انواع آموزش به کودکان، کودک سه تا هفت ساله

منبع: نی نی بان

144

1399/7/18

22:00


اگر خواهان ساختن جامعه ­ای بافرهنگ و اخلاقی مطلوب باشیم ضرورت دارد تا آموزش ­های لازم برای کودکان را لحاظ کنیم. آموزش کودکان مشمول تدبیری برای یادگیری کودکان 3تا 7 سال می­شود.
ایجاد قراردادی برای مهمترین آموزش­ های لازم برای کودکان 3 تا 7 سال تعیین می­کند که چه جامعه­ای در آینده خواهیم داشت. در نتیجه ضرورت دارد تا آموزش کودکان به سمت موارد زیر برود:
رشد خلاقیت و آموختن هنر
افزایش درک و تقویت برقراری ارتباط
تقویت اراده و افزایش قدرت تصمیم­ گیری
آموزش آداب و عرف­ها
کسب مهارت ­ها؛ مثل یادگیری زبان انگلیسی، ورزش و...

سن شروع آموزش کودکان
آموزش ­های لازم برای کودکان می ­­تواند از 3 سالگی آغاز شود. در این سن کودک می­ تواند رفتار شما را تشخیص دهد؛ اینکه مهربان هستید یا خشمگین، خوشحال هستید یا ناراحت، برای او قابل تشخیص است و متوجه تفاوت رفتار شما می­شود.
به این دلیل آموزش ­های لازم برای کودکان از 3 سالگی شروع می­شود زیرا او نحوه رفتار شما را تشخیص می‌دهد و مشتاق است مانند شما رفتار کند. اگر مقابل فرزند 3 ساله خود با اشتیاق بستنی میل کنید او نیز مشتاق می­شود، اگر مقابل او شروع به انجام حرکات ورزشی کنید او نیز مشتاق می­شود و به این ترتیب آنچه در رفتار شما وجود دارد باعث آموزش کودک می­شود.
به کودک خود یاد ندهید!!!توجه داشته باشید که آموزش بصورت مستقیم برای کودکان تاثیرگذار نخواهد بود. کودک آموزش خود را در بازی و در نحوه رفتار شما بدست می ­آورد.
اگر نقاشی می­کنید، برای فرزند خود نیز یک کتاب رنگ آمیزی تهیه کنید؛ اگر مشغول تقویت زبان انگلیسی خود هستید، برای کودک خود نیز فیلم آموزش کودکانه تهیه کنید.
خلاقیت ارثی نیست!!! اگر انسان خلاقی نیستید می­توانید فرزند خلاقی داشته باشید. علم به شما کمک می­کند تا فرزند خود را خلاق پرورش دهید. یک راه­ حل برای شما، استفاده از کتاب­ های نقاشی و کتاب­های مصور است.
تصاویر رنگیِ کتاب ­های مصور وکاغذهای سفید کتاب­های نقاشی به فرزند شما کمک می­کند تا خیال­پردازی کند و آنچه در خیال دارد را روی کاغذ های سفید پیاده کند؛ همچنان که کودک مشغول نقاشی می­شود تفکر و تخیل او تقویت می­شود و این آغاز خلاق شدن است.

7 مهارت لازم برای کودکان 3 تا 7 سال
کودکان 3 تا 7 سال لازم دارند تا یادگیری بعضی مهارت ­ها را آغاز کنند. یادگیری مهارتی که در این بازه سنی آغاز می­شود را مانند دانه ­ای در نظر بگیرید که در مرغوب ­ترین بستر قرار می­گیرد!
به این ترتیب آموزش­ های لازم برای کودکان لازم است تا دربرگیرنده موارد زیر باشد:
شروع یادگیری زبان انگلیسی
آموزش نقاشی
آموزش موسیقی
آموزش آداب
آموزش گوش دادن
آموزش برقراری ارتباط چشمی
آموزش برقراری ارتباط

آموزش زبان انگلیسی
زبان انگلیسی یکی از مهارت­ هایی است که در رده آموزش ­های لازم برای کودکان قرار می­گیرد. ساده­ ترین روش آموزش این مهارت استفاده از انیمیشن­ های انگلیسی زبان و کارتون ­ها است. اما روش تخصصی این آموزش می­تواند استفاده از ویدیوهای آموزشی مناسب این گروه سنی باشد
ویدیو های آموزشی زبان انگلیسی از این مزیت برخوردارند که با سرگرم کردن کودک، طی یک بازی جذاب، آموزش ­های لازم را به او منتقل کنند. از این طریق فرزند شما همچنان که سرگرم می­شود مشتاق یادگیری شده و آموزش می­بیند.

آموزش رنگ ­ها به کودکان
یکی از آموزش­های لازم برای کودکان، آموزش رنگ­ها است. کودک شما اگر رنگ­ها را یاد بگیرد و بخاطر بسپارد، مستعد یادگیری دیگر آموزش­ها خواهد شد.
کودکان تمایل دارند تا اشعار را بخاطر بسپارند؛ برای آموزش به کودکان بهترین روش می­تواند استفاده از کتاب­های شعر و بخصوص کتاب­های شعر مصور شعر باشد.
آموزش رنگ­ها به کودکان، هنگامی که با شعر همراه شود بسیار تاثیرگذار و ماندگارتر خواهد بود؛ همچنین اشتیاق آنها را نسبت به آموزش دوچندان می­کند.

روش ‌های آموزش به کودکان
بهترین روش برای انتقال آموزش­های لازم برای کودکان این است که از طریق بازی­ها و سرگرمی­ها انجام شود. همچنین هرآنچه تمایل دارید در رفتار فرزندتان نمود پیدا کند را تنها کافی است مقابل او انجام دهید!
اگر تمایل دارید فرزند شما مودب­تر رفتار کند، تنها کافی است رفتاری محترمانه با او داشته باشید.
اگر تمایل دارید فرزند شما خوب گوش دادن را یادبگیرد تنها کافی است بدرستی به او گوش بسپارید.
اگر تمایل دارید فرزند شما در فراگیری آموزش­ها مهارت کسب کند تنها کافی است کتاب­ها و ویدیوهای آموزشی کودکان را برای او فراهم کنید.
اگر مادر هستید و تمایل دارید در تربیت فرزند خود موفق ­تر ظاهر شوید ضرورت دارد تا کتاب­های روانشناسی مادر و کودک را مطالعه کنید.
اگر تمایل دارید تا فرزند شما در صحبت کردن و نوشتن تواناتر ظاهر شود ضرورت دارد تا برای او یک دفترچه خاطرات تهیه کنید.

ضرورت آموزش به کودکان
آموزش ­های لازم برای کودکان لازم است تا با شیوه­ای برنامه‌ریزی شده پیش برود. فرستادن کودک به مهد یا پیش دبستانی می­تواند بسیار تاثیرگذار باشد.اما در بحبوحه شیوع ویروس کرونا فرستادن کودک به محیط­های آموزشی بسیار پرخطر است. اما راه­ حل آموزش در این دوران کدام است؟
در برهه حساس کنونی تنها راه حل انتقال آموزش ­های لازم برای کودکان، کتاب­ها و ویدیوهای آموزشی هستند. این روش در عین حال که بی­خطر و امن­ترین روش آموزش است، تاثیرگذارترین و به صرفه­ترین روش نیز خواهد بود.
تیم آموزشی پرش با تلاش برای بهبود وضعیت آموزش، تدبیری دیده تا آموزش کودکان با کیفیتی بالاتر در منزل انجام پذیر باشد.
به این ترتیب برای هر نیاز شما و برای تک تک آموزش ­های لازم برای کودکان، ویدیوی آموزشی و کتاب تهیه شده تا تربیت و آموزش کودکان در این دوران به بهترین روش پیش برود!

آنچه پرش مهیا کرده
آموزش انگلیسی:این بسته آموزشی به همراه ویدیو و کتاب است. روش آموزش پرش برای کودکان با بازی و سرگرمی و طرح معما به همراه است. طی این آموزش فرزند شما در انتهای هر مبحث با پاسخ به سوال­های آزمونک، موفق به یادگیری و سپردن مطالب به حافظه بلند مدت خود می­شود.
بسته آموزش نقاشی خلاقانه، کاردستی و سفال:آموزش این بسته در جهت رشد مهارت هنری و آغازی برای تقویت خلاقیت فرزند شما است. این آموزش نیز به همراه ویدیو و کتاب بوده و تاثیر آموزش آن در فرزند شما با افزایش اشتیاق او به یادگیری توام خواهد بود.
کتاب می­خوام و می­تونم:آموزش این بسته تنها از طریق کتاب انجام می­شود. صفحه­ های نقاشی شده و بازی­ها و سرگرمی­های این کتاب، فرزند شما را نسبت به کتاب­ها مشتاق می­کند و او را مستعد یادگیری پرورش می­دهد.
دفتر خاطرات من:این دفترچه با صفحه ­هایی مصور به فرزند شما کمک می­کند تا با نوشتن خاطرات، در صحبت کردن و نویسندگی بسیار توانمند پرورش یابد.
شعرهای مصور:بهترین شیوه آموزش از طریق شعرهای مصور است. آموزش این بسته به همراه ویدیو و کتاب است، به این ترتیب هر شعر به صورت مکتوب و صوت وجود دارد. آموزشی که در این شعرها منتقل می­شود بسیار فراتر از نام رنگ ­ها و اشیا است. در این شعرها فرزند شما آداب، اصول و ارزش ­ها را به زبانی بسیار ساده فرامی­گیرد.
روان­شناسی مادر و کودک: این بسته برای کمک به مادران است. طی مطالعه و تماشای این بسته است که درمی ­یابید چطور با فرزند خود ارتباطی دوستانه برقرار کنید و آموزش ­های لازم برای کودکان را به چه شیوه­ای اعمال کنید.
داستان­ های مصور: شیوه ای برای تقویت مهارت مطالعه فرزند شما است. داستان ­ها مصور می­تواند به فرزند شما کمک کند تا مشتاق مطالعه شود. مضمون این داستان ­ها نیز به شیوه­ ای ساده و روان، آداب و ارزش­ها را آموزش می­دهد
مخلص کلام اینکه گروه آموزشی پرش با مطالعه وسیع و تحقیق در رابطه با بهترین روش ­های آموزش کودک، بسته ­ای را تدارک دیده که تمام آموزش ­های لازم برای کودک را دربر می­گیرد. تهیه این بسته آموزشی روشی برای تکمیل آموزش کودک به طریقی کاملا حرفه­ای است که این آموزش در محیط امن منزل شما تکمیل می­شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو