بیوگرافی کامل افسانه شجریان دختر استاد محمدرضا شجریان

بیوگرافی کامل افسانه شجریان دختر استاد محمدرضا شجریان


منبع: دلگرم

366

1399/7/19

16:17


بیوگرافی کامل افسانه شجریان دختر استاد محمدرضا شجریان

زندگی شخصی افسانه شجریان

افسانه شجریان در تاریخ 18 اردیبهشت سال 1344 در تهران به دنیا آمد. او دومین دختر استاد محمدرضا شجریان از همسر اولش، خانم فرخنده گل افشان می باشد.

بیوگرافی افسانه شجریان

خانواده افسانه شجریان

مادر افسانه شجریان، خانم فرخنده گل افشان است که در سال 1317 چشم به جهان گشود. او قبل از ازدواج به شغل معلمی مشغول بود اما بعد از آن معلمی را کنار گذاشته و به گلسازی مشغول شد.

پدر افسانه شجریان، استاد فرهیخته ی موسیقی، استاد محمدرضا شجریان است. ایشان در سال 1319 به دنیا آمده و در عرصه موسیقی به فعالیت می پردازند.

افسانه شجریان دارای دو خواهر به نام های راحله و مژگان است و همچنین دو برادر به نام همایون و رایان دارد که رایان حاصل ازدواج دوم پدر اوست. پدر و مادر افسانه شجریان پس از گذشت سی سال از زندگی مشترک، از یکدیگر جدا شدند و پدر او مجددا ازدواج کرد.

زندگینامه افسانه شجریان

ازدواج و همسر افسانه شجریان

افسانه شجریان با پرویز مشکاتیان (آهنگساز و سنتورنواز برجسته موسیقی ایران) ازدواج کرد. پرویز مشکاتیان متولد 24 اردیبهشت 1334 نیشابور بود. او مقدمات موسیقی را در سن 6 سالگی از پدرش، حسن مشکاتیان یاد گرفت سپس توانست اولین کنسرت خود را در سن 8 سالگی، در گردهمایی دانش آموزان مدرسه معزی نیشابور برگزار کند.

پرویز مشکاتیان در جشنواره های موسیقی که دراردوگاه رامسر برگزار می شد افتخار بدست آوردن مقام های ممتاز را داشت.

پرویز مشکاتیان موضوعات مربوط به موسیقی را نزد اساتیدی چون دکتر محمدتقی مسعودیه، عبدالله خان دوامی، سعید هرمزی، یوسف فروتن فرا می گرفت.

او از سال 1354 همکاری خود را با مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ادامه داد و در این مرکز مدرس و نوازنده سنتور بود، او به اجرای کنسرت های متعدد با خوانندگانی چون پریسا (فاطمه واعظی) و هنگامه اخوان پرداخت. پرویز مشکاتیان در سال 1356 گروه عارف را تشکیل داد.

سرانجام در دهه 1370، ازدواج افسانه شجریان و پرویز مشکاتیان به جدایی ختم شد. پرویز مشکاتیان در تاریخ 29 شهریور 88 دارفانی را وداع گفت.

زندگی افسانه شجریان

افسانه شجریان کیست ؟

فرزندان افسانه شجریان

حاصل ازدواج افسانه شجریان و پرویز مشکاتیان، یک دختر به نام آوا و یک پسر به نام آیین می باشد. آوا مشکاتیان در سال 1364 به دنیا آمده و هم اکنون در عرصه موسیقی سنتی به فعالیت می پردازد.

آیین مشکاتیان متولد 1370 در تهران است. او موسیقی را با تنبک آغاز کرده و از سال 1379 یعنی در سن 9 سالگی نزد پدرش ساز تنبک را فراگرفته، و پس از آن نزد استادانی همچون جمشید محبی، بهزاد میرزایی و نوید افقه آموزش دیده است.

آیین مشکاتیان به فراگیری سنتور نیز علاقمند بوده و نزد پدرش آموزش دیده است و در کنسرت های همایون شجریان شرکت داشته است.

نوه های محمدرضا شجریان

بیوگرافی فرزندان افسانه شجریان

پیج اینستاگرام افسانه شجریان

http://bia2safa.net/goto/web/url/1908884

بیوگرافی افسانه شجریان

گالری تصاویر افسانه شجریان

بیوگرافی افسانه شجریان

زندگینامه افسانه شجریان

دختر دوم محمدرضا شجریان

آشنایی با فرزندان محمدرضا شجریان

دختر محمدرضا شجریان

بیوگرافی فرزندان محمدرضا شجریان

بیوگرافی همسر پرویز مشکاتیان

افسانه شجریان

عکس های افسانه شجریان

جدیدترین عکس های افسانه شجریان

عکس های جدید افسانه شجریان

عکس های اینستاگرام افسانه شجریان

دختر محمدرضا شجریان

زندگینامه افسانه شجریان


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو