محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز شنبه در توییتی نوشت: همین حالا دیدار رو در رویی پرثمری با دوستم خوبم وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین داشتم. دیدارهای حضوری در این بازه زمانی خاص کافی است تا نشان دهد که دو طرف اهمیت زیادی برای روابط میان دو کشور قائل‌ هستند.

ظریف گفت: ما اجماع بر سر گستره‌ای از مسائل همچون عمیق‌تر کردن روابط دوجانبه، توسعه برنامه همکاری ۲۵ ساله، حفاظت از توافق هسته‌ای ایران و مخالف با یکجانبه‌گرایی را تقویت کردیم.

وی در ادامه آورده است‌: با درنظر گرفتن پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور در سال ۲۰۲۱ به عنوان فرصتی تازه، باور دارم که مفهوم مشارکت جامع راهبردی بین دو کشور در آینده غنی‌تر خواهد شد.

وی در توییت دیگری به انگلیسی نوشت: مذاکرات پرثمری در تنگچونگ زیبا با دوستم وانگ یی در خصوص شراکت استراتژیک جامع داشتم‌. ما یکجانبه‌گرایی و تلاش آمریکا برای ایجاد جهانی تک قطبی را رد کردیم. همچنین در خصوص تقویت روابط از جمله برنامه ۲۵ ساله، همکاری‌های منطقه‌ای، حفظ برجام و همکاری در خصوص واکسن توافق کردیم‌.

وزیر امور خارجه کشورمان به دعوت وزیر امور خارجه چین و در راس هیئتی بلند پایه به چین سفر کرده است. او بعدازظهر جمعه با استقبال مقامات این کشور وارد استان یون نان در جنوب چین شد.