تکنیک های تمدد اعصاب + روش هایی برای آرامش فکر و مقابله کردن با استرس

تکنیک های تمدد اعصاب + روش هایی برای آرامش فکر و مقابله کردن با استرس


منبع: تاپ ناز

110

1399/7/20

10:56


تکنیک های تمدد اعصاب

استرس و اضطراب می توانند سلامت فرد را تحت تاثیر قرار دهند و شما باید با تکنیک های تمدد اعصاب این مشکل را برطرف کنید. در این بخش چند روش و تکنیک برای آرامش فکر و مقابله کردن با استرس و اضطراب را می خوانید.

تمام افراد در طول زندگی خود دچار استرس ناشی از مشکلات زندگی می شوند که همین باعث از بین رفتن آرامش در زندگی آنها می شود و با استفاده از بعضی از روش ها می تواند باعث کاهش استرس و تسکین اعصاب شد و در نهایت باعث آرامش فکری و وضع جسمانی مطلوب می شوید.

تکنیک های تمدد اعصاب و از بین بردن استرس

استرس آسیب های زیاد فکری و جسمی به فرد می زند و اگر اعصاب را تسکین دهید و استرس را کم کنید، وضعیت شما به حالت نرمال باز می گردد. در ادامه چند روش مفید برای تسکین اعصاب را در اختیار شما قرار می دهیم.

 

پرت کردن هواس به موضوعات دیگر

برای کاهش استرس می توانید به چیزهای دیگر هم فکر کنید. مثلا به کجا علاقه دارید که سفر کنید و یا خانه رویاهای خود را تصور کنید و هر چه این تصور به واقعیت نزدیک تر باشد می تواند باعث آرامش بیشتر شما شود.

 

سپری کردن زمانی در خارج از منزل یا محل کار

وقتی که استرس بسیار زیادی دارید می توانید به یک مکان آرام و ساکت بروید تا بتوانید استرس خود را فراموش کنید و سپس چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید که خودتان را ریلکس کنید.

 

تمدد اعصاب با استراحت دادن به مغز

می توانید 30 ثانیه به مغز خود استرس دهید تا آرامش دریافت کنید. برای انجاماین کار به مدت 30 ثانیه ذهن خود را به موضوعاتی جالب و مثبت مشغول کنید و هر چیزی که باعث افزایش انرژی شما می شود را تصور کنید و سپس لبخند بزنید.

 

حضور داشتن به تمام معنا

5 دقیقه سعی کنید همه چیز را فراموش کنید و فقط روی بعضی از کارها مانند پیاده روی و برخورد هوا به پوست صورت و یا قدم های که می زنید تمرکز کنید. تلاش کنید طعم غذایی که می خورید را حس کنید و از آن لذت ببرید.

 

مدیتیشن

مدیتیشن روشی ساده و موثر برای کاهش اضطراب و استرس است و طبق تحقیقات انجام شده، مدیتیشن روزانه باعث تغییر مسیرهای عصبی می شود، در نتیجه شما را برای مقابله با استرس انعطاف پذیر تر می کند، فقط کافی است صاف بنشینید و پاهای خود را روی زمین قرار دهید و سپس چشم های خود را ببندید و روی یک جمله مثبت و پر انرژی تمرکز کنید و آن جمله را در ذهن خود با صدای بلند تکرار کنید و یکی از دست های خود را روی شکم قرار دهید و تلاش کنید که ریتم نفس کشیدن خود را با جمله ای که تکرار می کنید همزمان کنید و سعی کنید افکار منفی و آزار دهنده را از ذهن خود دور کنید.

مطلب پیشنهادی: دلایل آسیب عصبی و علائم آن + روش های پیشیگری از آسیب اعصاب

نفس عمیق

استرس باعث کوتاه و شدن نفس کشیدن شما می شود پس برای کاهش استرس باید سعی کنید ریتم نفس کشیدن خود را تغییر دهید و یک آه بلند بکشید و در عمل دم و بازدم را انجام دهید و این روش را 10 بار تکرار کنید تا آرامش بیشتری داشته باشید.

 

ارتباط بیشتر با دیگران

دیگر ترفند برای تسکین اعصاب و کنترل استرس، صحبت کردن با دیگران است و در صورتی که قادر به صحبت کردن رو در رو با دیگران نیستید در نهایت لبه صورت تلفنی و یا متنی می توانید خبرها و مشغله های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. استفاده از این ترفند تاثیر زیادی بر کاهش استرس دارد.

 

خندیدن با صدای بلند

خنده با صدای بلند می تواند باعث کاهش فشارهای روانی و افزایش هورمون اندروفین و کاهش استرس شود. می توانید برای خندیدن از فیلم و کتاب های کمدی استفاده کنید و یا می توانید به دیدار دوستی بروید که می تواند شما را شاد کند.

تکنیک های تمدد اعصاب

تحرک داشتن

وقتی که صحبت از تحرک می شود، شما می توانید هر نوع ورزشی مانند پیاده روی و یوگا انجام دهید زیرا تحرک باعث ترشح مواد شیمایی در بدن می شود، پس برای کاهش استرس چند حرکت کششی در محیط کار یا بیرون و یا یک پیاده روی ساده هم بسیار تاثیرگذار است.

 

نوشیدن چای داغ

می توانید به جای مصر قهوه، یک چای داغ بنوشید و بهتر است که چای سبز بنوشید تا به آرامش بیشتر برسید.

مطلب پیشنهادی: معرفی دمنوش های قوی گیاهی آرامش بخش برای سلامت

قرار گرفتن زیر نور خورشید

برای کاهش استرس بهتر است که مدتی کوتاه را در زیر نور خورشید قدم بزنید و اگر هم هوا ابری بود می توانید حرکات ایروبیک را انجام دهید تا استرس از شما دور شود.

 

گوش دادن به موسیقی

گوش دادن به موزیک باعث کاهش اضطراب و تنظیم فشار خون می شود. می توانید لیستی از اهنگ های مورد علاقه را تهیه کنید و در وقتی که می دانید پر از استرس هستید گوش دهید. اگر همزمان با گوش دادن به موسیقی تحرک داشته باشید و با خواننده همخوانی کنید تاثیر بیشتری در از بین بردن استرس شما دارد.

 

عشق ورزیدن

یکی از روش های موثر برای تسکین اعصاب، بغل کردن یکی از دوستان و افراد خانواده است و حتی حیوان خانگی هم می تواند موثر باشد. طبق تحقیقات انجام گرفته روابط فیزیکی مانند بغل کردن یا نوازش باعث کاهش استرس و فشار خون می شود. صحبت کردن با دوست در مورد مسائل خوب باعث تسکین اعصاب می شود.

 

تمدد اعصاب با نگاه کردن به اطراف

برای ریلکس شدن حتما نیاز نیست که به نوک قله کوه بروید. می توانید به زیبایی های اطراف خود نگاهی کنید مثلا اگر در خانه خود یک تابلوی نقاشی دارید می توانید به آن بنگرید و زیبایی آن را تحسین کنید و یا اگر از منزل خارج شدید به رنگ و بوی گل و صدای پرندگان دقت کنید/

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو