مشکلات رابطه زناشویی، بیش فعالی در رابطه

منبع: نی نی بان

177

1399/7/17

19:40


افرادی که بیشتر از حالت طبیعی در فکر برقراری رابطه و انجام فانتزی های تعریف نشده هستند، به اختلال بیش فعالی جنسی مبتلا هستند که در این رابطه باید به فکر روش هایی برای درمان و رفع آن باشند.
اختلال بیش فعالی جنسی از دیگر بیماری های بین زوجین در رابطه با روابط زناشویی می باشد که در نهایت و عدم کنترل می تواند؛ عواقب جبران ناپذیری را به مانند فروپاشی بنیان خانواده و جدایی را در پی داشته باشد. این اختلال را در اصطلاحی دیگر هایپر سکسولیته می نامند که به معنای افزون خواهی جنسی است و در اکثر مواقع برای آقایان پیش می آید.
گفتنی است که افراد در صورت ابتلا به این عارضه از اشتهای جنسی غیر قابل وصفی برخوردار می شوند که اغلب به روی اعمال خود کنترلی ندارند و در آخر نیز از رابطه جنسی خود رضایت کامل پیدا نمی کنند. آن ها ارتباط زناشویی را امری مداوم و پایدار می دانند که در برخی مواقع با احساسات جبری روی به خود ارضایی نیز می آورند.
طبق برخی از مطالعات امکان دارد که این بیماری با بروز اختلال در بین هورمون ها ارتباط داشته باشد که در نهایت به بیش فعالی جنسی منجر شود.

آشنایی با اختلال بیش فعالی جنسی
کسانی که به بیماری بیش فعالی جنسی مبتلا هستند، امکان دارد که به دیگر فعالیت های جنسی همانند مشاهده فیلم های پورن، خود ارضایی، روابط جنسی که در ازای پول برقرار کنند، ارتباط با شرکای جنسی بسیار متفاوت روی بیاورند. در نهایت این افراد از جنبه های شخصی و کاری لطمه می بینند؛ چرا که به پریشانی روان و اضطراب در آن ها منجر می شود.
امروزه اعتیاد به روابط جنسی، امری بحث بر انگیز در بین محققان می باشد که در نهایت بر طبق تصمیماتی، اختلال رفتار جنسی جبری نیز به طبقه بندی بیماری های سازمان جهانی بهداشت افزوده شد. برخی محققان بر این باورند که ریشه این اعتیاد در عدم تنظیم مناسب رفتار است، اما دیگر کارشناسان اعتقاد دارند که بیش فعالی جنسی به ایجاد مشکل در کنترل میل و هوس ها ارتباط دارد. آمار به دست آمده از شمار مبتلایان همچنان در حال بررسی می باشد، اما گفتنی می باشد که ۳ الی ۱۰ درصد از بزرگسالان به این بیماری مبتلا هستند.

تشخیص محققان در رابطه با فعالیت جنسی بیش از حد
برخی از محققان بر این باورند که عوامل اصلی در بروز این بیماری شامل؛ احوالات عاطفی، اضطراب، افسردگی و ایجاد مشکل در روابط می باشد. برخی از افراد خجالتی و برخورداری از اصول اخلاقی نیز از دیگر دیگر کسانی هستند که می توانند به این اختلال مبتلا شوند و برای ایجاد تعادل در بین هورمون ها و امیال خود به روان درمانی نیاز پیدا کنند.
طبق درخواست هایی که در سال ۲۰۱۰ ارائه شد، بسیاری از افراد خواهان این بودند که اختلال زیاده خواهی جنسی در گروه شاخص های رفتارات غیر قابل کنترل جنسی قرار گرفته شود. چرا که موافقان این امر بر این باور بودند که مبتلایان این بیماری متحمل درد و غم بسیاری بوده اند که از این رو بیش فعالی جنسی را به عنوان عاملی تحریک پذیر برای فرار از رنج های خود در نظر گرفته اند.
در نهایت این عامل به بخش شاخص های روابط جنسی اضافه نشد؛ چرا که کارشناسان جنبه های بسیاری را برای مطالعه در نظر گرفتند که در نهایت به نتیجه مشخصی دست پیدا نکردند. همچنین دریافتند که این اختلال اعتیاد نیست، چرا که هیچ شباهتی با دیگر اعتیاد های روانی ندارد.

عواملی که در ابتلای فرد به زیاده خواهی جنسی نقش دارند چه می باشند؟
گفتنی است که برخی از شرایط به علت ایجاد زمینه های ابتلا به این بیماری، عوامل خطر ساز معرفی شده اند که در شرح زیر می باشند.
سوء مصرف استفاده از مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی
ابتلا به یکی از بیماری های روانی همانند اختلال خلق
تجربه انجام سوء استفاده های جنسی
تجربه انجام سوء استفاده های فیزیکی

نشانه های هشدار دهنده در ابتلا به این اختلال
برخی از فعالیت های جنسی از علائم خطر زا در ابتلا به این بیماری به شمار می آیند که در ادامه به معرفی آنان پرداخته ایم.
دارا شدن از شریک جنسی های بسیار
دارا شدن از روابط جنسی خارج از خانواده
برقراری ارتباط با افراد ناشناس و زنان بدکاره
عدم بروز احساسات عاطفی در حین انجام روابط زناشویی
برقراری انواعی از روابط جنسی همانند استفاده از تلفن
خود ارضایی بیش از حد
استفاده بیش از حد عوامل پورنو گرافی
علاقه به آزار و اذیت دادن و دیدن در روابط جنسی

عواقبی که این بیماری در پی دارد
این اختلال امکان دارد که عوارضی برای فرد در پی داشته باشد که گفتنی است هر یک از آن ها خطرات و عواقب جبران ناپذیری را در پی دارند.
فرو پاشی بنیان خانواده
از دست دادن موقعیت شغلی
دستگیری و افتادن به زندان
اعتیاد به مواد مخدر و مصرف نوشیدنی های الکلی
ابتلا به انواعی از بیماری های آمیزشی همانند نشانه های ایدز، هپاتیت و در نهایت انتقال آن به همسر
ابتلا به برخی از بیماری های روانی همانند افسردگی بعد از رابطه جنسی و پریشان حالی
پرداخت هزینه های مکرر و در نهایت از دست دادن پس انداز و بروز مشکلات مالی

معرفی انواع زیاده خواهی های فعالیت جنسی
فعالیت جنسی کثیر در خانم ها و آقایان مشاهده شده است اما نحوه بروز و علت آن با یک دیگر بسیار متفاوت می باشد، از این رو در ادامه به بررسی و بحث در رابطه با آن ها پرداخته ایم.

فعالیت جنسی کثیر در خانم ها
بیش فعالی جنسی در خانم ها به میل و احساسات بیمار گونه در برقراری روابط جنسی می گویند. این شرایط به این صورت است که فرد با توجه به انجام فعالیت جنسی متعدد، ارضا نمی شود و امکان دارد که برخی مواقع این عارضه با میل جنسی او نیز اشتباه گرفته شود. برخی از خانم ها امکان دارد که در طی روز ۳ مرتبه احساس نیاز به رابطه جنسی داشته باشند که کاملا عادی و طبیعی است و اما باید توجه داشت که با توجه به سن و طبع آنان این امر متغیر است.
در زیاده خواهی جنسی بیمار احساس جبر به انجام فعالیت جنسی های متعدد و پر خطر می کند که همین امر به ابتلای او در اختلالات جنسی و روانی منجر می شود.

فعالیت جنسی کثیر در آقایان
این دسته از آقایان در نوعی دیگر به فوریت های جنسی نیاز پیدا می کنند. این دسته از مردان در صورت نیاز باید خیلی سریع اقدام به رفع آن کنند و در برخی از مواقع میل خود را نتوانند، کنترل کنند. این دسته از افراد هر چه بیشتر وارد روابط جنسی شوند، نسبت به آن حریص تر نیز می شوند و در نهایت از آن رضایتی کسب نمی کنند.
از ویژگی های مردان مبتلا به این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد اما باید توجه داشت که این نشانه ها تنها برای ۱ نفر نمی باشد، بلکه بسیاری از افراد می توانند نظر او را جلب کنند.

تاثیر زیاده خواهی جنسی به روی سلامتی
نیاز های فوری به برقراری رابطه جنسی دارند و باید بلافاصله آن را برطرف کنند، چرا که بر کنترل آن هیچ نقشی ندارند.
با وارد شدن به روابط جنسی بسیار متعدد از آن هیچ رضایتی به دست نمی آورند و در نهایت امکان دارد که از آن نیز هیچ لذتی نبرند.
همواره نسبت به روابط زناشویی احساس نیاز دارند و سعی بر کنترل آن نیز نمی کنند.
در مواجه ارتباط با دیگران رفتار های نا شایسته ای از خود نشان می دهند.
نسبت به خود ارضایی احساسات جبری قائل می باشند.
در مواجه با دیگران رفتار و صحبت های هرزه گونه از خود بروز می دهند.
نسبت به لاس زنی با دیگر افراد علاقه دارند.
به در آوردن لباس خود و دیگران تمایل دارند.
قابل به ذکر است که خانه سالمندان بیش از دیگر اماکن بیماران مبتلا به بیش فعالی جنسی دارد، چرا که نیمی از آن ها از ابتلا به بیماری آلزایمر رنج می برند و در نهایت به انجام فعالیت جنسی کثیر و رفتارات تهاجمی جنسی وادار می شوند که در نهایت موجب آزار اذیت کارمندان، اطرافیان و خانواده می شوند.

عوامل تاثیر گذار در بروز این بیماری
بسیاری از محققان بر این باورند که با بروز عدم تعادل در بین مواد بیو شیمیایی مغز که رابطه مستقیمی با سلول های عصبی دارند، این بیماری بروز پیدا می کند. در مغز برخی از روابط عصبی به نام های سروتونین، دوپامین و نورآدرنالین وجود دارد که در نهایت از بروز رفتار های جنسی تعریف نشده جلوگیری می کند.

آشنایی با عوامل زمینه ساز در بروز زیاده خواهی جنسی
همچنین قابل به ذکر است که این بیماری از برخی عوامل شناخته شده پیروی می کند که در ادامه مطلب به معرفی آنان پرداخته شده است.
ابتلا به بیماری آلزایمر که از اساسی ترین علت های بروز بیش فعالی جنسی می باشد.
ابتلا به بیماری پارکینسون که علت بروز زیاده خواهی جنسی با مصرف دارو هایی که برای درمان این بیماری مصرف می شوند، در ارتباط است.
ابتلا به انواع صرع که گفتنی می باشد لوب گیجگاهی و لوب پیشانی مغز میل جنسی افراد را کنترل می کنند، از این رو هر بیماری که این مناطق را در بر بگیرد از مهار جنسی و کنترل امیال تعریف نشده فاقد می شود.
انجام برخی از عمل های جراحی به روی نواحی از مغز
بروز سکته مغزی که در این رابطه قسمت هایی از مغز را به خود درگیر می کند.
ابتلا به بیماری ام اس
ابتلا به اختلال دو قطبی
استفاده از برخی دارو و قرص های شیمیایی
در برخی از مواقع افراد برای فرار از تنهایی، افسردگی، استرس و اضطراب به برقراری رابطه های متعدد جنسی روی می آورند.

درمان اختلال بیش فعالی در روابط زناشویی
با توجه به علت و عواملی که در بروز این بیماری نقش دارند، می توان روش های متعددی برای درمان نیز پیدا کرد. روش های درمان بیش فعالی در روابط زناشویی شامل روان درمانی، رفتار درمانی و دارو درمانی می باشد که پس از مراجعه به پزشک، درمانگر با در نظر گرفتن عوامل در برگیرنده به مشخص کردن نوع نحوه درمان می پردازد.

بیش فعالی جنسی یعنی چه؟
گقتنی است که افراد مبتلا به این بیماری با توجه به اضطراب و تشویش های درونی باید از روش های زیر برای درمان کمک بگیرند.
بازسازی روابط اجتماعی
مدیریت استرس و اضطراب
بررسی محرک های افکار جنسی و رفتار های جبری
پیدا کردن راه و روش هایی که از ضرر کمتری برخوردار باشند.
گفتنی می باشد که دارو درمانی از سایر روش ها بسار تاثیر گذار تر است؛ چرا که استفاده از قرص و دارو های شیمیایی به فرد این امکان را می دهد تا در طی مدت زمان کوتاهی سلامتی جنسی خود را به دست آورد. همچنین به کار گیری روش های کاهش میل جنسی می تواند از دیگر درمان های تاثیر گذار در از بین بردن زیاده خواهی های جنسی به شمار آید.

نکات کاهش میل جنسی از جنبه طب سنتی
بهترین روش تنظیم کننده فعالیت های جنسی در مردان زیاده خواه، حجامت ۱ مرتبه ای در طی هفته می باشد. همچنین مصرف خوراکی های سردی زا می تواند از دیگر عوامل پیشنهادی برای کاهش میل جنسی به شمار آید که گنجاندن سرکه در وعده های غذایی از این قاعده مستثنی نمی باشد.

آشنایی با اختلال بیش فعالی جنسی
توجه داشته باشید که مصرف سرکه به تنهایی امکان دارد موجب ضعف در شما شود؛ از این رو پیشنهاد می کنیم که از خواص سرکه انگبین غافل نشوید و آن را برای تعدیل در امیال جنسی خود مصرف کنید. همچنین نعناع در کاهش میل جنسی افراطی خانم ها بسیار تاثیر گذار است اما باید توجه داشته باشید که در صورت مصرف بیش از حد به ناباروری و بر هم ریختگی چرخه پریودی منجر می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو