علائم کرونا در زنان باردار چیست؟

منبع: نی نی بان

61

1399/7/20

08:10


هر روزی که از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد، ابعاد مختلف رفتار این ویروس آشکارتر می‌شود. تاکنون کووید ۱۹ دو برابر آمار مرگ سالانه مالاریا انسان را به کام مرگ کشانده است؛ با این تفاوت که این ویروس تفاوتی میان کشور‌های فقیر و غنی قائل نیست.
آمریکا که خود را پیشرفته‌ترین کشور جهان تلقی می‌کند هم اینک با فاصله در صدر لیست مبتلایان و قربانیان کرونا قرار دارد. سه کشور آمریکا، هند و برزیل ۴۵ درصد تلفات کرونا در جهان را به خود اختصاص داده اند. تلفات کرونا حتی در میان سنین و جنسیت‌های مختلف نیز متفاوت است. زنان کمتر از مردان و کودکان و جوانان کمتر از کهنسالان در برابر کووید ۱۹ آسیب پذیر هستند. از جنبه جسمانی نیز افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند احتمال بیشتری دارد که پس از ابتلا به کرونا جان خود را از دست بدهند  زنان باردار دیگر گروه آسیب پذیر در برابر کرونا محسوب می‌شوند.
بر این اساس، دانشمندان آمریکایی به طور گسترده اقدام به انجام تحقیقات درباره ابتلای زنان باردار به ویروس کرونا کردند. نتایج این تحقیقات نشان داد زنان باردار پس از ابتلا به کووید ۱۹ و بهبودی برای چندین ماه علائم بیماری را با خود به همراه خواهند داشت. این تحقیقات نشان داد نیمی از زنان بارداری که به کرونا مبتلا شده اند، پس از ۳ هفته از بهبودی از سرفه‌های مداوم، گلو درد و درد بدن رنج می‌بردند همچنین یک چهارم این زنان علائم بیماری را حتی پس از ۸ هفته از بهبودی همچنان داشتند.
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا واحد سان فرانسیسکو و واحد لس آنجلس در این تحقیقات مشترک اعلام کردند کمتر از ۱۰ درصد زنان باردار در طول ابتلا به کرونا حس بویایی و چشایی خود را از دست داده اند. این یافته‌ها به پزشکان و زنان باردار درک درستی درباره اتفاقات پس از ابتلا به کووید ۱۹ می‌دهد.
وانسا ژاکوبی، مدیر این تحقیقات تاکید کرد: یافته‌های ما نشان داد زنان باردار در صورت ابتلا به کرونا باید منتظر عواقب بلند مدت بیماری در بدن خود باشند. این امر می‌تواند تاثیرات زیادی بر سلامت جسمانی و تندرستی مادر داشته باشد.
یلدا افشار، یکی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا گفت: نزدیک به ۶۰ درصد زنان باردار در ۴ هفته نخست ابتلا هیچ علائمی از بیماری را نداشته اند. با این حال، ۲۵ درصد از آن‌ها علائم بیماری را برای بیش از ۸ هفته به همراه داشته اند. درصد قابل توجهی از بیماران علائم خفیفی از بیماری را نشان دادند و در بیمارستان بستری نشدند. ما شاهد آن بودیم که به طور میانگین ۳۷ روز طول کشید تا علائم کرونا در این زنان از میان برود. با این حال، ابتلا به کرونا برای زنان باردار و جنین می‌تواند خطرناک باشد.
دولت آمریکا سرمایه گذاری سنگینی بر روی یافتن روش درمانی و واکسن کرونا انجام داده است.  دولت فدرال به مسئولان ایالتی وعده داده است تا اول ماه نوامبر خود را برای توزیع واکسن آماده کنند. با این حال، غول‌های داروسازی آمریکا اعلام کرده اند تا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی توانایی ارائه نسخه اولیه واکسن را به بازار ندارند. مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند منطقی‌ترین زمان برای ارائه واکسن کرونا اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو