حلزون تراپی پوست چیست؟ + مزایا و معایب این روش

حلزون تراپی پوست چیست؟ + مزایا و معایب این روش


منبع: زیبامون

796

1399/7/16

17:01


در این بخش از زیبامون اطلاعات کاملی در رابطه با حلزون تراپی پوست، فواید و مضراتی که ممکنه برای پوست داشته باشه، آشنا خواهید شد.

حلزون تراپی پوست چیست؟ + مزایا و معایب این روش

داشتن پوستی فوق العاده درخشان، روشن، شفاف و زیبا یکی از خواسته‌های تمام زنان در همه جای دنیاست و ممکن هست برای رسیدن به این خواسته، روشها و متدهای مراقبت از پوست بسیار زیادی رو هم تست کرده باشند!

علاوه بر این، استفاده مداوم از محصولات آرایشی بر روی پوست هم باعث میشه تا درخشش و شفافیت پوست به تدریج کم بشه و همین موضوع نگرانی بیشتری رو برای خانمها به وجود میاره. 

احتمالا شما هم در سالن‌های زیبایی و مراقبت از پوست با عنوانی به نام حلزون تراپی پوست مواجه شدید و یا اینکه از مزایای روش برای افزایش زیبایی و سلامتی پوست خود بسیار شنیده‌اید. اگه براتون این سوال پیش اومده که حلزون تراپی چی هست؟ استفاده از حلزون بر روی پوست چه مزایا و مضراتی داره و این روش چگونه انجام میگیره، حتما در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و اطلاعات کاملی رو در رابطه با حلزون تراپی پوست کسب کنید.

 

تاریخچه استفاده از حلزون برای مراقبت از پوست

استفاده دارویی از مخاط حلزون، به یونان باستان برمیگرده که در آن زمان بقراط (پدر علم پزشکی)، استفاده از مخاط حلزون رو برای درمان بیماریهای التهابی پوستی توصیه میکرد.

بعد از گذشت هزاران سال و هزاران مایل دور از یونان باستان، کشاورزان حلزون در شیلی، بعد از اینکه به طور منظم حلزونها رو در دست می‌گرفتند و برای بازار مواد غذایی فرانسه آماده می‌کردند، متوجه شدند که پوست دست آنها فوق العاده نرم و صاف شده است!

دستهای این کشاورزان نه تنها نرم و لطیف بود بلکه به نظر می‌رسید هرگونه زخم و چین و چروکی هم که بر روی دستها وجود داشت، بهبود پیدا کردند. این موضوع منجر به راه اندازی اولین خط تولید محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر مخاط حلزون شد.

طبق مشاهدات درمانی توسط یک متخصص انکولوژیست اسپانیایی به نام دکتر Rafael Abad، که در حال معالجه حلزونها با پرتو درمانی  و شناخت این موجودات بود، به این نتیجه رسید که در طول پرتو درمانی، حلزون‌ها، نوع دیگری از مخاط رو ترشح می‌کنند که به بهبود زخم‌ها کمک میکنه و از آن به بعد، از مخاط حلزون به عنوان یک درمان موثر برای درماتیت پرتویی، انواع سوختگی با تشعشعات، سوختگی شیمیایی و حرارتی و بهبود آهسته زخم ناشی از سوختگی استفاده کردند.

بنابراین جای تعجبی نداره، که امروزه در تولید محصولات مراقبت از پوست از مخاط حلزون استفاده میشه و طیف گسترده‌ای از مزایای پوستی رو ارائه میده. 

 

حلزون

 

حلزون تراپی صورت چیست؟

حلزون تراپی، یک روش درمانی - زیبایی هست که برای اولین بار در ژاپن راه اندازی شد. در این روش، بعد از تمیز کردن کامل پوست، تعدادی حلزون زنده بر روی گونه و پیشانی قرار داده میشه تا حلزونها بتونن آزادانه بر روی صورت حرکت کنند!

در واقع هدف از حلزون تراپی این هست که مخاط حلزون که سرشار از پروتئین، آنتی اکسیدان و غیره هست بر روی پوست صورت باقی بمونه و از این طریق، باعث مرطوب نگه داشتن پوست، تسکین التهاب پوست، از بین بردن لکه‌ها و تیرگی پوست و از بین بردن سلول‌های مرده پوست بشه.

مخاط باقی مانده از حلزون بر روی پوست، تاثیر خیلی خوبی در بازسازی و ترمیم سلولهای پوست صورت داره کمک میکنه تا پوست آسیب دیده از اشعه مضر نور خورشید هم ترمیم و درمان بشه.

 

حلزون روی پوست صرورت

 

حتما بخوانید: جوانسازی پوست با یخ + دستور تهیه مکعب یخی با مواد طبیعی برای زیبایی فوق العاده صورت

 

حلزون تراپی صورت چه تاثیری بر روی پوست دارد؟

حلزون تراپی، یک پروژه زیبایی هست که به عنوان یکی از بزرگترین اختراعات در صنعت زیبایی شناخته شده است و تاثیر خیلی خوبی در افزایش زیبایی پوست صورت داره. بسیاری از افرادی که با حلزون تراپی آشنا هستند و یا این روش رو انجام دادند، معتقدند که استفاده از حلزون زنده بر روی پوست، ارزش امتحان کردن رو داره و اثربخشی این روش بسیار بهتر و بیشتر از تاثیر کرم حلزون بر روی پوست هست.

طبق آزمایشاتی که بر روی مخاط حلزون انجام گرفته به این نتیجه رسیدند که مخاط حلزون، سرشار از مواد مغذی، آلانتوئین، اسید گلیکولیک، اسید هیالورونیک، کلاژن، آلاستین و چند ویتامین هست و مجموع این مواد مغذی، یک ترکیب زیبایی بسیار مغذی هستند که میتونن به تغذیه رسانی عمیق پوست کمک کنند.

این مواد مغذی موجود در مخاط حلزون میتونن به راحتی به عمق پوست نفوذ کرده، پوست آسیب دیده رو ترمیم کنند، پیری پوست رو به تاخیر بندازن، باعث بازسازی سلولهای پوستی میشن، آلانتوئین پوست رو افزایش میدن و تاثیر خیلی خوبی در نرم، صاف، لطیف و افزایش حالت آلاستین یا کشسانی پوست خواهند داشت.

علاوه بر این، حلزون تراپی میتونه برخی از علائم التهاب پوستی رو ترمیم کنه، کراتین اضافی موجود در پوست رو از بین ببره و پوست رو کاملا تمیز میکنه. 

مطالعات در این زمینه ثابت کردند که عصاره مخاط حلزون، یک ماده دارویی - درمانی مناسب هست که میتونه تجمع رنگدانه در پوست پس از سوختگی و زخم رو درمان کنه. به همین دلیل هست که از عصاره حلزون در ساخت بسیاری از محصولات مراقبتی پوست استفاده میشه و این محصولات طرفداران خیلی زیادی هم دارند.

 

حلزون تراپی صورت

 

حلزون تراپی صورت چگونه انجام می‌گیرد؟

قبل از انجام این روش درمانی - زیبایی، مراجعه کننده باید پوست صورت رو کاملا تمیز کنه و سپس چند حلزون بر روی پیشانی و گونه او قرار می‌گیرد تا حلزون به دلخواه خود بر روی پوست صورت حرکت کند. حلزون معمولا به مدت 5 تا 15 دقیقه باید بر روی پوست بمونه و حرکت کنه تا مخاط حلزون بر روی پوست باقی بمونه و اثربخشی خوبی در ترمیم سلولهای پوستی داشته باشه.

گاهی اوقات ممکنه لازم باشه تا حلزون به مدت 60 دقیقه روی پوست صورت حرکت کنه تا مخاط کافی بر روی پوست باقی بمونه. سپس مخاط حلزون بر روی پوست ماساژ داده میشه تا به عمیق پوست نفوذ کنه و اثربخشی لازم رو برای افزایش سلامت و زیبایی پوست داشته باشه.

 

حتما بخوانید: جایگزین بوتاکس، 5 روش موثر جوانسازی پوست صورت

 

حلزون تراپی برای درخشش پوست

حلزون تراپی، تاثیر خیلی خوبی در مرطوب کردن پوست صورت داره، تورم و التهاب پوست رو کم میکنه و با از بین بردن سلول‌های مرده پوست، تاثیر خیلی خوبی در افزایش درخشش پوست داره و به همین دلیل هست که استفاده از این روش در کره و ژاپن محبوبیت خیلی زیادی داره.

 

حلزون تراپی برای کاهش چین و چروک صورت

حلزون تراپی نه تنها باعث میشه تا پوست صورت فوق العاده درخشان و شفاف بشه، بلکه، تاثیر خیلی خوبی در کاهش چین و چروک صورت هم داره. اسید گلیکولیک (Glycolic acid) موجود در مخاط حلزون تاثیر خیلی خوبی در کاهش چین و چروک پوستی داره و اگر به طور منظم از این روش استفاده کنید، به تدریج پوست صورت صاف، درخشان و بدون چین و چروک خواهید داشت.

 

کرم حلزون

 

حلزون تراپی برای درمان خشکی پوست

حلزون تراپی معمولا برای انواع پوست انجام میگیره. اما تاثیر حلزون تراپی بر روی پوست خشک خیلی سریع و در مدت زمان خیلی کمی دیده میشه. مخاط حلزون خاصیت مرطوب کننده و آبرسانی داره و باعث میشه تا خیلی سریع این خاصیت بر روی پوست خشک اثرگذار بوده و خشک پوست رو از بین میبره. علاوه بر این، حلزون تراپی هیچگونه آلرژی و حساسیتی برای پوست ایجاد نمیکنه و افرادی که دارای پوست خشک و حساس هستند هم میتونن با خیال راحت از این روش درمانی برای مراقبت از پوست خود استفاده کنند.

 

مزایای حلزون تراپی پوست

  • بهبود ترمیم زخم
  • جلوگیری از ایجاد زخم
  • کاهش اسکارهای موجود بر روی پوست
  • کاهش پیری زود رس به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید
  • بهبود تولید کلاژن در پوست
  • بهبود آبرسانی به پوست
  • افزایش عملکرد سلولهای پوستی
  • کاهش تجمع رنگدانه روی پوست
  • جلوگیری از رشد باکتریها
  • بهبود بافت پوست
  • از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک ظریف پوست
  • درمانی برای منافذ بزرگ پوستی
  • از بین بردن کم آبی و خشکی پوست

 

عوارض جانبی و مضرات حلزون تراپی پوست

همانطور که در بالا اشاره شد، حلزون تراپی، برای جوانسازی و مرطوب سازی عمیق پوست بسیار مفید هست. اگرچه هیچگونه عارضه جانبی مستندی از حلزون تراپی وجود نداره اما با این حال ممکنه مخاط حلزون برای برخی از افراد باعث ایجاد واکنشهای آلرژیک بشه.

بنابراین اگر پوست حساسی دارید، قبل از اینکه حلزون تراپی بر روی پوست صورت انجام بگیره، بهتره حلزون رو برای چند دقیقه روی پوست بازو قرار بدید. اگر بعد از گذشت یک ساعت، قرمزی یا تحریک پوست مشاهده نشد، میتونید از این روش برای پوست صورت استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: با 12 محصول طبیعی برای جوانسازی پوست آشنا شوید

 

سخن آخر

استفاده از حلزون زنده و مخاط حلزون، از زمانهای بسیار قدیم به دلیل مزایایی که برای بهبود سلامت پوست داشته، رایج بوده است. بسیاری از تحقیقات علمی ثابت کردند که مخاط حلزون تاثیر خیلی خوبی در بهبود زخم داره و به دلیل ترکیبات شیمیایی پیچیده‌ای که در مخاط حلزون وجود داره، توانایی افزایش تولید سلولهای پوستی، از بین بردن سلولهای مرده پوست، افزایش کلاژن سازی پوست، مرطوب کردن پوست و غیره رو داره و استفاده از حلزون تراپی میتونه یکی از گزینه‌های خیلی عالی برای حفظ سلامت و زیبایی پوست محسوب بشه.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو