حزب اعتماد ملی: صدای شجریان برای مردم بود

منبع: برترین ها

67

1399/7/17

22:04


حزب اعتماد ملی در پیام خود به مناسبت درگذشت استاد شجریان تاکید کرد که صدای او در کنار مردم و برای مردم بود.

خبرگزاری ایسنا : حزب اعتماد ملی در پیام خود به مناسبت درگذشت استاد شجریان تاکید کرد که صدای او در کنار مردم و برای مردم بود.

 متن پیام تسلیت حزب اعتماد ملی به شرح زیر است:

انّا لله و انّا الیه راجعون

از شمار دو چشم یک تن کم
و از شمار خرد هزاران بیش

گرچه بیماری مزمن و دوران طولانی و نفس گیر نقاهت استاد محمدرضا شجریان و خبرهای ضد و نقیضی که درباره شرایط استاد محمدرضا شجریان منتشر می شد بگونه ای بود که شنیدن خبر ناگوار پرواز ملکوتی ایشان را دور از انتظار نمی ساخت اما همچنان این خبر تلخ با همه واقعیتش بسیار باور ناپذیر به نظر می رسد.

صدای او، صدای رسایی که بیش از هفت دهه در کنار مردم و برای مردم بود. صدایی که در خوشی ها و ناخوشی‌ها و همراه با شادی‌ها و غم‌ها با مردم ماند و با آنها خواند و در زمانه‌ای که همگان برایش نسخه خاموشی و سکوت می‌پیچیدند و فریادش را نمی پسندیدند ترجیح داد که صدای رسای انقلاب علیه استبداد باشد و منادی آزادی، و از مرغ سحر بگوید و بخواند و خاموشی نگزیند.

یا در هنگامه یورش ناجوانمردانه لشکریان سیاهی و تباهی به مام میهن در کنار سربازان و مدافعان راست قامت میهن ایستاد و از ایستادگی خواند.

در عین حال همزمان با ابتذال در موسیقی و هنر نیز جنگید و سرسختانه بر هنر اصیل پای فشرد و در این راه سخت و ناهموار همراه با بزرگان شعر و موسیقی با تشکیل گروه چاوش شیدا موسیقی فاخر ایرانی را در صدر نشاند و این دنیای پر رمز و راز را به دوستداران هنر ، فرهنگ و موسیقی ایران معرفی کرد.

برای این مهم با زدن دست رد به سازهای غیر ایرانی تلاشی بزرگ را آغاز کرد که بتواند با ابداع سازهای ایرانی به این نیاز بزرگ روزگار خود پاسخی در خور دهد و برای معرفی هنر موسیقی ایران دهها سفر به اروپا و آمریکا رفت تا این صدا در درون مرزها و جغرافیای ایران به خاموشی نگراید.

در حوزه اجتماعی نیز هرگاه که به وجودش نیاز شد از همراهی با مردمانش پا پس نکشید چه در هنگامه زلزله بزرگ و مهیب بم که این شهر تاریخی را با خاک یکی و دهها هزار نفر را در خاک کرد و چه آن هنگامیکه یکی به ناصواب هم میهنانش را خس و خاشاک خواند، جوانمردانه ایستاد و خود را صدای خس و خاشاک مردم سرزمینش معرفی کرد.

مردم ایران که بیش از چهار دهه در کنار سفره های افطار و قبل از شنیدن صدای اذان با ترنم صدای آسمانیش که ربنا را زمزمه می‌کرد بهترین خاطرات خویش را با این صدای ماندگار ثبت و ضبط کردند پرواز ابدیش را در اربعین سید و سالار شهیدان و در هشتادمین زاد روزش برای همیشه گرامی داشته و نام و یاد او را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد و البته بی مهری ها و کج رفتاری ها را با این استاد بزرگ را که دلش را شکست و روانش را آزرده ساخت نیز از یاد نخواهند برد.

حزب اعتماد ملی این ضایعه جبران ناپذیر را به تمام به ملت هنردوست و قدران ایران به ویژه به جامعه هنری تسلیت می گوید.

روانش شاد
نامش مانا
و یادش گرامی باد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو