مالیدن کپسول ویتامین ای روی پوست برای چاقی صورت

مالیدن کپسول ویتامین ای روی پوست برای چاقی صورت


منبع: زیبامون

309

1399/7/16

12:19


اگه به دنبال راه حلهای خانگی برای چاق شدن صورت هستید، این مقاله از زیبامون رو بخونید و با روش استفاده از کپسول ویتامین ای برای چاقی صورت و سایر روشهای خانگی برای چاق شدن صورت بیشتر آشنا بشید.

مالیدن کپسول ویتامین ای روی پوست برای چاقی صورت

ویتامین E، ماده مغذی مورد نیاز بدن برای تقویت سیستم ایمنی بوده و تاثیر خیلی زیادی برای بازسازی و ترمیم سلول‌های بدن و پوست داره. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی نیز هست و از این جهت برای سلامتی بدن بسیار ضروری و مهم هست.

روغن ویتامین E، دارای مواد مغذی و آنتی اکسیدان محلول در چربی نیز هست و باعث خنثی کردن اثرات مضر رادیکال‌های آزاد بر روی پوست میشه و تاثیر خیلی خوبی در جوانسازی و سلامتی پوست داره. برای بهره مندی از خواص روغن ویتامین E، هم میتونید محتویات درون کپسول ویتامین ای رو بر روی پوست بمالید و هم کپسول ویتامین E رو با تجویز پزشک میل کنید.

همه ما میدونیم که داشتن یک صورت کامل با گونه‌های چاق، تاثیر خیلی زیادی در افزایش زیبایی چهره داره. شکل صورت یک فرد، به طور طبیعی در طول زندگی او تغییر میکنه و با افزایش سن به تدریج چربی و عضله‌های صورت کم میشن و همین موضوع دلیلی بر لاغر شدن صورت هست. علاوه بر این، ممکنه بعد از کاهش وزن هم تغییرات خیلی زیادی در چهره به وجود بیاد که این عامل هم میتونه زیبایی صورت رو تحت تاثیر قرار بده و پُر و کامل بودن صورت از بین ببره. همچنین برخی از افراد نیز تمایل دارند فقط بر روی صورت خود اضافه وزن داشته باشن و از این طریق، صورتی گردتر، کامل‌تر و پُرتر داشته باشند!

فرقی نمیکنه هدف شما از چاقی صورت چی هست، بهترین و مناسبترین روش برای رسیدن به این هدف، این هست که از دستورالعمل‌های خانگی و طبیعی استفاده کنید تا شاهد بهترین اثربخشی در این زمینه باشید.

ما در این بخش از زیبامون دات کام، به روش مالیدن کپسول ویتامین ای روی پوست برای چاقی صورت و همچنین چندتا از بهترین روشهای خانگی برای چاقی صورت رو به شما توضیح دادیم تا بتونید با استفاده از این روشهای کاربردی و ساده، صورتی کامل، زیبا و چاق داشته باشید.

 

حتما بخوانید: خواص روغن جوانه گندم برای پوست و چاقی صورت

 

فواید ویتامین E برای صورت

استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین E، تاثیر خیلی زیادی در سلامتی بدن داره و کمک میکنه تا سرعت سنتز سلولهای پوستی، افزایش پیدا کنه. اما آیا از فواید ویتامین E برای پوست صورت نیز آگاه هستید؟ در ادامه به چند تا از بهترین تاثیرات ویتامین ای برای صورت اشاره کردیم:

 

1. مالیدن کپسول ویتامین ای برای چاقی صورت

مالیدن محتویات درون کپسول ویتامین E آرایشی بر روی گونه‌ها میتونه تاثیر خیلی خوبی در چاق شدن صورت و پر حجم شدن گونه‌ها داشته باشه. اسیدهای چرب موجود در روغن ویتامین E، در فضاهای بین بیرونی‌ترین لایه پوستی قرار می‌گیرند و از این طریق تاثیر خیلی خوبی در چاقی صورت خواهند داشت.

 

کپسول ویتامین E

 

2. ویتامین E برای جلوگیری از پیری پوست و ایجاد چین و چورک روی صورت

ویتامین E سرشار از آنتی اکسیدان هست و تاثیر خیلی خوبی در افزایش گردش خون در پوست داره. شاید به همین دلیل هست که بعد از مالیدن ویتامین E بر روی صورت، خیلی سریع متوجه تفاوت در سفتی و ساختار پوست خود خواهید شد.

 

3. مالیدن کپسول ویتامین e برای درمان لکه‌های تیره و هایپرپگمنتیشن روی پوست

لکه‌های تیره پوست ممکنه به دلیل تولید بیش از حد ملانین توسط هورمون‌های بدن و یا دلایل دیگه ایجاد بشه. این مشکل پوستی که بیماری ملاسما نامیده میشه رو میتونید با استفاده از مالیدن روغن ویتامین E روی پوست صورت درمان کنید.

کپسول ویتامین ای آرایشی یا محصولاتی که دارای غلظت بالایی از ویتامین E هستند میتونن لکه‌های تیره پوست رو به خوبی درمان کرده و از بین ببرند و اگر ویتامین E با ویتامین C به طور همزمان مورد استفاده قرار بگیره، اثربخشی بهتری برای این منظور خواهند داشت.

 

ویتامین ای

 

4. مالیدن کپسول ویتامین ای روی پوست صورت به عنوان یک نرم کننده عالی

روغن ویتامین E، دارای مواد مغذی محلول در چربی هست و به همین دلیل از محصولات محلول در آب سنگین‌تر هست. این روغن میتونه رطوبت از دست رفته پوست صورت رو بازیابی کنه و بهترین عملکرد رو بر روی پوستهای خشک و آسیب دیده داره. شما میتونید چند قطره از روغن ویتامین e رو با کرم مرطوب کننده‌ای که همیشه استفاده می‌کنید مخلوط کرده تا از فواید این روغن در مرطوب کردن پوست بهره مند بشید.

 

5. کپسول ویتامین e برای دور چشم 

استفاده از روغن ویتامین e برای دور چشم یکی از راه حل‌های عالی برای رهایی از سیاهی دور چشم هست. محتویات درون یک کپسول ویتامین E آرایشی رو با کرم مرطوب کننده معمولی خود ترکیب کنید و به مدت چند روز به آرومی زیر چشم ماساژ بدید تا شاهد اثربخشی این روغن برای برطرف کردن سیاهی دور چشم باشید.

 

عوارض مالیدن کپسول ویتامین ای به صورت

کپسول ویتامین E به دو شکل خوراکی و موضعی در دسترس هست و اگر قصد دارید از این کپسول به صورت موضعی روی پوست استفاده کنید، باید حتما کپسول ویتامین E آرایشی که مخصوص این کار هست رو تهیه کنید و به هیچ عنوان کپسول ویتامین E خوراکی رو برای مالیدن به پوست مورد استفاده قرار ندید.

زیرا کپسول خوراکی ویتامین E دارای ترکیباتی هست که بتونه به راحتی در بدن تجزیه بشه و وقتی در معرض هوای ازاد قرار میگیره، خواص خودش رو از دست میده و کارایی در این زمینه نداره.

ویتامین E یک درمان موثر برای تمام افراد نیست! اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه هست و یا منافذ پوستی شما خیلی سریع و راحت مسدود میشه، استفاده موضعی از ویتامین E میتونه شرایط پوستی شما رو بدتر کنه. علاوه بر این استفاده موضعی از روغن ویتامین e ممکنه با عوراضی همچون سوزش، قرمزی یا تحریک پوست همراه باشه. در صورت بروز چنین علائمی باید پوستتون رو بشویید و برای استفاده مجدد از این روش، حتما با پزشک مشورت کنید.

مصرف مکمل خوراکی ویتامین E برای مدت زمان کوتاه برای اکثر افراد بی خطر هست اما مصرف خودسرانه و بیشتر از یک سال ویتامین e میتونه منجر به تجمع این ویتامین در بدن بشه و زمانی که ویتامین E بیش از حد در جریان خون وجود داشته باشه، میتونه منجر به کاهش تعداد پلاکت خونو رقیق شدن خون بشه. بنابراین بهتره مصرف قرص ویتامین E رو حتما با تجویز پزشک شروع کنید و با توجه به توصیه‌های پزشک از این کپسول استفاده نمایید.

همچنین اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنید یا دچار اختلالات خونریزی هستید، بهتره قبل از شروع مصرف مکمل ویتامین E، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

حتما بخوانید: چاقی صورت - درمان لاغری صورت با روش های ساده

 

برای داشتن صورت چاق چه باید کرد؟

چندین روش طبیعی و خانگی وجود داره که برای داشتن صورت چاق و گونه‌های پرحجم میتونید استفاده کنید. برخی از این روشها رو در ادامه معرفی کردیم:

 

1. ورزش صورت

ورزش صورت که به نام یوگای صورت نیز شناخته شده هست میتونه تاثیر خوبی در چاق شدن صورت داشته باشه. اگر تمرینات ورزشی صورت رو روزانه به مدت 30 دقیقه و به مدت 8 هفته انجام بدید، شکل صورت شما کامل‌تر میشه، صورت  چاق و ظاهری جوان‌تری خواهید داشت.

 

  • درحالیکه لبهای خود را جمع کردید، لبخند بزنید و سعی کنید گونه‌ها رو به سمت بالا بکشید. سپس انگشتان هر دو دست رو در دو طرف صورت قرار بدید و به آرومی گونه‌ها رو به سمت بالا بکشید. 20 ثانیه این موقعیت رو حفظ کنید.

 

  • نفس عمیقق بکشید، دهان خود را ببندید و گونه‌های خود را تا جایی که امکان داره، از هوا پر کنید. 45 ثانیه در این موقعیت بمانید تا هوای داخل دهان به آرومی خارج بشه.

 

  • دهان خود را به شکل "O" باز کنید و لبها رو بر روی دندان قرار داده و سعی کنید لبخند بزنید. سپس انگشتان هر دو دست رو بر روی گونه‌ها قرار بدید و با ملایمت گونه‌ها رو به مدت 30 ثانیه سمت بالا و پایین ببرید.

 

ورزش صورت

 

2. استفاده موضعی و خوراکی از آلوئه ورا برای چاق شدن صورت

طبق مطالعه‌ای که در این زمینه انجام گرفته، به این نتیجه رسیدند که اگر به مدت 90 روز، هر روز یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا تازه میل کنید، بعد از گذشت این مدت زمان، خاصیت ارتجاعی پوست شما بهبود پیدا میکنه و گونه‌های پر حجم‌ و صورت چاقی خواهید داشت. توجه داشته باشید که ممکن هست برخی افراد نسبت به آلوئه ورا حساسیت داشته باشند. بنابراین در صورت بروز حساسیت، از استفاده آن خودداری کنید.

استفاده موضعی از ترکیب مقداری ژل آلوئه ورا به همراه چند قطره روغن ویتامین E هم میتونه تاثیر خیلی خوبی در چاق شدن صورت داشته باشه. دقت داشته باشید که از روغن ویتامین e خالص برای این منظور استفاده کنید و با کپسول ویتامین E آرایشی که برای استفاده موضعی مناسب هست رو تهیه کرده و محتویات درون کپسول رو با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و روی صورت بمالید.

 

آلوئه ورا

 

3. سیب برای چاق شدن صورت

سیب به طور طبیعی حاوی مقادیر خیلی خوبی از کلاژن، آلاستین و آنتی اکسیدان هست و تاثیر خیلی خوبی در حفظ جوانی پوست داره. اگر از ماسک سیب بر روی پوست صورت استفاده بشه، تاثیر خیلی خوبی در چاق شدن صورت هم خواهد داشت. برای این منظور باید یک عدد سیب رو رنده کنید و به مدت 20 دقیقه روی صورت قرار بدید و در نهایت پوستتون رو با آب ولرم بشویید.

علاوه بر این، خوردن روزانه سیب هم میتونه تاثیر مثبتی در حفظ سلامتی و جوانی پوست داشته باشه و کمک میکنه تا صورت شما چاق و کامل بشه.

 

سیب

 

4. چاق شدن صورت با گلیسیرین و گلاب

اگه به فکر ایجاد ظاهری، جوان، شاداب و باطراوت برای پوستتون هستید، پیشنهاد میشه که هر شب قبل از خواب، ترکیبی از مقدار مساوی گلاب و گلیسیرین درست کنید و بر روی پوست صورت بمالید. این ترکیب نه تنها پوست شما رو تمیز و مرطوب نگه میداره بلکه تاثیر خیلی خوبی در چاق شدن صورت هم داره.

 

گلیسیرین و گلاب

 

حتما بخوانید: ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت [درمان لاغری صورت با روشهای خانگی]

 

نکات تکمیلی برای چاقی صورت

 

  • همیشه و در همه جا کرم ضد آفتاب بزنید. این کرم میتونه به خوبی از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت کنه و مانع از پیری پوست بشه. بهتره هر 2 ساعت یکبار کرم ضدآفتاب رو تمدید کنید تا حداکثر بهره‌وری رو از خواص این کرم داشته باشید.

 

  • شبها قبل از خواب، پوستتون رو به طور کامل بشویید و تمیز کنید و اجازه بدید پوستتون در طول شب نفس بکشه و ترمیم بشه. بدون آرایش بودن پوست در هنگام شب و خوابیدن تاثیر خیلی زیادی در حفظ جوانی و شادابی پوست داره.

 

  • سیگار کشیدن رو ترک کنید و از مصرف الکل خودداری نمایید. این عادتهای نادرست باعث میشن تا خاصیت ارتجاعی پوست از بین بره و پوست شما زودتر از حالت معمولی پیر بشه.

 

  • روزانه مقدار زیادی آب بنوشید و بدن و پوستتون رو هیدارته نگه دارید. هیدارته بودن پوست تاثیر خیلی خوبی در حفظ جوانی پوست داره و کمک میکنه تا صورت شما همیشه چاق و پرحجم باشه.

 

سخن آخر

چاق بودن صورت زیبایی چهره رو چند برابر میکنه و باعث میشه تا چهره شما همیشه شاداب و جوان باشه. اگر تمایل دارید صورت چاق و  گونه‌های پرحجم داشته باشید، استفاده از روشهای خانگی و طبیعی، جز بهترین گزینه‌ها هستند و نه تنها هیچگونه عوارض جانبی به همراه ندارند، بلکه اثربخشی بهتر و ماندگارتری هم خواهند داشت. 

البته لازمه بدونید هیچ روش مطمئنی به طور خاص برای چاقی صورت وجود نداره و استفاده از روشهای طبیعی، ورزش صورت و یا استفاده از قرص برای چاقی صورت، ممکنه تاثیر کوتاه مدتی در این زمینه داشته باشند. 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو