شرایط تحصیل در مجارستان و تخمین هزینه های تحصیل در این کشور

شرایط تحصیل در مجارستان و تخمین هزینه های تحصیل در این کشور


منبع: آرگا

93

1399/7/20

10:06


تحصیل در کشور مجارستان از امتیازات بسیار زیادی برخوردار است این کشور به دلیل امکانات تحصیلی و شغلی بسیار مناسبی که دارد هر ساله متقاضیان زیادی را از نقاط مختلف دنیا به ویژه ایران به خود جذب می کند. وجود امکانات تحصیلی موجب می شود تا دانشجویان در این کشور ارتقا تحصیلی داشته باشند و امکان کار کردن برای آن ها در همین کشور نیز وجود داشته باشد از سویی می توانند از طریق کار به راحتی تابعیت خود را دریافت نمایند.

شرایط تحصیل در مجارستان و تخمین هزینه های تحصیل در این کشور

تحصیل در کشور مجارستان از امتیازات مناسبی برای دانشجویان برخوردار است به همین دلیل هر ساله مهاجران زیادی قصد سفر به این کشور را دارند و تصمیم دارند تا ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند تحصیل در این کشور و در مقاطع مختلف تحصیلی از امتیازات مختلفی برخوردار است از سویی دانشجویان این امکان را دارند تا در کنار تحصیل به کار بپردازند این یکی از مهم ترین امتیازاتی است شامل این نوع از ویزا می شود و گویا طرفداران زیادی نیز دارد. متقاضیانی که قصد دارند برای تحصیل در رشته های پزشکی و مهندسی به این کشور مهاجرت کنند باید ابتدا از هزینه های تحصیلی خود در طول یک سال با خبر باشند تا بتوانند یک برنامه ریزی درست از سفر خود و مهاجرتشان داشته باشند به طور کلی هزینه های تحصیلی در رشته های پزشکی ۱۶۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ یورو، رشته های علوم انسانی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو و برای تحصیل در رشته های مهندسی نیز ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو در سال است با احتساب این هزینه ها ممکن است شرایط تحصیلی برای خیلی از افراد دشوار شود. سال های تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور نیز همانند ایران است و دانشجویانی که قصد کسب مدرک کارشناسی در این کشور ار دارند باید ۴ سال در این کشور زندگی کنند و دوره های تحصیلی خود را در کالج های این کشور سپری نمایند. به نسبت دیگر کشورای اروپایی هزینه های تحصیل در این کشور کمتر است و این می تواند یکی از مهم ترین مزایای آن محسوب شود امکان انتقال به ایران، کیفیت مناسب آموزشی، داشتن ویزای واشنگتن، مدارک معتبر و … از مهم ترین امتیازات تحصیل در این کشور هستند.

سیر تا پیاز تحصیل در مجارستان:

یکی از پرطرفدارترین ویزاهای تحصیلی برای رفتن به این کشور  و درس خواندن در این کشور ویزای بورسی است این با داشتن این نوع از ویزا دانشجو می تواند با هزینه های رایگان تحصیل خود را دادمه دهد داشتن این ویزا دارای شرایطی است و کمتر کسی می تواند آن را دریافت کند اما برای دانش آموزان و دانشجویان سخت کوش و پر تلاش این ویزا امکان پذیر است و یک شیوه مناسب مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد. بسیاری از دانشجویانی که برای دریافت بورس تحصیلی اقدام می کنند باید رزومه تحصیلی مناسبی داشته باشند داشتن مقالات علمی به زبان لاتین و ارائه رزومه تحصیلی و ریز نمرات از گام های ضروری است در صورتی رزومه تحصیلی فرد از سوی کالج معتبر مورد بررسی قرار بگیرد و تایید شود فرد این امکان را دارد تا بلافاصله برای رفتن اقدام کند. افراد متقاضی بورس تحصیل و دیگر شیوه های تحصیلی در این کشور با داشتن شرایط زیر می توانند در کالج های این کشور پذیرفته شوند و ادامه تحصیل دهند:

اقامت تحصیلی مجارستان

  • داشتن مدرک زبان
  • سن حداکثر ۳۰ سال برای دانشجویان لیسانس و سن حداکثر ۳۹ برای دانشجویان فوق لیسانس
  • اخذ آزمون ورودی در رشته های پزشکی
  • ارائه مدارک اصل احراز هویتی و کپی
  • ترجمه ای از مدارک تحصیلی
  • پاسپورت
  • نمره زبان آیلس
  • داشتن مقالات علمی معتبر

تحصیل در مجارستان

چه کالج هایی معتبر هستند و شهریه آن چقدر است؟

مهم ترین و معتبرترین دانشگاه هایی که برای تحصیل در مجارستان وجود دارند دانشگاه مک دانیل است شهریه پرداختی برای تحصیل در این دانشگاه ۶۵۰۰۰ یورو می باشد این هزینه برای یک سال جاری تحصیلی محاسبه می شود همچنین کالج پزشکی پچ یکی دیگر از کالج های پرطرفدار و معتبر است که مبلغ ۱۰۰۰۰ یورو تا ۱۶۰۰۰ یور را برای  تحصیل در یک سال دریافت می کنند. در کالج دونا با پرداخت شهریه سالانه ۵۲۰۰ یور می توانید در رشته مورد نظر ادامه تحصیل دهید کالج اویسینا نیز مبلغ ۴۹۰۰ تا ۷۹۰۰ یورو را برای تحصیل دانشجویان خود در نظر می گیرد.

 

چگونه پاسپورت خود را دریافت نماییم؟

شرایط درس خواندن در مجارستان

برای دریافت پاسپورت اغلب کشورها ابتدا باید اقداماتی را انجام دهید و در نهایت در صورت تایید پاسپورت کشور مورد نظر به شما داده می شود اما یکی از امتیازات مثبتی که در این کشور وجود دارد نداشتن پاسپورت است یعنی افرادی که متقاضی تحصیل در این کشور هستند بدون نیاز به پاسپورت وارد مجارستان می شوند اما زمانی که دوران تحصیلی خود را در این کشور به اتمام رساندند باید ویزای کاری دریافت کنند و در همین کشور اقدام به کار کنند. افرادی که ویزای کاری این کشور را دریافت می کنند می توانند به راحتی اقامت دائم این کشور را نیز دریافت نمایند با این اقدام فرد هم تابعیت این کشور را دریافت می کند و هم پاسپورت آن را دریافت خواهد کرد. برای دریافت ویزای مجارستان چه کنیم؟ شما متقاضیان عزیز می توانید در لینک نیز اطلاعات جامع تری را درباره مهاجرت به این کشور دریافت نمایید.

چگونه در دانشگاه پذیرش یابیم؟

  همانطور که می دانید قدم اول برای یک مهاجرت تحصیلی پذیرش از سوی دانشگاه مقصد است متقاضی مهاجر تحصیلی در این کشور باید ابتدا مدارک تحصیلی و رزومه تحصیلی خود را برای کالج و یا موسسه آموزشی مقصد ارسال کند این مدارک شامل موارد زیر می باشند:

مهاجرت تحصیلی مجارستان

  • ترجمه ریز نمرات به همراه گواهی مدرک تحصیلی که از سوی دادگستری تایید شده باشد و به وزارت امور خارجه تحویل داده شود.
  • پاسپورت معتبر و مدت دار به همراه کپی
  • اصل شناسنامه و کپی
  • شرط معدل بالای ۱۴
  • متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید تاییدیه ۳ استاد را داشته باشند
  • متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری باید رزومه و مقالات علمی داشته باشند.

تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در این کشور همانند ایران است متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی باید مدت ۴ سال تحصیل کنند متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد نیز باید مدت ۲ تا ۳ سال تحصیل کنند و دانشجویان دکتری بسته به نوع رشته ای که دارند از مدت ۴ تا ۵ سال به تحصیل در این کشور می پردازند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو