وبدایرکتوری تخصصی شرکت های حوزه معدن و صنایع معدنی ایران – ایمیکو، برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ در کنار پروژه کتاب جامع معدن و صنایع معدنی ایران (ویرایش دوم) و به عنوان مکمل این کتاب توسط تیم "شبکه معدن ایران" برنامه نویسی و رونمایی شد. 

از مزیت های این وبسایت، می¬توان عملکرد قابل توجه در موتورهای جستجوگر (نظیر Google) با دارا بودن بیش از ۳۰ کلید واژه¬ی مرتبط در صفحه اول، رابط کاربری آسان، بهره مندی از زیرصفحه های اختصاصی برای شرکت ها (با قابلیت قرار دادن تمامی فیلدهای مورد نیاز نظیر مشخصات ارجاعی، لوگو و بنر، محصولات، خدمات، تجهیزات، گالری تصاویر، اخبار و رویدادها و...) و پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته رایگان، اشاره نمود.

ویژگی مهم بانک جامع معدن و صنایع معدنی، دارا بودن به روزترین و کامل ترین مجموعه اطلاعات شرکت های حوزه های معدن و صنایع معدنی (مانند پیمانکاران معدنی، مشاوران، تامین کنندگان تجهیزات و محصولات معدنی) با بیش از ۱۵۰۰ رکورد مستقل و قابلیت جستجوی دقیق اطلاعات است. 

کاربران این وبسایت می توانند از سه روش مختلف جستجو در بانک جامع معادن استفاده کنند:

۱. طریق نوار جستجوی جانمایی شده در بالای تمامی صفحات و با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظر خود (نام شرکت، حوزه فعالیت مورد نظر، تخصص، نام مدیرعامل و ...)

۲. دسته بندی های تخصصی در صفحه اصلی سایت

۳. صفحه¬ی جستجوی پیشرفته

زیرصفحه های اختصاصی ایمیکو

در ویرایش جدید وبسایت ایمیکو، هر شرکت می تواند از امکانات یک زیرصفحه اختصاصی با کاربردی کامل و مشابه با یک وبسایت تخصصی بهره‌مند گردد. شایان ذکر است بانک جامع معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیکو) با فراهم نمودن رابط کاربری ساده، این امکان را به مخاطبین خود داده تا بدون نیاز به دانش فنی خاص در حوزه IT، تمامی تغییرات مورد نیاز خود را در کمترین زمان ممکن اعمال نمایند. در زیر به اختصار به این امکانات می پردازیم:

ایمیکو

  •  اطلاعات ارجاعی

شرکت می تواند اطلاعات مربوط به کسب و کار خود مانند تلفن، فکس، آدرس، وبسایت و پست الکترونیکی خود را وارد (یا به روزرسانی) نماید.

  • درباره ما

امکان درج توضیحات کامل از حوزه های فعالیت شرکت (بدون محدودیت) و در اختیار شرکت قرار گرفته است.

  •  اخبار و رویدادها

در این بخش، امکان قراردادن اخبار و رویدادهای روز شرکت بدون محدودیت و قابلیت آرشیو نمودن به صورت یک زیر صفحه مجزا پیش بینی گردیده است.

  • گالری تصاویر

امکان بارگذاری عکس ها و تصاویر منتخب شرکت از موضوعات مختلف در این بخش در نظر گرفته شده است.

  • محصولات/ خدمات/ پروژه ها

در این بخش امکان ورود اطلاعات مرتبط با محصولات، خدمات و پروژه های شرکت که هر یک شامل تصویر، عنوان و توضیحات وجود دارد. لازم به ذکر است با وارد نمودن هر یک از موارد مذکور، بخشی جداگانه در زیر صفحه اختصاصی ایجاد می گردد.

  •  گواهینامه ها

در بخش گواهینامه ها، شرکت امکان بارگذاری تصاویر گواهی نامه، لوح تقدیر، مجوزها و ... به همراه عنوان آنها را به صورت نامحدود خواهد داشت.

  • شرکت های مرتبط

در این قسمت امکان افزودن شرکت‌های مرتبط (زیرمجموعه، همکار، پیمانکار، کارفرما و...) برای کاربر (شرکت) فراهم شده است که با ارسال درخواست به شرکت مورد نظر میسر می گردد.

  •  نقشه

در این بخش، امکان نشانه گذاری محل شرکت بر روی نقشه در نظر گرفته شده است.

دسته بندی های ایمیکو

از دیگر قابلیت های مهم این وبسایت، موتور جستجوی چند لایه آن است که با قرار دادن 185 دسته بندی کارشناسی شده، قابلیت جستجوی هوشمند و کاربردی را در اختیار مخاطبین قرار می دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب خود برسند. عملکرد دسته بندی های ایمیکو به گونه ای است که با کلیک بر روی هریک از آنها، زیردسته‌های بعدی بارگذاری و دامنه جستجو دقیق‌تر می‌شود. 

در هر مرحله می‌توان با کلیک بر روی دکمه "نمایش همه"، تمامی شرکت‌های مرتبط با آن دسته را جستجو و مشاهده کرد. در زیر به معرفی دسته بندی های اصلی بانک جامع اطلاعات شرکت های معدنی ایران اشاره می گردد:

تامین کنندگان خدمات

تامین کنندگان خدمات:

این دسته بندی به عنوان یکی از سه سردسته کلی بانک جامع معدن و صنایع معدنی در نظر گرفته شده و تعداد 387 شرکت در آن قرار دارند. همان طور که پیشتر ذکر شد، بازدیدکنندگان می توانند با کلیک بر روی دکمه "نمایش همه"، مستقیما به صفحه‌ی مشاهده‌ی تمامی شرکت های موجود در این دسته هدایت، یا با انتخاب هرکدام از زیر دسته های آن، جستجوی خود را دقیق تر کنند. در باکس مربوط به این دسته، سه عنوان "مهندسین مشاور"، "پیمانکاران" و "خدمات ویژه" وجود دارد که به عنوان نمونه، زیردسته مهندسین مشاور تشریح می گردد:

کاربران با انتخاب گزینه "مهندسین مشاور" امکان مشاهده هریک از زیر دسته های آن، مانند؛ خدمات زمین شناسی، خدمات ژئوشیمی، خدمات ژئوفیزیک، مهندسی پی، مهندسی ژئوتکنیک و ... را خواهند داشت. حال با انتخاب هرکدام از این دسته ها، کاربر مستقیما به صفحه شرکت هایی با آن زمینه فعالیت و تخصص هدایت می شود. 

تامین کنندگان تجهیزات: 

دومین سردسته در نظر گرفته شده در ایمیکو، "تامین کنندگان تجهیزات" است که با 547 شرکت به دو زیر دسته‌ی "ماشین آلات، ادوات و تجهیزات" و "تجهیزات و ابزارآلات مصرفی" تقسیم شده است. هرکدام از این دو گروه، خود با چندین زیردسته‌ی دقیق تر از جمله؛ عملیات آتشکاری، تجهیزات برش سنگ، ماشین آلات استخراج، لوازم یدکی، تجهیزات حفاری، مصالح تزریق و...  طبقه بندی شده اند.

تامین کنندگان محصولات:

سومین سردسته وب دایرکتوری ایمیکو، "تامین کننده محصولات" است. این سردسته با 600  شرکت در زیرمجموعه های خود دارای بیشترین تعداد شرکت در بانک جامع معدن و صنایع معدنی ایران است. این سردسته، به 4 دسته بندی "مواد معدنی و محصولات فلزی"، "مواد معدنی و محصولات غیر فلزی"، "محصولات نهایی فلزی" و "محصولات نهایی غیر فلزی" تقسیم شده است. در این دسته بندی ها، به زیردسته های مهمی همچون، سنگ آهن، باریت، کنسانتره سرب و روی، سنگ های تزئینی و ساختمانی، مواد دیرگداز، آلومینیوم، آهن، فولاد، مس، طلا، پتاس، پوکه معدنی و ... قرار گرفته اند.

امید می رود با استفاده از امکانات پرشمار و کاربردی این بانک جامع، شرکت های معدنی و مخاطبین آنها فرصت ارتباطی سازنده تر را یافته و زمینه توسعه کسب وکار در بخش معدن و صنایع معدنی کشور بیش از پیش فراهم گردد.

شبکه معدن ایران به عنوان متولی توسعه و تولید محتوای این وبسایت، آماده دریافت نظرات و پیشنهادهای سازنده فعالین این حوزه می باشد.

اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، میدان توحید، خیابان نصرت غربی، پلاک 15، واحد 1

تلفن:    3-44952661-021 دورنگار: 44952660-021 

پست الکترونیکی: info@imico.org

وب سایت: imico