آبشار ویکتوریا، آبشاری آبی در دل سیاهی آفریقا + تصاویر

منبع: همگردی

80

1398/4/17

10:42


سال 1855 میلادی، «دیوید لیوینگسن» اسکاتلندی، اولین کاشف آبشار ویکتوریا، واقع در قاره آفریقا و کشور زامبیا، از سر ذوق نام مکشوفه خود را به افتخار ملکه ویکتوریا، «آبشار ویکتوریا» نامید، آبشاری آبی در دل سیاهی قاره افریقا. آبشاری که با 108 متر ارتفاع 2 برابر «نیاگارا» است.

این آبشار که CNN هم آن را در فهرست عجایب هفتگانه طبیعی آورده، عریض ترین آبشار دنیاست که عرض دو سوی آن 1700 متر است. یکی از ویژگی های شاخص این آبشار تنوع زیستی بسیار بالای آن است. این آبشار که بومیان منطقه آن را «موسی اوآ تونیا» یعنی «مه خروشان» می خوانند دارای چند دهانه است، اما بزرگترین دهانه آن همان دهانه اول است که رودخانه زامبیزی از آن سرازیر می شود.

آبشار ویکتوریا از جمله مناطق معدودی است که شب ها در آن می توانید پدیده ماه کمان که نتیجه انعکاس نور ماه در آب است را ببینید. علاوه بر این ویژگی منحصر به فرد دیگر این آبشار، بارش 24 ساعته باران در سایه افشانه ای آبشار است، به طوریکه جنگل های رود زامبزی به خاطر این پدیده به جنگل های بارانی شهرت یافته اند.

هرچه از زیبایی های این آبشار آفریقایی بگوییم کم است، اما در کنار همه ویژگی های منحصر به فرد آبشار ویکتوریا آنچه گردشگران داخلی و خارجی را سمت این جاذبه می کشاند شنا در استخر شیطان است، آن هم در لبه آبشار. تفریح هیجان انگیزی که عاشقان هیجان در آن مرگ را به بازی می گیرند. این استخر در فصولی از سال بعد از پایین رفتن سطح آب در کنار جزیره «لیوینگستون» و لبه آبشار ایجاد می شود. رفتینگ، قایقرانی و بانجی جامپینگ از دیگر تفریحات هیجان انگیزی است که می توانید در سفر به این منطقه آن ها را تجربه کنید. تصاویری از این آبشار زیبا را ببینید تا لذت تماشای آن را از نزدیک حس کنید.

آبشار ویکتوریا زامبیا

آبشار ویکتوریا زامبیا 2

آبشار ویکتوریا زامبیا 3

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو