاصد سفر برقرار است. بیشتر این کشورها فقط به شهروندان خود یا دارندگان اقامت دائم در آن کشور اجازه ورود می دهند و به مسافرانی که سفرشان غیرضروری است، صرف نظر از اینکه ویزای معتبر داشته باشند یا خیر، اجازه ورود نمی دهند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: از بین مقاصدی که ایرانی ها اغلب به آن سفر داشتند، فقط مسیر توریستی ترکیه تا حدی باز شده که آن هم ثبات ندارد و بارها پروازهای آن لغو شده است. از سویی، قیمت بلیت پرواز آن مدام درحال تغییر و در مواقعی نجومی و عجیب است. با این وضع به هیچ وجه سفر غیرضروری در این مسیر توصیه نمی شود.

وی ادامه داد: مسیر اروپا به ویژه حوزه شنگن با برقراری پروازهای شرکت های هواپیمایی داخلی تقریبا باز شده است، اما ویزای شنگن و توریستی داده نمی شود و حتی سفر افرادی که ویزای توریستی از اتحادیه اروپا داشتند، غیرضروری محسوب می شود و فعلا اجازه ورود داده نمی شود. ورود به اروپا تنها برای افرادی ممکن است که ویزای اقامت، کار و یا تحصیل داشته باشند و یا مدرک رسمی در ارتباط با نسبت خویشاوندی (درجه یک) و دلیل محکمی برای سفر ارائه دهند.

رفیعی افزود: در سایر مسیرها مثل روسیه، امارات، چین، قطر و مالزی با آنکه پروازها، هرچند به تعداد کم برقرار شده، اما محدودیت سفر همچنان برقرار است و فقط افرادی اجازه ورود به این کشورها را دارند که ویزای کار، تجارت، اقامت و الزام تحصیلی داشته باشند.

وی گفت: در مسیر جمهوری آذربایجان، عراق، گرجستان، هند و تایلند که از جمله مقاصد توریستی ایرانی ها محسوب می شوند، پروازها کامل متوقف شده و فعلا امکان سفر وجود ندارد. با توجه به شرایطی که ویروس کرونا ایجاد کرده است، کشورهای زیادی هنوز برای باز کردن مرزها به روی گردشگران ملاحظه می کنند.

رفیعی تاکید کرد: در پروازهای ترانزیتی که درحال حاضر بیشتر از قطر، ترکیه، روسیه و حتی اروپا، به قصد سفر به یک کشور دیگر انجام می شود، باید به قوانین و پروتکل های مقصد در برابر مسافر ایرانی دقت شود، چون شرکت های هواپیمایی که سفر ترانزیتی از طریق آنها انجام می شود، هیچ تعهد و مسئولیتی در این باره نمی پذیرند. بیشتر کشورها هنوز محدودیت های سختگیرانه سفر را برنداشته اند و ویزای توریستی صادر نمی کنند.

آیا سفر توریستی به خارج ممکن است؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو