افزایش زمان انزال مرد

منبع: نی نی بان

86

1399/7/17

15:31


افزایش زمان انزال در مردان موضوعی است که برای بسیاری از زوجین حائز اهمیت است. زنان معمولا دیرتر از مردان به ارگاسم می‌رسند، این موضوع و همچنین زود انزالی مردان سبب بروز مشکلاتی در زندگی مشترک مانند احساس نارضایتی، پرهیز از رابطه جنسی، سرد شدن روابط زناشویی و خیانت در زوجین می‌شود. البته روش‌های مختلفی برای برقراری رابطه جنسی با زمان بیشتر وجود دارند.

انزال چیست؟
انزال به معنی خروج مایع منی از آلت تناسلی است که در اثر تحریک شدید اعصاب آلت تناسلی اتفاق می‌افتد. انزال در اثر رابطه جنسی و خودارضایی رخ می‌دهد، همچنین در خواب نیز ممکن است آقایان انزال را تجربه کنند که البته در آن شرایط به آن احتلام گفته می‌شود. پس از انزال فرد لذت بسیار شدیدی را تجربه خواهد کرد و پس از آن بی‌حال می‌گردد. زودانزالی یکی از مشکلات شایع جنسی است که باید درمان شود.

میزان زمان مناسب برای رابطه جنسی
رابطه جنسی کامل از پیش نوازی و معاشقه، آمیزش و پس نوازی تشکیل می‌شود. چرخه پاسخ جنسی در زنان و مردان متفاوت است. توجه به میزان میل و برانگیختی در رابطه و زمان مناسب برای دخول به منظور داشتن رابطه با کیفیت و رساندن زن به اوج لذت جنسی حتی با زمان دخول کم اهمیت دارد. 
طبق نظر متخصصین زمان مناسب آمیزش بین 7 تا 10 دقیقه هست که این زمان با توجه به ویژگی‌های فردی قابل افزایش است. البته این زمان تنها مرحله دخول را شامل می‌شود، رابطه جنسی کامل با مدت زمان بیشتری همراه می‌باشد. 

روش ‌های فردی افزایش زمان انزال در مردان
در این روش فرد به تنهایی می‌تواند تکنیک‌ها را انجام دهد و در نتیجه رابطه جنسی طولانی‌تری را تجربه کند. برخی راهکارهای ارائه شده در درمان زود انزالی نیز کاربرد دارند. این کارها عبارتند از:
شروع توقف
در تکنیک استارت استاپ فرد در حین آمیزش برای لحظاتی توقف می‌کند. اعتقاد متخصصان بر این است که در سطوح بالای برانگیختگی، فرد به انزال می‌رسد. پس در این روش پیش از رسیدن به سطوح بالا آمیزش را متوقف کنید. این کار سبب می‌شود که برانگیختگی از حالت اوج خود خارج شود. این روش شما را آماده می‌کند که لحظه انزال را کنترل کنید.
انزال استثنایی
پرینه نقطه‌ای بین مقعد و بیضه است. فشار دادن پرینه به طرزی استثنایی باعث به تاخیر افتادن انزال می‌شود. البته از همسرتان نیز می‌توانید تقاضا کنید تا این کار را برایتان انجام دهد. 
توجه به کلیتوریس
توجه به کلیتوریس از روش‌های موثر برای افزایش زمان انزال در مردان است.افرادی که در حین آمیزش به کلیتوریس می‌پردازند، رابطه ای فوق العاده را تجربه می‌کنند. توجه به کلیتوریس از دو جهت حائز اهمیت است؛ اولا که سبب می‌شود خانم سطوح بالاتر برانگیختگی را تجربه کند و زودتر ارضا شود. دوما که تحریک کلیتوریس با آلت باعث تاخیر در انزال می‌شود. تحریک این ناحیه در عین اینکه با لذت جنسی همراه است مرد را به سطوح بالای برانگیختگی نمی‌رساند و فرد می‌تواند رابطه طولانی‌تری را تجربه کند.
انتخاب پوزیشن ‌های مناسب
پوزیشن‌های مختلف با سطوح متفاوت برانگیختگی همراه هستند. عموما برقراری رابطه جنسی در هنگامی که طرفین به پهلو خوابیده‌اند، یا هنگامی که آقا به صورت طاق باز می‌خوابد و خانم روی آلت می‌نشیند می‌تواند سبب طولانی‌تر شدن رابطه شود. چرا که در این پوزیشن‌ها فرد سطوح قابل کنترل برانگیختگی را تجربه می‌کند. همچنین حالت قرار گرفتن آلت تناسلی روی میزان برانگیختگی و زمان انزال تاثیر گذار است.
اول خانم‌ ها Lady’s First
در برقراری رابطه جنسی بهتر است ابتدا به خانوم‌ها پرداخته شود. تحریک کافی باعث می‌شود زمان ارگاسم در زنان کوتاه‌تر شود. همچنین در صورتی که ابتدا بانوان ارضا شوند توانایی ادامه رابطه را دارند، درست برعکس مردها که پس از ارضا با کاهش میل جنسی روبرو می‌شوند.
راه کارهای ذهنی برای افزایش زمان انزال در مردان
در ادامه به بررسی روش‌های ذهنی که در افزایش زمان انزال در مردان موثر است اشاره می‌کنیم:
به زمان فکر نکنید: توجه بیش از حد به زمان رابطه می‌تواند باعث استرس و اضطراب شود. استرس از عوامل تاثیر گذار بر روی ارضای جنسی زودهنگام است.
به صمیمیت بپردازید: ابراز صمیمیت می‌تواند به صورت کلامی یا فیزیکی باشد. استفاده از الفاظ و جملات مناسب در حین رابطه جنسی و نوازش و تحریک مناسب از جمله عواملی هستند که باعث لذت بیشتر می‌شوند.
رابطه جنسی کامل داشته باشید: همانطور که اشاره شد رابطه جنسی فقط آمیزش نیست. توجه به تحریک مناسب پیش از آمیزش و نوازش‌های پیش و پس از آمیزش باعث می‌شود رابطه طولانی‌تر و کامل‌تر شود.
بر روی سطح برانگیختگی تمرکز کنید: میزان برانگیختگی بین یک تا ده نمره گذاری شود. نمره یک کمترین میزان و نمره ده بیشترین میزان برانگیختگی است. توجه به میزان برانگیختگی کمک می‌کند افراد پیش از ارضا بتوانند خود را کنترل کنند و برای طولانی‌تر شدن رابطه سطح برانگیختگی را به دور از ارضا نگه دارند. 
راهکارهای کمکی افزایش زمان انزال در مردان
شیوه‌هایی وجود دارد که می‌توان به واسطه آن به افزایش زمان انزال در مردان دست یافت و رابطه جنسی را بهبود بخشید. از جمله روش‌های کمکی استفاده از دارو‌ها، کاندوم و ژل‌ها هستند که در اینجا به معروف‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.
دارو‌ها: قرص‌های تاخیری سبب می‌شوند که پیام‌ها از اعضا به مغز و از مغز به اعضا با تاخیر منتقل شوند. به این ترتیب ارضای جنسی با تاخیر همراه می‌شود. مصرف این دارو‌ها حتما باید زیرنظر متخصص باشد.
کاندوم‌ها: بسیاری از کاندوم‌ها خاصیت‌های تاخیری و بی حسی دارند و در افزایش زمان انزال در مردان تاثیرگذار هستند.
ژل‌ها: بسیاری از ژل‌ها سبب بی حسی در اعضای جنسی می‌شوند. این ژل‌ها کاری مشابه دارو‌ها انجام می‌دهند. ریسک و عوارض مصرف ژل‌های موضعی کمتر از داروهاست. معروفترین ژل‌ها عبارتند از پریلوکائین و لیدوکائین.
شیوه‌ های تخصصی افزایش انزال در مردان
متخصصانی که در این زمینه می‌توانند به فرد کمک کنند عبارتند از سکس‌تراپیست‌ها، روان‌درمانگران و روانپزشک‌ها. استفاده از هر کدام از روش‌های فردی یا راهکار‌های کمکی ذکر شده زیر نظر متخصص با بازدهی بالاتری همراه است. دریافت مشاوره جنسی به منظور کاهش استرس و اضطراب و همچنین یادگیری تکنیک‌هایی که در افزایش زمان انزال در مردان موثر است می‌تواند کمک کننده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

نکات مهم در تلاش برای افزایش زمان انزال در مردان
استفاده از روش‌هایی که در این مقاله به منظور افزایش انزال در مردان اشاره کردیم در افزایش رابطه جنسی با کیفیت بالاتری موثر است، ولی بررسی دلایل کیفیت پایین رابطه یا نارضایتی از رابطه کمک بیشتری به برطرف کردن موانع می‌کند. به دلیل تفاوت‌های فردی در زمینه ژنتیک و تجارب محیطی، معمولا هر فردی از راهکار خاصی پاسخ خواهد گرفت، پس شیوه‌های متفاوت را امتحان کنید. همچنین استفاده همزمان از چند روش می‌تواند به بهبود کیفیت رابطه جنسی با همسرتان نیز منجر شود.

تاثیر خدمات روانشناسی در افزایش زمان انزال
استرس و اضطراب و به طور کلی فشار روانی نقش بسیار زیادی در مشکلات جنسی زنان و مردان دارد. استفاده از تکنیک‌های گفته شده می‌تواند تا حد بسیار زیادی مشکل شما را برطرف سازد اما برای درمان ریشه‌ای آن و افزایش کیفیت رابطه زناشویی خود، بهتر است که از یک روانشناس کمک بگیرید تا علت مشکل را به درستی ریشه‌یابی کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو