اصول نصب تابلو و چند راز طلایی برای جذابیت بیشتر تابلوها

اصول نصب تابلو و چند راز طلایی برای جذابیت بیشتر تابلوها


منبع: دکوراسیون

245

1399/7/19

23:49


اصول نصب تابلو

تابلوها روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی منزل تاثیر زیادی دارند از این رو بهتر است شما در انتخاب طرح و رنگ تابلو و چگونگی نصب آن روی دیوار حساسیت لازم را به خرج دهید. در ادامه اصول نصب تابلو را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم به کمک این نکات بتوانید تابلوی مورد نظر خود را روی دیوار به شیوه ای کاربردی و راحت نصب نمایید.

اصول نصب تابلو روی دیوار

نصب تابلو روی دیوار دارای اصولی است که شما باید آن را رعایت کنید در غیر این صورت ممکن است تابلوهای نصب شده روی دیوار باعث نامطلوب به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی منزل شوند همچنین یکی از بهترین روش ها برای تزیین دیوار قسمت های مختلف منزل استفاده از تابلوهای زیبا و شیک است.

نصب تابلو روی دیوار

نحوه نصب تابلو روی دیوار قسمت های مختلف منزل

۱٫ تراز بودن 

یکی از مهم ترین اصول نصب تابلو روی دیوار تراز بودن آن می باشد. برای تراز کردن تابلو می توانید از ابراز مخصوص و متر نواری استفاده نمایید.

اجرای دکوراسیون داخلی

۲٫ استفاده از میخ و چکش 

برای نصب تابلو روی دیوار می توانید از قلاب و میخ و گیره فلزی استفاده نمایید همچنین میخ و قلاب باید قوی و محکم باشند تا بتوانند وزن تابلو را تحمل نمایند. اگر شما تمایل دارید تابلویی بزرگ را روی دیوار نصب نمایید بهتر است از تسمه و قلاب فلزی استفاده نمایید همچنین می توانید از قلاب های چوبی نیز استفاده کنید و تابلو را روی دیوار نصب و محکم کنید.

۳٫ نصب تابلو در ارتفاع مناسب 

تابلو را باید حدود ۲۰ تا ۳۰ سانت بالاتر از مبل و تخت خواب و … نصب نمایید همچنین تابلو باید دقیقا در وسط مبل یا کاناپه و … نصب شود که در این مورد نباید در و پنجره مورد توجه قرار بگیرد و تابلو باید به صورت دقیق در وسط وسایل ذکر شده نصب گردد.

نصب تابلو روی دیوار

۴٫ نصب تابلو بالای شومینه 

اگر تمایل دارید تابلویی را در قسمت بالای شومینه نصب نمایید باید حواستان باشد که عرض تابلو بیشتر از عرض شومینه نباشد همچنین تابلو باید دقیقا در وسط اندازه عرض شومینه نصب شود تا خودش را بهتر روی دیوار نشان دهد.

۵٫ نصب تعداد زیادی تابلو روی دیوار 

اگر تمایل دارید تابلوهای زیادی را روی دیوار نصب نمایید باید تابلو و عکس های انتخابی تان را ابتدا روی زمین در کنار یکدیگر بچینید سپس چیدمان آن ها را با توجه به فرم و اندازه تابلوها در ذهن خود تجسم کنید یا چیدمان تابلوها را روی کاغذ بکشید سپس به همان ترتیب تابلوها را روی دیوار نصب نمایید. توجه داشته باشید که تراز بودن تابلوها و بالانس قرارگیری آن ها در کنار یکدیگر امری مهم است که باید به آن توجه ای ویژه داشته باشید.

اصولی برای نصب تابلو

۶٫ تابلوها با تصاویر چاپی 

اگر تمایل دارید تابلوها با تصاویر چاپی را روی دیوار نصب نمایید بهتر است تابلوهایی را انتخاب نمایید که دارای رنگ و طرح بولد می باشند ولی قاب آن ها بهتر است ساده و فلزی باشد تا تصویر داخلی زیباتر به نظر برسد همچنین این تابلوها برای اتاق هایی که دارای رنگ روشن هستند انتخابی مناسب به شمار می روند. برای اینکه رنگ تصاویر چاپی روی تابلو نیز از بین نرود بهتر است روی تابلو روکش ضد UV بکشید یا قاب آن را شیشه ای نمایید.

۷٫ پر کردن سوراخ ایجاد شده توسط مبل 

اگر شما میخ را در مکانی نامناسب کوبیده اید بعد از کندن میخ از روی دیوار بهتر است جای سوراخ را به کمک بتونه و کاردک پر نمایید.

نحوه نصب روی دیوار قسمت های مختلف منزل

۸٫ خط های افقی 

تاکید روی خط های افقی در یک اثر هنری باعث می شود تا عرض اتاق کشیده تر به نظر برسد و این تابلوها برای اتاق های کوچک انتخابی مناسب به شمار می روند.

۹٫ خط های افقی 

تاکید بر خط های عمودی باعث می شود تا ارتفاع اتاق بلندتر به نظر برسد.

۱۰٫ چیدمان پایین و بالا 

اگر تمایل دارید از رسمیت فضا بکاهید و فضای منزل تان را صمیمانه تر جلوه بدهید بهتر است تابلوها را به صورت بالا و پایین و پله ای نصب نمایید. بدین صورت یک خط قطری پویا روی دیوار ایجاد می شود که ظاهری رسمی و متقارن ندارد.

اصولی برای نصب تابلو روی دیوار

۱۱٫ چیدمان متقارن

رعایت تقارن باعث ایجاد رسمیت و تعادل می شود و علاوه بر این اگر تابلوها را به صورت متقارن روی دیوار نصب نمایید فضای اتاق آرامش بخش تر به نظر می رسد.

۱۲٫ چیدمان نامتقارن 

اگر تمایل دارید فضایی پیش بینی نشده و متفاوت را در دکوراسیون ایجاد نمایید می توانید تابلوها را به صورت غیر متقارن روی دیوار نصب نمایید که این نحوه نصب برای دکوراسیون های غیر رسمی مناسب می باشد.

ترفندهایی برای نصب تابلو روی دیوار

نکات طلایی برای نصب تابلو روی دیوار 

۱٫ یکی از مکان های مناسب برای نصب تابلو ، دیوار پشت کاناپه یا تخت خواب می باشد همچنین نکته مهمی که در این مورد باید رعایت نمایید این است که اندازه قاب نباید از اندازه طول تخت خواب یا کاناپه بزرگ تر باشد.

۲٫ اگر تمایل دارید تابلوهایی زیاد را روی دیوار نصب نمایید بهتر است تابلوها با رنگ روشن را در قسمت بالا و تابلوهایی که دارای رنگ تیره هستند را در قسمت پایین دیوار نصب کنید.

۳٫ تابلویی را که برای نصب روی دیوار انتخاب می کنید باید دارای متراژی متناسب با اندازه دیوار باشد همچنین طرح و رنگ های به کار برده شده در تابلو باید با طرح و رنگ سایر وسایل موجود در دکوراسیون داخلی منزل مطابقت و همخوانی داشته باشد.

روش نصب تابلو

۴٫ ایجاد هماهنگی بین تابلو و نورپردازی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید برای نورپردازی اطراف تابلو و دکوراسیون منزل از لامپ های ال ای دی و نورهای موضعی یا نواری استفاده نمایید.

۵٫ رنگ تابلو می تواند روی دکوراسیون داخلی منزل تاثیر زیادی داشته باشد. توجه داشته باشید که رنگ های درخشان و براق باعث می شوند تا هیجان اتاق افزایش پیدا می کند همچنین رنگ های خنثی نیز باعث می شوند تا فضای اتاق آرامش بیشتری داشته باشد.

۶٫ رنگ و طرح تابلو را بهتر است با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب نمایید.

نصب تابلو روی دیوار

در این مطلب اصول نصب تابلو روی دیوار را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم به کمک روش های ذکر شده بتوانید تابلوها در ابعاد کوچک و بزرگ را به راحتی روی دیوار نصب نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو