سرلشکر یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با تاکید بر اوضاع طبیعی در بغداد و سایر استان‌ها، وضعیت را تحت کنترل نیروهای امنیتی عنوان کرد و اظهار داشت: هدف از سرو صدای اخیر در خصوص وضعیت امنیتی نگران کردن مردم بوده است.

وی افزود: وضعیت امنیتی خوب و تحت کنترل است و سروصدای اخیر در این خصوص با هدف تنش آفرینی و نگران کردن مردم صورت گرفته است اما نیروهای امنیتی وظیفه خود را انجام داده و وضعیت امنیتی چه در بغداد و چه در سایر استان‌ها تحت کنترل است.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در توضیح اوضاع امنیتی این کشور تصریح کرد: نیروهای امنیتی در چارچوب انجام وظیفه خود مشغول گشت زنی و تعقیب افراد تحت پیگرد هستند و عوامل تیراندازی و اقدامات مشابه را تحت تعقیب قرار داده‌اند.

یحیی رسول با اشاره به درز  یک سند محرمانه در ارتباط با تحرکات نظامی به رسانه‌ها تاکید کرد دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح در خصوص این سند توضیح داده و کاملا وجود هرگونه وضعیت هشدار را تکذیب کرده است.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق روز گذشته اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر وجود حالت اضطراری حساس در بغداد را تکذیب کرده بود.