شکم بعد از زایمان، روش های کاهش سایز آن

منبع: نی نی بان

98

1398/4/17

11:06


بعد از زایمان شاهد افزایش سایز شکم هستیم که البته این امری طبیعی و عادی می باشد.
گفتنی است کاهش سایز شکم بعد از زایمان یکی از معضلات اصلی خانم ها می باشد اما این در حالی است که می‌ توان با رعایت رژیم غذایی و یا داشتن فعالیت بدنی مناسب به راحتی سایز شکم را کاهش داد.
همان گونه که می دانیم پر خوری بعد از زایمان تنها به بهانه شیر دادن به نوزاد خود می تواند عاملی برای افزایش سایز دور شکم باشد ، اما این در حالی است می توان با پیروی از رژیم غذایی مناسب علاوه بر تامین مواد غذایی لازم بدن شاهد کاهش سایز دور شکم نیز بود.
به طور کلی باید در نظر داشت که بعد از زایمان رژیم گرفتن به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که این کار می‌ تواند هم به سلامت مادر و هم به سلامت نوزاد صدمه بزند از این رو کارشناسان تغذیه پیروی از رژیم های غذایی سخت برای مادرانی که تازه فرزند خود را به دنیا آورده اند به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنند، چرا که حذف غذا های دلخواه مادر در زمان شیر دادن خود می‌تواند استرس بسیاری را به او تحمیل کند که این خود می تواند زمینه‌ ساز بروز مشکلات جدی شود.
بدیهی است استفاده از سیب و هویج نقش به سزایی در کاهش سایز دور شکم بعد از زایمان دارد به گونه ای که بر اساس تحقیقات صورت گرفته افرادی که از این رژیم غذایی بعد از زایمان پیروی کرده اند به نسبت سایر مادران در مدت زمان کوتاه تری توانسته‌ اند سایز دور شکم خود را کاهش دهند.
یکی دیگر از غذاهایی که می تواند بعد از زایمان کمک به کاهش سایز دور شکم داشته باشد مصرف ماهی است چرا که ماهی علاوه بر تامین ویتامین ها و املاح مواد معدنی خود غذای کاملی برای مادر می باشد از این رو توصیه می‌ شود مادرانی که تازه فرزند خود را به دنیا آورده اند ماهی را در لیست برنامه غذایی خود قرار دهند که البته در این میان مصرف برخی از ماهی ها مانند ماهی‌ های آب سرد مانند ماهی آزاد، ساردین و تن بسیار توصیه می شود.
باید در نظر داشت که مصرف لبنیات نیز خود نقش تعیین کننده ای در کاهش سایز دور شکم بعد از زایمان دارد با این اوصاف بهتر است استفاده از لبنیات مانند شیر ، ماست ، کشک و یا مواردی از این دست در برنامه غذایی مادرانی که تازه فرزند خود را به دنیا آورده اند قرار بگیرد تا از این طریق فاصله زمانی کوتاه تری سایز دور شکم شان کاهش یابد.
مصرف آب به اندازه کافی و یا استفاده از گوشت های بدون چربی و همچنین حبوبات نیز نقش به سزایی در کاهش سایز دور شکم دارد.
در پایان باید یاد آور شد که برخی از افراد بر این باور هستند که شیر دادن به نوزاد خود می تواند عاملی برای کاهش سایز بعد از زایمان باشند اما این در حالی است که تا به امروز هنوز تحقیقات علمی در این خصوص صورت نگرفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو