چگونه زایمان طبیعی راحت داشته باشیم؟

چگونه زایمان طبیعی راحت داشته باشیم؟


منبع: نی نی بان

296

1398/4/17

11:06


این چند راه می تواند یک زایمان راحت برای شما به همراه داشته باشد.
 

چگونه زایمان طبیعی راحت داشته باشیم؟

 
  • نوشیدن چای برگ تمشک
  • شنا کردن
  • سیت آپ – خم نشوید
  • روی دست ها و زانو راه بروید
  • مصرف کلروفیل
  • ماساژ و فیزیوتراپی
  • ریلکس کردن
  • تصور و تجسم کردن
 
نوشیدن چای برگ تمشک
مادرهایی که تجربه بارداری داشته اند، نوشیدن سه لیوان چای برگ تمشک را توصیه می کنند. این نوشیدنی به تقویت هرچه بیشتر رحم کمک می کند. همچنین انقباض های شکمی قبل از زایمان را هم قوی تر و موثرتر می کند. ضمن اینکه برای تسهیل دردهای عادت ماهیانه هم موثر است.
 
شنا کردن
خیلی از مادرها برای اینکه بچه در بهترین موقعیت ممکن قرار گیرد، شنا کردن را توصیه می کند. در سی و هفت هفتگی می توان سه روز شنا کردن را در برنامه هفتگی گنجاند. شنا کردن به تکان خوردن بچه و قرارگرفتن او در بهترین موقعیت ممکن در کانال زایمان کمک می کند. هرچه موقعیت بچه در کانال زایمان بهتر باشد، درد زایمان زودتر شروع می شود.
 
در تخت یا روی مبل وصندلی خم نشوید
 خیلی از خانم ها پشت خود بالش می گذارند تا صاف بخوابند. خم شدن شما امکان قرارگرفتن در موقعیت خلفی را به بچه می دهد که برای زایمان خطرناک است.
 
روی دست و زانو راه رفتن
این کار به بهتر قرارگرفتن بچه در کانال زایمان کمک می کند. می توانید در هنگام تماشای تلویزیون یا موقعیت های دیگر کمی روی زانو راه بروید.
 
کلروفیل
با مصرف کلروفیل می توان آهن خون را افزایش داد. نوشیدن برگ چای قرمز هم می تواند رحم را برای زایمان آماده کرده و زمان لحظه دردهای قبل از زایمان را سریع تر و آسان تر کند.
 
فیزیوتراپی
فیزیوتراپی های مرتب تاثیر خوبی در زایمان خواهند داشت. به خصوص اگر موقعیت بچه دررحم نامناسب باشد، فیزیوتراپی راه خوبی برای قراردادن او در موقعیت بهتر است. رفتن به فیزیوتراپی در ماههای آخر بارداری موقعیت لگن و کمر مادر را به طور دقیق  بررسی می کند. همچنین می تواند به چرخش بچه و قرارگرفتن او در بهترین موقعیت کمک کند. هر دو این موارد می توانند به شروع سریع دردهای زایمان و درد کمتر کمک کند.
 
استراحت و ریلکس کردن
این یکی از بهترین راههای ممکن برای داشتن زایمان راحت تر است. دراین شرایط درد زایمان کمتر و کمتر می شود.
 
تصور
در زمان زایمان، لگن خود را درحالیکه باز شده و بچه را درکانال زایمان تصور کنید. وقتی سر بچه بیرون می آید، با یک فشار محکم او را به بیرون هل دهید و در فشار بعدی، شانه ها و بدن او را بیرون دهید.

چگونه زایمان طبیعی راحت داشته باشیم؟

 
مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
خانم های بارداری که متناسب تر هستند درد زایمان کوتاه تری تحمل می کنند. تناسب اندام باعث افزایش استقامت بدن و تحمل راحت تر درد زایمان می شود. در طول بارداری، پیاده روی کنید، شنا کنید و در کلاس های دوران بارداری شرکت کنید.
راههای زایمان طبیعی راحت، خانمهای باردار بدانند

شرکت در کلاس های زایمان برای آسان شدن زایمان طبیعی
با مراحل زایمان آشنا شوید و پیش از زایمان، تمرین کنید. این کار باعث کاهش نگرانی و راحت تر شدن زایمان می شود. سعی کنید کلاس های زایمان کم جمعیت پیدا کنید.

حامی مناسب برای آسان شدن زایمان طبیعی
همسر شما احتمالا در تمام مراحل در کنار شما خواهد بود. اما ممکن است به کمک اضافه نیاز داشته باشید. مطالعات نشان می دهد خانم هایی که توسط یک فرد متخصص و آموزش دیده مراقبت می شوند حدود 50% کمتر نیاز به زایمان سزارین دارند.
همچنین حدود 30% کمتر نیاز به داروهای مسکن دارند و 25% کمتر از دیگران درد زایمان تحمل می کنند. بنابراین با پزشک خود صحبت کنید و از او بخواهید فردی متخصص به شما معرفی کنید.

پرت کردن حواس خود برای آسان شدن زایمان طبیعی
درد زایمان اول معمولا 12 تا 14 ساعت به طول می انجامد. بنابراین هنگامی که انقباضات شروع می شود، در ابتدا آن ها را پشت یا به صورت گرفتگی های پایین شکم احساس می کنید. سعی کنید برای رفع نگرانی، تعداد انقباضات را بشمارید و نفس عمیق بکشید.
خود را مشغول کاری دیگر کنید به عنوان مثال پیاده روی کنید، دوش بگیرید یا کیک بپزید. هر کاری که باعث آرامش شما می شود مناسب است.

مواد غذایی مناسب برای آسان شدن زایمان طبیعی
یک خوراکی سبک در ابتدای درد زایمان به شما کمک می کند انرژی لازم داشته باشید. اما از خوراکی های چرب یا دیر هضم بپرهیزید زیرا شکم پر باعث حالت تهوع و استفراغ در ابتدای درد زایمان می شود. انقباضات عضلات و تنفس سریع در هنگام درد زایمان باعث کاهش آب بدن می شود. سعی کنید در هنگام درد زایمان آب زیاد بنوشید.

حمام برای آسان شدن زایمان طبیعی
درد باعث گرفتگی عضلات شما می شود. حمام آب گرم به کاهش درد زایمان کمک می کند.

ماندن در وان برای آسان شدن زایمان طبیعی
دراز کشیدن در آب گرم به کاهش درد کمک می کند همچنین مادر می تواند به هر جهتی می خواهد تغییر جهت دهد و این کار باعث کاهش درد پشت می شود.

ماساژ برای آسان شدن زایمان طبیعی
ماساژ باعث کاهش درد و نگرانی می شود. مطالعات نشان می دهد هنگامی که جایی که درد می کند را تحریک می کنید، چه با فشار یا گرما، پیغام ها به مغز می رود. به همسرتان بگویید ماساژ به شما حس بهتری می دهد. در ابتدا ماساژ گردن، سپس ماساژ پشت به کاهش درد کمک می کند.

دراز نکشیدن برای آسان شدن زایمان طبیعی
ایستادن به زایمان کمک میکند. فشار سر جنین به دهانه رحم باعث گشاد شدن آن می شود. ایستادن، زانو زدن و چمباتمه زدن باعث کاهش درد می شود. حرکت باعث گشاد شدن لگن و خروج راحت تر جنین می شود.

قرص برای آسان شدن زایمان طبیعی
اگر درد زایمان دارید و دهانه رحم فقط سه سانتی متر گشاد شده است پزشک به شما قرص اپیدورال می دهد. متخصص بیهوشی این ماده را به شما تزریق می کند تا عضلات شل شوند و دهانه رحم گشاد شود. مقدار کمی از دارو به جنین می رسد زیرا دارو پیش از رسیدن به جفت از بین می رود.
اپیدورال باعث کاهش تحرک می شود. این ماده درد را به طور کامل از بین نمی برد بلکه باعث احساس درد مبهم می شود.

چگونه زایمان طبیعی راحت داشته باشیم؟


نفس کشیدن برای آسان شدن زایمان طبیعی
نفس کشیدن نه تنها به تمرکز در طول انقباضات کمک می کند بلکه باعث آرامش شما می شود. در طول درد زایمان هر کاری که باعث آرامش شما در زندگی روزمره می شود انجام دهید، می توانید نفس عمیق بکشید، موزیک گوش دهید یا چیزی که دوست دارید را تجسم کنید.
به یاد داشته باشید هر دردی پایان می یابد و پایان درد زایمان تولد زندگی جدیدی است.

سیاه دانه بهترین داروی گیاهی برای کاهش درد زایمان
بسیاری از خانم ها انتخاب اولشان برای به دنیا آوردن فرزند زایمان طبیعی است اما از دردهای این زایمان می ترسند. طب سنتی علاوه بر اینکه به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند می تواند دردهای زایمان طبیعی را نیز کاهش دهد.
متخصصان طب سنتی برای کاهش دردهای زایمان طبیعی به خوردن نوعی دانه توصیه می کنند. مصرف سیاه دانه در روزهای پایانی بارداری میزان مقاومت بدن زن باردار را افزایش داده و درد زایمان را کاهش می دهد.

کاهش درد زایمان با گیاهان دارویی
برای تاثیر بیشتر این دانه بهتر است آن را با عسل ترکیب کرد و به صورت موضعی استفاده کنیم. برای ترکیب لازم است 100 گرم عسل پاستوریزه و طبیعی را با 25 گرم از پودر سیاه دانه و مقدار اندکی روغن حیوانی ترکیب کرده و به شکم و کمر بمالید سپس با دستمال این قسمت را بپوشانید تا گرم بماند.
توجه کنید به جای استفاده از مواد شیمیایی و مضر برای کاهش درد زایمان بهتر است از راه و روش طبیعی کمک بگیرید تا عوارض کمتری داشته باشد.

زعفران ادویه ای خوش رنگ برای کاهش درد زایمان
مصرف زعفران این طلای سرخ گر چه در ابتدای بارداری بسیار خطرناک است و موجب سقط جنین می شود اما مصرف این ادویه خوش عطر و خوش رنگ در اواخر بارداری و روزهای نزدیک زایمان بسیار سودمند است و موجب کاهش درد های زایمان و تجربه یک زایمان راحت می شود.

کاهش درد زایمان با مصرف دمنوش برگ ختمی
استفاده روزانه دمنوش برگ ختمی در روزهای آخر بارداری سبب زایمان راحت می شود.

شنبلیله و گل شب بو بهترین گیاهان برای تجربه زایمان راحت
اگر می خواهید یک زایمان بدون درد و راحت را تجربه کنید بهتر است با جوشانده گل شب بو و آب شنبلیله واژن خود را شستشو دهید.

زایمان طبیعی راحت با مصرف خاکشیر
اگر به زمان زایمان خود نزدیک هستید و از زایمان طبیعی و درد های آن می ترسید اصلا نگران نباشید با خوردن چند لیوان شربت خاکشیر در روز می توانید یک زایمان راحت را تجربه کنید.

گل شاه پسند گیاهی مناسب خانم های باردار برای تسکین درد زایمان
مصرف روزانه سه فنجان از دمنوش گل شاه پسند در روزهای آخر بارداری موجب تسکین درد زایمان و انجام یک زایمان راحت می شود.

ارتباط استفاده موضعی از روغن های گیاهی و زایمان راحت
مالیدن برخی از روغن های طبیعی مانند روغن کنجد، بادام یا زیتون به شکم و کمر به صورت روزانه سبب تسکین درد زایمان طبیعی و کاهش دردهای زایمان می شود.

چگونه زایمان طبیعی راحت داشته باشیم؟


رازیانه بهترین داروی گیاهی برای کاهش درد زایمان
درست است که مصرف زیاد رازیانه در ابتدای بارداری سبب سقط جنین می شود اما مصرف روزانه این گیاه در ماه های آخر بارداری نه تنها مضر نیست بلکه می تواند درد های زایمان طبیعی را کاهش دهد و به انجام یک زایمان راحت کمک کند.

تجربه یک زایمان راحت با مصرف تخم شوید
مصرف دمنوش تخم شوید هنگام شروع درد زایمان می تواند باعث کاهش این درد ها شود و مدت زمان زایمان را کاهش داده و راحت تر کند، همچنین به تولد زودتر نوزاد کمک کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو