جزئیات قیمت بلیط هواپیمای خارجی

منبع: همگردی

174

1399/7/19

14:44


مسافرت به خارج از کشور با هواپیما

مسافرت به خارج از کشور با هواپیما

سفر های خارجی تفریحی و کاری، در اکثر موارد با هواپیما انجام می شوند . شاید در گذشته، خرید بلیط هواپیما خارجی سخت و پیچیده به نظر می آمد، اما امکان خرید آنلاین و پیشرفت سیستم های ارائه بلیط، مراحل خرید بلیط را بسیار آسان و سریع کرده است. عوامل بسیار زیادی بر قیمت بلیط پرواز های خارجی موثر هستند که ممکن است باعث سردرگمی شما شوند. اگر می خواهید متناسب با انتظاری که از پرواز خود دارید و هزینه ای که صرف خرید بلیط می کنید، بهترین سفر هوایی به خارج از ایران را داشته باشید، تا انتهای این متن ما را همراهی کنید.

مقصد پرواز خارجی شما کجاست؟

اگر می خواهید به یکی از کشورهای آسیایی سفر کنید، هزینه پرواز شما ارزان تر خواهد بود.

بلیط هواپیما دبی، استانبول و آنتالیا در ترکیه، کوآلالامپوردر مالزی، سنگاپور و... از مقاصد پرطرفدار در میان ایرانیان هستند. علاوه بر نزدیکی به ایران، به علت محبوبیت بالایی که دارند، به طور مداوم با قیمت ها و شرایط مناسب توسط انواع ایرلاین ها و آژانس های مسافرتی به شما ارائه می شوند که در ادامه این شرایط را برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد. اگر می خواهید به سایر کشورها مانند کانادا، استرالیا یا اروپا سفر کنید، پرواز طولانی شما گران تر خواهد بود.

در چه زمان و فصلی به خارج از ایران سفر می کنید؟

بسته به کشوری که قصد مسافرت به آن را دارید، قیمت پرواز در فصل ها و ایام خاص متغیر خواهد بود. اگر می خواهید در تعطیلات کریسمس سفر خارجی داشته باشید، باید هزینه بیشتری بپردازید. اگر قصد دارید تابستان را در کشوری با هوای خنک و مطلبوب بگذرانید، بدانید که تقاضا برای بلیط بالاست و هزینه ها از همیشه بیشترند. مکه مکرمه در ایام مذهبی مسلمانان از همیشه شلوغ تر است. برای خرید بلیط خود، در مورد کشور مقصد تحقیق کنید. مراسم مذهبی، اعیاد، کارنوال ها، مسابقات ورزشی، رویداد های فرهنگی و اجتماعی و در نهایت آب هوای کشور در بازه زمانی خاص، روی قیمت پرواز خارجی شما اثر خواهد گذاشت. البته باید به شرایط ایران نیز توجه داشته باشید. آیا در عید نوروز یا تابستان به یکی از کشو ر های مورد علاقه ایرانیان سفر می کنید؟ یا سفر خود را برای پاییز و زمان بازگشایی مدارس نگه داشته اید؟

پرواز سیستمی و چارتری: تفاوت قیمت، مزایا و معایب

زمانی که شما به طور مستقیم از ایرلاین مورد نظرتان خرید می کنید، خرید سیستمیک انجام داده اید. بلیط شما قابلیت استرداد و تغییر دارد. قیمت آن برای کودکان، کمتر از بزرگسالان است. اما زمانی که یک آژانس مسافرتی تمام صندلی های یک هواپیما را اجاره می کند و شما از آژانس مسافرتی خرید خود را انجام می دهید، پرواز چارتری را انتخاب کرده اید. قیمت این نوع بلیط، به طور معمول از بلیط سیستمیک ارزان تر است، به خصوص اگر آن را در لحظه آخر خریداری کنید.

مگر اینکه قصد سفر در مواقع پرتردد را داشته باشید، که در این ایام بلیط چارتری و سیستمیک پرواز خارجی شما، تفاوت قیمت آنچنانی نخواهند داشت. بلیط پرواز چارتری، امکان استرداد و تغییر ندارد و همچنین قیمت آن برای تمام افراد(کودک و بزرگسال) یکسان است. بلیط های چارتری برای سفر های ترکیه، مالزی، دبی و غیره توسط آژانس های متعددی ارائه می شوند. برای اینکه بلیط چارتری ارزان تری بخرید، همان طور که قبلا اشاره کردیم به زمان سفر خود دقت کنید.

پرواز لحظه آخری خارجی، پس انداز یا ضرر بیشتر؟

همه ما تجربه های دیگران را در مورد خرید بلیط ارزان لحظه آخری شنیده ایم. شاید حتی شما نیز آن را تجربه کرده باشید. اما نکته بسیار مهم در مورد خرید بلیط لحظه آخری، باز هم ایامی است که در آن به کشور خارجی مورد نظر خود سفر می کنید. رزرو و خرید پرواز خارجی در لحظه آخر، تنها زمانی برای شما ارزان تمام می شود که در مواقع نسبتا کم تردد سال باشید. اگر می خواهید در کریسمس به کانادا سفر کنید، نه تنها لحظه آخر بلیطی گیرتان نمی آید، بلکه اگر هم بلیطی پیدا کنید گران ترین حالت ممکن را انتخاب کرده اید!

خرید بلیط لحظه آخری، برای کسانی که با برنامه ریزی سفر می کنند مناسب نیست. زیرا ممکن است بلیط به موقع در دسترس نباشد و سفر خارجی آن ها کاملا کنسل شود.

پرواز لحظه آخری خارجی، پس انداز یا ضرر بیشتر؟

کلاس های بلیط هواپیما خارجی

مسافران هواپیما، بسته به سلقیه و هزینه ای که صرف خرید بلیط می کنند، می توانند چند اکونومی مختلف را تجربه کنند.

- فرست کلس یا درجه یک

گران ترین و لوکس ترین قسمت هواپیما است و بسته به ایرلاینی که انتخاب کرده اید، خدمات متفاوتی دریافت خواهید کرد. از غذاها و نوشیدنی های مخصوص گرفته تا لپ تاب و امکانات الکترونیکی و سرویس بهداشت جداگانه.

- بیزنس کلس یا کلاس تجاری

از نظر قیمت و کیفیت در رده دوم قرار دارد. صندلی های آن به اندازه فرست کلس راحت نیستند، اما امکانات خوبی در این بخش به چشم می خورد و خدمه هواپیما به این بخش توجه بیشتری نسبت به کلاس اکونومی دارند.

- کلاس اکونومی یا درجه اقتصادی

ارزان ترین بلیط های هواپیما، از درجه اکونومی هستند. فقط خدمات معمولی پرواز در این بخش ارائه می شود.

با جمع بندی نکات بالا پرواز خارجی لذت بخشی داشته باشید

توجه کنید که قیمت پرواز همواره در حال نوسان است. به آژانس، ایرلاین و کلاس بلیط خود دقت کافی داشته باشید و همیشه کیفیت را فدای قیمت ارزان نکنید. اگر سفر با هواپیما را از بخش های مهم مسافرت خود به خارج می دانید، تنها به قیمت مناسب بسنده نکنید. اگرچه ارزان تر بودن به معنای بی کیفیت بودن نیست، اما کیفت مطلوب، دقت شما را در تمام زمینه ها می طلبد. پرواز خارجی شاید مراحل پیچیده تری نسبت به پرواز داخلی داشته باشد، اما اگر بهترین انتخاب را انجام دهید سفری پر از آرامش و رضایت را به خارج از ایران تجربه خواهید کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو