معرفی تمیزترین کشورهای دنیا (لیست ۱۳ کشور برتر)

معرفی تمیزترین کشورهای دنیا (لیست ۱۳ کشور برتر)


منبع: آرگا

208

1399/7/18

00:04


تمیزی و پاکیزگی در هر منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد که برای حفظ و ایجاد آن باید اقداماتی انجام دهید. برای آشنایی با تمیزترین کشور های دنیا در ادامه مطبی با ما همراه شوید.

معرفی تمیزترین کشورهای دنیا (لیست ۱۳ کشور برتر)

افراد هر زمان که به کشوری جدید وارد می شوند، همواره جذب نظم و آراستگی آن می شوند. گفتنی است محیط پیرامون تاثیر بسیار چشم گیری بر روی حواس افراد دارد، به طوری که نا خواسته جذب اماکن زیبا و تمیز می شویم، چرا که تسلی بخش حیات و آرامش دهنده روح می باشد. این در حالی است که مناطق کثیف و آلوده سبب می شوند تا به استرس و تنش غیر قابل وصفی گرفتار شویم. از این رو خوب است به هنگام مسافرت های خارجی، منطقه ای بکر و زیبا را انتخاب کنید که به همین دلیل در ادامه مطلب به معرفی لیستی از تمیزترین کشورهای دنیا پرداخته ایم.

زیبایی و پاکیزگی علاوه بر نوازش روح توریستان برای شهروندان نیز تاثیرات خوبی در پی دارد که نا گفته نماند در پاکیزگی هوا و محیط، خودشان نیز عملکرد های بسیار خوبی در رابطه با هر یک از آنان دارند.

پاکیزه ترین کشور های دنیا

معرفی تمیزترین کشور های دنیا

  • ایسلند

ایسلند جزیره ای زیبا و بکر است که در اروپا واقع شده است. همچنین جزیره ایسلند از آب و هوایی خنک و مطبوع برخوردار می باشد که گفتنی است به هنگام قدم گذاشتن در این جزیره، آرامش وصف نشدنی به روح تان تزریق می شود. نکته قابل توجه شاخص عملکرد های محیطی ایسلند می باشد که در معیار ۹۳.۷ قرار گرفته است و از رتبه و اعتبار بالایی برخوردار می باشد.

  • سوئیس

به طور کلی کشور سوئیس از ۳ بخش کلی فلات، ژورا و رشته کوه های آلپ تقسیم می شود که از طبیعت زیبا و سرسبز با کوه های بلند برخوردار می باشد. شاخص عملکرد های زیست محیطی سوئیس در معیار ۸۹.۱ قرار گرفته است که با توجه به طبیعت بی کران و سبزش، انتظار می رود روز از روز به سمت افزایش چشم گیری از این امتیاز صعود کند.

  • کاستوریکا

شاخص عملکرد های زیست محیطی در این بخش ۸۶.۴ است که نتیجه آن هدیه عمری سالم و افزایش آن می باشد. همچنین از سیستم های آب رسانی بسیار فوق العاده بهداشتی برخوردار است که تماما آن به تدابیر هیئت بهداشتی شان وابسته می باشد.

در مناطقی از اروپا، نروژ را جز ثروتمند ترین کشور ها معرفی می کنند که علاوه بر آن از مکان های رویایی و زیبای بسیاری برخوردار می باشد. گفتنی است که نروژ به سلامتی و زیبایی کشور خود اهمیت بسیاری می دهد که در راستای آن نیز تلاش های بسیاری برای حفظ و ارتقای آن می کند.

آشنایی با جزیره موریس

  • موریس

در بخش های جنوبی از اقیانوس هند و جنوب شرقی قاره آفریقا، جزیره زیبا و رویایی موریس قرار گرفته است. موریس از تپه های زیبا و سبز، جنگل های انبوه، رودخانه هایب پر آب، و مرداب های فوق العاده ای برخوردار می باشد که تماما آب و هوایی مطبوع و لذت بخش به آن بخشیده است. گفتنی است که با یک بار سفر به این منطقه، بی شک عاشقش خو اهید شد که جانی دیگر به جان های خود در بدن اضافه می کنید.

  • اتریش

کشور اتریش نیز از دیگر مناطق سرسبز و زیبا است که رتبه دیگری از تمیزترین کشورهای دنیا را به خود اختصاص داده است. آب و هوای اتریش بسیار مطبوع و سالم است که از این رو محیطی تازه و شاداب را دارا است. اتریش را می توان در گروه سومین مناطق پاکیزه جهان به شمار آورد.

  • کوبا

مناطق سر سبز، فضای دل انگیز به همراه دریاچه های آبی به افزایش زیبایی این منطقه با گذشت زمان می افزاید که علاوه بر آن، قوانین و پارامتر های مربوط به رعایت بهداشت و نظافت در این کشور برقرار است که تمامی امور به افزودن جذابیت این نواحی منجر شده است.

  • کلمبیا

از کوه و فضا های سرسبز کلمبیا، می توان به عنوان منظره ای چشم نواز یاد کرد که زندگی را برای افراد مبتلا به بیماری های تنفسی بسیار مناسب کرده است. کلمبیا از فضایی آرام ، سالم و امن برخوردار می باشد که گفتنی است در سال ۲۰۱۳ رتبه تمیزترین کشور دنیا را به خود اختصاص داد.

آشنایی با کشور فنلاند

  • فنلاند

فنلاند از امتیاز ۹۰.۶۸ در تعیین شاخص عملکرد زیست محیطی برخوردار می باشد که جایگاه تمیز ترین کشور را برای خود برگزیده است. فنلاند که از بهترین کسور های دنیا برای اقامت و زندگی به شمار می آید با برخورداری از آب و هوایی سالم و مطبوع از دوست داران محیط زیست به میان آمده است. گفتنی می باشد که احتمال ابتلای مردم فنلاند به بیماری های وابسته به آلودگی زیست محیطی به دلیل سطح پاکیزگی آن، بسیار کم می باشد.

  • سوئد

سوئد از دیگر کشور های نوردیک به حساب می آید که جایگاه خوبی در فهرست تمیز ترین کشورهای دنیا به خود اختصاص داده است. بسیاری از افراد این نواحی اعتقاد دارند که نام سوئد باید در ابتدای فهرست قرار داشته باشد، چرا که از خیابان های بدون زباله، با کمترین آلودگی هوا و در نهایت تجهیزات پاکیزگی در کل جهان برخوردار می باشد.

این منطقه از سیاست جالبی برای بازیافت زباله هایش برخوردار می باشد که همین امر به افزایش جذابیت او پرداخته است. در این کشور که بازیافت از مهم ترین اعمال به شمار می آید می تواند بهترین کشور در بازیافت زباله هم به خود اختصاص دهد. قابل به ذکر است که کشور سوئد در زمینه های منابع انرژی تجدید پذیر نیز از عملکرد های بسیاری قوی و پر قدرت برخوردار می باشد.

  • دانمارک

کشور دانمارک از دیگر تمیزترین کشورهای دنیا است که امتیاز آن در شاخص های عملکرد محیط زیستی ۸۹.۲۲ می باشد. گفتنی است که این منطقه تنها کشوری است که امتیاز پایین تر از ۹۰ را دارا است و در عین حال نیز خود را در این فهرست جای داده است. همچنین این کشور در ازای منابع سنتی از دیگر تولید کننده های انرژی تجدید پذیر است.

همچنین از نظر سلامتی رتبه ۱۴ ام را به خود اختصاص داده است.

آشنایی با کشور اسلوونی

  • اسلوونی

کشور اسلوونی از دیگر مناطق زیبا و طبیعی است که توسط کشور هایی به مانند اتریش، ایتالیا، مجارستان و کرواسی پوشیده شده است. همچنین از طبیعت های بکر و زیبایی برخوردار می باشد که کوهستان هایی با هوای مطبوع نیز از دیگر ویژگی های مسبب آن برای تمیزی و پاکیزگی اش به حساب می آید.

گفتنی است که شهر و روستاهای اسلوونی نیز بسیار تمیز و پاکیزه است که این امر برای پیاده روی در خیابان های آن بسیار جذاب و دلنشین است. در سال ۲۰۱۰ یکی از سازمان های مربوط به محیط زیست طی اعلامیه ای که برای ایجاد پروژه ای جهت پاک کردن زباله های جامد از سطح شهر منتشر کرد، بسیار کار آمد عمل کرد. به این صورت که برای این پروژه حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر داوطلب شدند که در نهایت ۱۲۰۰۰ تن زباله از سطح زمین خارج شد.

این شرکت باری دیگر در سال ۲۰۱۲ این چنین فعالیت مشابه ای را تکرار کرد که در نهایت نتیجه ای بسیار مثبت و خوش رقم زد.

  • اسپانیا

کشور اسپانیا از زیبایی های بسیار چشم گیری برخوردار است که از این رو توصیه می شود برای برخورداری از تجربه ی خوش مسافرت حتما به این قسمت سفر  کنید.

  • فرانسه

کشور فرانسه از صنعتی ترین بخش های اروپا به شمار می آید که در فهرست تمیزترین کشورهای دنیا قرار دارد و در این رابطه رتبه دهم را به خود اختصاص داده است. این کشور در طی سالیان متوالی به انرژی هسته ای از نظر تولید برق وابستگی بسیاری داشته است که به همین علت در زمینه های مرتبط با کربن دی اکسید، بسیار کمتر از حد طبیعی تولید کرده است.

آشنایی با کشور فرانسه

با این وضعیت هوا در بسیاری از مناطق کشور به خصوص پاریس و دیگر شهر های بزرگ آن خیلی عالی نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو