نگاهی به راهکارهای سامسونگ در حوزه سلامت

نگاهی به راهکارهای سامسونگ در حوزه سلامت


منبع: روزیاتو

102

1399/7/16

13:43


سلامت و تناسب اندام از جمله بخش هایی است که در سال های اخیر مورد توجه شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی قرار گرفته و سامسونگ نیز به عنوان یکی از بازیگران اصلی این عرصه تلاش نموده تا با ارائه امکاناتی سودمند، سبک زندگی سالمی را برای کاربران محصولاتش به ارمغان بیاورد. این شرکت در کنار انواع اسمارت فون، لوازم خانگی و سخت افزار، گروهی از محصولات تحت عنوان پوشیدنی های هوشمند شامل گلکسی واچ و سامسونگ Gear را ارائه می کند که به لطف قابلیت های نرم افزاری خود از جمله سامسونگ هلث (اپلیکیشن Samsung Health) پایش برخی علائم حیاتی بدن را برای کاربران ممکن می کنند. در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به راهکارهای سامسونگ در حوزه سلامت.

اپلیکیشن سامسونگ هلث

سامسونگ هلث اپلیکیشن اختصاصی سامسونگ است که برای پایش فعالیت های بدنی از جمله تناسب اندام، وزن، چرخه قاعدگی بانوان، ضربان قلب، خواب و دیگر جوانب حیاتی سلامت ساخته شده است. با این برنامه می توانید فعالیتهای بدنی و عادات خود را تحلیل کرده و به اهداف از پیش تعیین شده خود در زمینه سلامت دست پیدا کنید. بهترین ویژگی سامسونگ هلث  پشتیبانی آن از تمامی ساعت های هوشمند و دستبندهای تناسب اندام سامسونگ است.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به امکانات سامسونگ هلث:

  • امکانات ورزشی

اصلی ترین ویژگی ساعت های هوشمند سامسونگ پایش حرکات ورزشی کاربر از طریق سامسونگ هلث است. برای این کار کافیست برنامه را روی ساعت باز کنید. حاشیه ساعت را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا صفحه پایش تمرینات بدنی  باز شود. روی گزینه Work Out کلیک کرده و نوع ورزشی که می خواهید را انتخاب نمایید. با انتخاب دکمه + یک ورزش دیگر را هم به انتخاب خود اضافه نمایید.

همچنین ویجتی در این بخش برای شما طراحی شده که می توانید تا چهار حرکت بدنی مورد نظرتان را به آن اضافه نمایید تا دیگر نیازی به انتخاب دستی از میان گزینه های ورزشی نداشته باشید.

با انتخاب گزینه Target نیز میتوانید اهداف ورزشی مختلف از جمله مدت زمان تمرین، مسافت مورد نظر برای دویدن یا پیاده روی و کالری هایی که باید سوزانده شوند را مشخص نمایند. همچنین این امکان برای شما فراهم است که برای هر تمرین بدنی مشخصات مختلفی را تعیین نمایید و مثلا با کمک GPS موقعیت مکانی انجام آن را تنظیم کنید.

به محض شروع ورزش ضربان قلب شما بر حسب ثانیه اندازه گیری می شود و برای مشاهده اطلاعات مربوط به فعالیت بدنی خود کافیست حاشیه صفحه ساعت را بچرخانید یا صفحه را به راست و یا چپ سوایپ کنید تا ضربان قلب، مدت زمان ورزش و مسافت طی شده برایتان نمایش داده شود.

تشخیص خودکار حرکات بدنی

اگر شروع به فعالیت بدنی کردید و یادتان رفت که از قبل تنظیمات مربوطه را روی ساعت هوشمند یا دستبند سلامتی خود اعمال کنید نگران نباشید زیرا اگر ۱۰ دقیقه از انجام فعالیت های شما گذشته باشد سامسونگ هلث تشخیص می دهد که مشغول ورزش هستید و خودش پیشقدم می شود. برنامه سپس شروع به ثبت اطلاعات ورزشی شما شامل نوع ورزش، مدت ورزش و کالری سوزانده شده می کند. اگر دوست دارید بدانید گجت هوشمند شما کدام ورزش ها را به صورت خودکار تشخیص می دهد میتوانید پس از باز کردن برنامه سامسونگ هلث، گزینه تنظیمات و سپس Workout detection و در نهایت Activities را انتخاب نمایید.

  • پایش ضربان قلب

برای استفاده از این قابلیت سامسونگ هلث کافیست برنامه را روی گجت هوشمند خود باز کنید و حاشیه نمایشگر را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. سپس گزینه Measure را بزنید تا فرایند اندازه گیری ضربان قلب آغاز شود. با کشیدن صفحه به سمت بالا و پایین نیز می توانید سوابق هفتگی ضربان قلب خود را به صورت نمودار مشاهده کنید. این امکان برای شما فراهم خواهد بود تا فواصل زمانی مورد نظرتان برای پایش ضربان قلب را روی برنامه تنظیم نمایید و مثلا از برنامه بخواهید که هر دو ساعت یکبار این کار را انجام دهد.

  • استرس

ساعت های هوشمند سامسونگ با اندازه گیری نوسانات ضربان قلب شما سطح استرس تان را هم تخمین می زنند و سپس با ارائه یک برنامه تنفس شما را در پایین آوردن سطح استرس یاری می دهند. برای استفاده از این قابلیت کافیست برنامه سامسونگ هلث را باز کنید و حاشیه صفحه ساعت را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. سپس گزینه Measure را بزنید تا سطح استرس تان اندازه گیری شود و درست مانند ضربان قلب امکان مشاهده سوابق هفتگی استرس نیز برایتان میسر خواهد بود.

  • خواب

مشاهده دقیق الگوهای خواب از دیگر امکانات سامسونگ هلث برای دارندگان ساعت های هوشمند این شرکت است. برای این منظور کافیست برنامه را باز کنید و حاشیه صفحه را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا اطلاعات دقیق از الگوهای خواب، چرخه های REM در طول شب و جزئیات تنفسی تان حین خواب در اختیارتان قرار بگیرد و به درک خوبی از استراحت شبانگاهی خود برسید. به لطف این ویژگی کاربران می توانند هر روز صبح گزارش دقیقی از خواب شب گذشته خود و نکاتی برای بیدار شدن با حس  دریافت نمایند.

  • کالری های مصرفی

اطلاعات در مورد میزان کالری مصرفی روزانه و تحلیل این اطلاعات به صورت روزانه و هفتگی از دیگر قابلیت های برنامه سلامتی سامسونگ هلث است.

  • گام شمار

کلیه ساعت های هوشمند سامسونگ می توانند تعداد قدم های شما را ثبت کرده و مسافت طی شده تان را محاسبه کنند. برای این منظور کافیست حاشیه ساعت را به راست بچرخانید و سپس ویجت سلامت و بعد منوی قدم شمار را انتخاب نمایید. در این بخش می توانید اهدافی را برای خود انتخاب نمایید یا سوابق هفتگی خود را ببینید.

  • تغذیه

یکی از دغدغه های امروز مردم حفظ تناسب اندام و پایش غذای دریافتی و در نهایت دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب است. سامسونگ هلث شما را در پیدا کردن یک رژیم غذایی مناسب هم یاری خواهد داد و حتی میتوانید برای مقدار کالری روزانه خود هدف تعیین کنید و سپس از دستورالعمل های برنامه برای داشتن یک تغذیه سالم کمک بگیرید.

  • کافئین

اگر به نوشیدن چای و قهوه علاقه زیادی دارید باید مراقب کافئین مصرفی تان هم باشید. سامسونگ هلث با رابط کاربری ساده خود به شما کمک میکند با اندازه گیری تعداد فنجان های چای و قهوه مصرفی تان در روز ورودی کافئین به بدنتان را تحت نظر بگیرید.

  • آب

توصیه همه کارشناسان تغذیه این است که برای حفظ سلامت خود روزانه ۸ لیوان آب بنوشیم. اگر به دلیل مشغله کاری امکان پایش میزان آب مصرفی برایتان میسر نیست میتوانید با کمک اپلیکیشن سامسونگ هلث این کار را انجام دهید.

سامسونگ هلث به صورت پیشفرض روی تمامی پوشیدنی های هوشمند سامسونگ از قبیل ساعت هوشمند و دستبندهای تناسب اندام این شرکت نصب شده است.

اپلیکیشن ECG

سامسونگ چندی پیش از یک ابزار سلامتی جدید به نام ECG Monitor رونمایی کرد که تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را هم دریافت کرده و به زودی از طریق برنامه سامسونگ هلث در اختیار کاربران قرار می گیرد. به لطف این قابلیت کاربران ساعت های هوشمند سامسونگ می توانند ریتم قلبی خود را پایش کرده و هرگونه آریتمی و یا علائم فیبریلاسیون دهلیزی در ضربان قلب خود را پایش نمایند و نتایج بررسی ها را در قالب نوار قلب دریافت نمایند.

برای استفاده از این قابلیت صرفا کافیست که کاربر روی یک صندلی بنشیند و اپ سامسونگ هلث را باز کند و دست خود را  که ساعت روی آن قرار گرفته روی سطح تخت قرار دهد و سپس انگشت دست دیگر را روی دکمه بالایی ساعت گذاشته تا فرایند ثبت نوار قلب به صورت ریتم سینوسی یا AFib آغاز شود.

پس از پایان این فرایند کاربر می تواند علائم دیگر مرتبط با بیماری های قلبی نظیر خستگی یا سرگیجه را نیز ثبت نماید و نتیجه را به همراه نوار قلب در قالب فایل PDF در اختیار پزشک معالج قرار دهد.

ثبت اکسیژن خون

یکی دیگر از امکانات جدید در گلکسی واچ ۳ پایش سطح اکسیژن خون است. به لطف این ویژگی کاربران می توانند به درک مناسبی از عملکرد سیستم تنفسی خود دست یافته و برای بررسی وضعیت سلامتی خود به این اطلاعات رجوع نمایند. بنابراین اگر یک ورزشکار حرفه ای هستید یا صرفا تلاش دارید که به وزن ایده آل خود برسید این ویژگی قطعا به کارتان خواهد آمد.

مربی دیجیتالی دو

سامسونگ در ساعت هوشمند جدید خود نوعی مربی دیجیتالی را برای فعالیت دویدن شما در نظر گرفته است که به صورت آنی و در لحظه بازخوردهای لازم را در مورد سرعت و شکل دویدن شما ارائه می کند و همچنین گزارش هایی را پس از اتمام ورزش در اختیارتان می گذارد تا عملکرد خود را بهبود بدهید. همچنین گزارشی در رابطه با بیشینه اکسیژن مصرفی کاربر نیز پس از خاتمه تمرین در اختیارش قرار می گیرد.

تشخیص دهنده سقوط

گلکسی واچ ۳ سامسونگ به لطف شتاب سنج پیشرفته خود میتواند سقوط یا افتادن کاربر را به صورت خودکار تشخیص داده و گزارش مقتضی و لازم را برای نیروهای اورژانس ارسال نماید. این ویژگی خصوصا با در نظر داشتن سالمندان طراحی شده و بسیار کاربردی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو