آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در مراسم اربعین حسینی که در حسینه جماران بیرجند برگزار شد، اظهارکرد: اربعین در فرهنگ دینی ما جایگاه ارزشمندی داشته و عدد آن برای سالکان الی الله تأثیر فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه مراسم اربعین را تنها برای امام حسین (ع) داریم، گفت: اربعین پرچمی است که عاشورا گم نشود و نشانگر پیروزی مقاومت بر تسلیم است.

وی با اشاره به اینکه اربعین نمادی است که پیام امام حسین (ع) توسط سلالطین از بین نرود، تصریح کرد: اربعین نماد و نمود معرفی عاشورایان است.

وی با بیان اینکه بسیاری تلاش کردند تا نام و یادی از عاشورا نباشد، گفت: خیلی ها برای ماندگاری و بقای عاشورا تلاش کردند که از آن جمله امام سجاد (ع) است و خواست خداوند بر این بود که عاشورا بماند.

وی با بیان اینکه عاشورا موجب تولد مجدد عاشورائیان شد، اظهار کرد: اربعین یادآوری مجدد عاشورا و زیارت صیقل دهنده روح و جسم زائر است.

رئیس قوه قضائیه گفت: زیارت و تأکید بر آن به واسطه ارتباط برقرار کردن با امام حسین (ع) است و در نهایت عاشورا در متن زندگی ما قرار گیرد.

آیت الله رئیسی گفت: ائمه معصومین (ع) تلاش فراوان برای یادآوری عاشورا داشتند و این را در سبک زندگی همه امامان و علما می توان دید.

وی با بیان اینکه مکتب عاشورا مکتب موحد ساز است، بیان کرد: خون ابا عبدالله انسان ها را ظلم ستیز بار می آورد.

رئیس قوه قضائیه درباره چرایی تأکید یادآوری عاشورا اظهار کرد: علت این تأکید به واسطه انسان ساز بودن و ظلم ستیز بودن مکتب عاشورا است که باید برای حفظ خط عبودیت حفظ شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه آنچه امروز از آن به عنوان راهپیمایی اربعین یاد می کنیم جبهه مقاومت بین المللی است، افزود: این همان مقدمه تمدن سازی دینی است که هر سال رشد بیشتری دارد.

وی گفت: هرچند امسال نمی توانیم در راهپیمایی اربعین شرکت کنیم ولی جذبه امام حسین (ع) همیشه افراد را همراه خود کرده است.

مکتب شهید سردار سلیمانی امتداد خط عاشورا است

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مکتب شهید سردار سلیمانی و ابوالمهدی مهندس امتداد خط عاشورا است، اظهار کرد: خون کسانی که در امتداد مسیر امام حسین (ع) ریخته شد نیز چون خون ثارالله ضایع نمی شود.

آیت الله رئیسی بیان کرد: خون امام حسین (ع) جهل علمی و عملی را از جوامع می زداید و به جای آن تعقل و تفکر و تحلیل می دهد.

وی با بیان اینکه امروز نیز جوامع گرفتار جاهلیت مدرن شده است، ادامه داد: جاهلیت مدرن متصل به قدرت رسانه ای است و زشت ترین اقدامات را به عنوان مدنیت و خیرخواهی انجام می دهند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه داعش ثمره جاهلیت مدرن است، گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب اعلام کردن داعش ریشه صهیونیستی دارد کسانی قبول نکردند ولی بعدها صحت حرف ایشان ثابت شد.

رئیسی اظهار کرد: ارتباط برقرار کردن کشورهای چون امارات با رژیم کودک کش چه معنایی جز خیانت به آرمان فلسطین دارد هر چند این ارتباط با صهیونیست خواست مردم امارات نیست.

وی بیان کرد: امروز صهیونیست بیش از هر زمان دیگری در بین ملت ها منفور است که این جهل زدایی با خون شهیدان بوده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: استکبار امروز به دنبال این است که ملت ها در ناآگاهی بمانند و آفریقا و آسیا و سایر مناطق روشن نشوند.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: البته قرار است علی رغم قدرت های رسانه های استکبار روشنگری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه عاشورا به ما نشان می دهد که مقاومت و خون دادن ها ثمر داده و ظالم رسوا می شود، گفت: نباید طبق فرهنگ عاشورا کسی ظلم کند و بتواند حق را پوشانده و بر ظلم خود باقی بماند.

جبهه مقاومت قدرت گرفته است

رئیسی با اشاره به اینکه دشمن از قدرت گرفتن جبهه مقاومت در لبنان نگران بود، اظهار کرد: امروزه علاوه بر لبنان در یمن و عراق جبهه مقاومت قدرت گرفته است.

وی با بیان اینکه در کشورهای مختلف اسلامی شهید سلیمانی به عنوان یک چهره ضد تروریسم معرفی شده است، گفت: اما آمریکا با پلیدی تمام از جنایت خود در شهادت این شهید سخن می گوید.

رئیسی اظهار کرد: امتداد دست پلید استکبار آل سعود است که در منطقه جنایت می کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیداری های منطقه به برکت محرم و صفر است، یادآور شد: اگر کسی می خواهد سعادت دائمی نصیب او شود باید ارتباط دائمی با امام حسین (ع) حفظ کند.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: برای آزادگی و شهادت و رهاشدن انسان خون امام حسین (ع) و فرزندان پاک او به زمین ریخت و برای همین هیچکس عذری ندارد.