بهترین فیلم ها و سریال هایی که برنامه نویسان باید ببینند

بهترین فیلم ها و سریال هایی که برنامه نویسان باید ببینند


515

1399/7/20

14:10


معرفی برترین فیلم و سریال های مرتبط با حوزه تکنولوژی، هوش مصنوعی و برنامه نویسی/ از فیلم زندگی استیو جابز تا سریال حیرت‌ انگیز آینه سیاه (Black mirror)

بهترین فیلم ها و سریال هایی که برنامه نویسان باید ببینند

یک روز پیش
معرفی برترین فیلم و سریال های مرتبط با حوزه تکنولوژی، هوش مصنوعی و برنامه نویسی/ از فیلم زندگی استیو جابز تا سریال حیرت‌ انگیز آینه سیاه (Black mirror)

بهترین فیلم ها و سریال هایی که برنامه نویسان باید ببینند

اختصاصی سلام سینما- با توسعه‌ی روزافزون تکنولوژی و افزایش محبوبیت گونه‌های سینمایی مثل ژانر علمی تخیلی، سینماگران به سمت ساخت آثاری رفته‌اند که علاوه بر جذابیت فنی و بصری، بتواند مخاطبان خاص را جذب کند و در عین حال با مسائل روز تکنولوژی همگام باشند. از این رو تصمیم گرفتیم تا فیلم‌ها و سریال‌هایی که می‌توانند برای برنامه‌نویسان جذاب باشد را اینجا معرفی کنیم.


ویدیوی بهترین فیلم‌ها و سریال‌هایی که برنامه نویسان باید ببینند در کانال یوتیوب سلام سینما


- سریال آینه‌ی‌ سیاه(Black Mirror)

ژانر : درام، علمی تخیلی، هیجان‌انگیز

امتیاز : 8/8 (420753 رأی)

بهترین فیلم ها و سریال هایی که برنامه نویسان باید ببینند - سریال آینه های سیاه (Black Mirror)

«آینه‌ سیاه»(Black Mirror) سریالی آنتولوژی در ژانر علمی تخیلی و محصول کشور بریتانیا است که توسط «چارلی بروکر» ساخته شده ‌است. بروکر علاوه بر نویسندگی، به همراه «آنابل جونز» یکی از تهیه‌کنندگان این سریال نیز هست. هرکدام از اپیزودهای سریال، داستان و گروه بازیگران متفاوت دارند. «آینه سیاه»(Black Mirror)  نگاهی به رابطه تکنولوژی و انسان و تأثیر آن بر زندگی دارد.

«آینه سیاه»(Black Mirror) نقدهای بسیار مثبتی از سوی منتقدان و تماشاگران دریافت کرد و در زمینه نویسندگی و طراحی داستان مورد تحسین قرار گرفت. این سریال موفق به کسب جوایز مختلفی شد. دو قسمت سن‌یونیپرو (از فصل ۳) و یواس‌اس کالیستر (از فصل ۴)، در مجموع موفق به کسب شش جایزه امی از جمله بهترین فیلم تلویزیونی و بهترین فیلم‌نامه شدند.

*همه نقدهای سریال «آینه سیاه»(Black Mirror)*

 

- فیلم ماتریکس(The Matrix)

ژانر :  اکشن، علمی تخیلی

امتیاز : 8/7 (1639587 رأی)

بهترین فیلم ها و سریال هایی که برنامه نویسان باید ببینند - ماتریکس (The Matrix)

«ماتریکس»(The Matrix) فیلمی اکشن و علمی-تخیلی آمریکایی استرالیایی، به نویسندگی و کارگردانی «خواهران واچوفسکی‌» است که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. در این فیلم بازیگرانی همچون «کیانو ریوز»، «لارنس فیشبرن»، «کری-ان ماس»، «هوگو ویوینگ»، «جو پانتولیانو» و «گلوریا فاستر» ایفای نقش می‌کنند. «ماتریکس»(The Matrix) اولین قسمت از «سه‌گانه ماتریکس» است.

«ماتریکس»(The Matrix) آمیزه‌ای از اکشن و هنرهای رزمی می‌باشد و دارای یک فیلم‌نامه چندلایه‌ای است که یک جامعه پادآرمان‌شهر در آینده را به تصویر می‌کشد. در این فیلم درک واقعیت توسط انسان‌ها در دنیایی ساختگی به نام «ماتریکس» رخ می‌دهد که به دست ماشین آلات هوشمند برای غلبه بر جمعیت انسان‌ها، شبیه‌سازی شده‌است.

 

- سریال مستر ربات(Mr. Robot)

ژانر : جنایی، درام، هیجان‌انگیز

امتیاز : 8/6 (322256 رأی)

بهترین فیلم ها و سریال هایی که برنامه نویسان باید ببینند - مستر ربات (Mr. Robot)

«مستر ربات»(Mr. Robot) سریالی آمریکایی، در ژانر درام و روان‌شناختی است که توسط «سم اسماعیل» ساخته شده‌است. «رامی مالک» در نقش یک هکر و مهندس امنیت رایانه ‌بنام «الیوت آلدرسون» ظاهر شده است. او توسط شخص مرموزی به نام «آقای ربات» که رهبر گروهی هکتیویسمی است دعوت می‌شود تا با هک کردن شرکت بزرگ علیه سرمایه‌داری قیام کنند.

طبق گفته «سم اسماعیل»، ایده اصلی «مستر ربات»(Mr. Robot) نزدیک به پانزده سال پیش به ذهن او رسیده و او قصد داشته ابتدا آن را به صورت فیلم بسازد اما موفق نشده ‌است. نویسندگی و کارگردانی بیشتر قسمت‌های سریال توسط خود «سم اسماعیل» صورت گرفته و «کریستین اسلیتر» و «ایگور ساربشیک» به همراه «رامی مالک» تهیه‌کنندگی سریال را برعهده داشته‌اند.

 

- فیلم بازی تقلید(The Imitation Game)

ژانر : بیوگرافی، درام، هیجان‌انگیز

امتیاز : 8 (670787 رأی)

بهترین فیلم ها و سریال هایی که برنامه نویسان باید ببینند - بازی تقلید (The Imitation Game)

«بازی تقلید»(The Imitation Game) فیلمی در ژانر تاریخی و درام به کارگردانی «مورتن تیلدام» است که زندگی تلخ ریاضی‌دان نامدار و پدر علم رایانه یعنی «آلن تورینگ» را در سه برهه تاریخی به تصویر می‌کشد. «بازی تقلید»(The Imitation Game) برنده جایزه انتخاب مردم، مهمترین جایزه سی و نهمین دوره جشنواره فیلم تورنتو شد.

در این فیلم «بندیکت کامبربچ» در نقش «تورینگ» در کنار «کیرا نایتلی» ظاهر شده ‌است. «بازی تقلید»(The Imitation Game) با استقبال بسیار خوب منتقدان و تماشاگران رو به رو شد و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۴ شناخته شد. این فیلم در مراسم اسکار در هشت رشته نامزد شد که در نهایت موفق شد تنها جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را برای «گراهام مور» به ارمغان بیاورد.

 

-فیلم او(Her)

ژانر : درام، عاشقانه، علمی تخیلی

امتیاز : 8 (526793 رأی)

بهترین فیلم ها و سریال هایی که برنامه نویسان باید ببینند - او (Her)

«او»(Her) فیلمی رمانتیک و علمی-تخیلی است که «اسپایک جونز» نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشته‌است. در این فیلم ستارگانی چون «واکین فینیکس»، «امی آدامز»، «رونی مارا»، «اولیویا وایلد» و «اسکارلت جوهانسون» حضور دارند. محوریت داستان در مورد مردی است که با یک سیستم‌عامل هوشمند رایانه‌ای که دارای صدا و شخصیت یک زن است رابطه عاطفی برقرار می‌کند.

ماجرای فیلم در سال ۲۰۲۵ رخ می‌دهد. «تئودور توامبلی»که مردی درون‌گرا و منزوی است، در شرکتی کار می‌کند که نامه‌های زیبا و عاطفی برای متقاضی‌ها می‌نویسد. او زیاد خوشحال نیست چون در آستانه طلاق از همسرش «کاترین» قرار دارد. تئودور نرم‌افزاری دارای هوش مصنوعی خریداری می‌کند و صدای زنانه را برای نرم‌افزار انتخاب می‌کند. در ادامه اتفاقات عجیبی برای او رخ می‌دهد.

*همه نقدهای فیلم «او»(Her)*

 

- فیلم شبکه‌ی اجتماعی(The Social Network)

ژانر : بیوگرافی، درام

امتیاز : 7/7 (611518 رأی)

بهترین فیلم ها و سریال هایی که برنامه نویسان باید ببینند - فیلم شبکه اجتماعی (The Social Network)

«شبکه‌ی اجتماعی»(The Social Network) فیلمی درام به کارگردانی «دیوید فینچر» محصول سال ۲۰۱۰ ایالات متحده آمریکا است. این فیلم درباره‌ی ایجاد شبکه اجتماعی فیس بوک و زندگی «مارک زاکربرگ» خالق این سایت، در اینترنت و بر اساس کتابی با نام «میلیادرهای تصادفی» نوشته «بن مزریک» ساخته شده است.

داستان «شبکه‌ی اجتماعی»(The Social Network) در سال 2003 می‌گذرد. زمانی که «مارک زاکربرگ»، دانشجوی دانشگاه هاروارد، بعد از شکست در برقراری رابطه با یکی از دخترهای خوابگاه به نام «اریکا»، به اتاقش پناه می‌برد و وب‌سایتی به نام فیس‌مش درست می‌کند که در آن اعضای سایت می‌توانند به دختران دانشگاه از نظر جذابیت‌شان نمره دهند.

 

- فیلم فراماشینی(Ex Machina)

ژانر : درام، علمی تخیلی، هیجان‌انگیز

امتیاز : 7/7 (464648 رأی)

بهترین فیلم ها و سریال هایی که برنامه نویسان باید ببینند - فراماشینی (Ex Machina)

«فراماشینی»(Ex Machina) فیلمی علمی تخیلی و روان‌شناختی انگلیسی محصول سال ۲۰۱۵، به نویسندگی و کارگردانی «الکس گارلند» است که به عنوان اولین ساخته این کارگردان به شمار می‌رود. در این فیلم بازیگرانی همچون «کوری جانسون»، «آلیشا وایکندر»، «سونویا میزونو»، «اسکار آیزاک» و «دامنل گیلسون» ایفای نقش می‌کنند.

داستان «فراماشینی»(Ex Machina) درباره‌ی «کالب اسمیث» یک برنامه‌نویس جوان ۲۶ ساله است که برای شرکت «بلوبوک»، محبوب‌ترین موتور جستجوی وب جهان کار می‌کند. او به طور اتفاقی برنده مسابقه‌ای شد که جایزه‌ی آن گذراندن هفته‌ای در یک ویلای خصوصی بود که به مدیر عامل شرکت، «ناتان بیتمن» تعلق داشت. اما او به محض ورود به ویلا متوجه می‌شودکه باید روی یک ربات به نام «ایوا» کار کند.

*همه نقدهای فیلم «فراماشینی»(Ex Machina)*

 

- فیلم اسنودن(Snowden)

ژانر : بیوگرافی، جنایی، درام

امتیاز : 7/3 (132793 رأی)

بهترین فیلم ها و سریال هایی که برنامه نویسان باید ببینند - اسنودن (Snowden)

«اسنودن»(Snowden) یک فیلم زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی «الیور استون» است. این فیلم بر اساس ماجراهای «ادوارد اسنودن»، افشاگر برنامه‌های جاسوسی سایبری ایالات متحده آمریکا ساخته شده ‌است و پس از دو سال تأخیر، در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ به نمایش عمومی درآمد. «جوزف گوردون لویت» نقش «ادوارد اسنودن» را ایفا می‌کند.

فیلمنامه‌ی «اسنودن»(Snowden) ، که توسط خود «الیور استون» نوشته شده است، بر اساس کتاب «پرونده‌های اسنودن؛ جزئیات ماجراهای تحت تعقیب‌ترین مرد جهان» نوشته‌ی «لوک هاردینگ»، روزنامه‌نگار گاردین بوده ‌است. «شیلین وودلی»، «ملیسا لیو»، «زکری کینتو» و «تام ویلکینسون» بازیگران دیگر این فیلم هستند.

*همه نقدهای «اسنودن» (Snowden)*

 

- فیلم رکن پنجم(The Fifth Estate)

ژانر : بیوگرافی، جنایی، درام

امتیاز : 6/2 (38364 رأی)

بهترین فیلم ها و سریال هایی که برنامه نویسان باید ببینند - رکن پنجم (The Fifth Estate)

«رکن پنجم»(The Fifth Estate) فیلمی مهیج و جنایی محصول مشترک آمریکا و هند به کارگردانی «بیل کاندن» است. فیلمنامه‌ی این اثر توسط «جاش سینگر» با اقتباس از دو کتاب «درون ویکی لیکس: دوران همکاری من با جولیان آسانژ در خطرناک‌ترین وب‌سایت دنیا» نوشته‌ی «دامشی برگ» و «ویکی لیکس: درون جنگ جولیان آسانژ بر سر مسائل مخفیانه» نوشته‌ی «دیوید لی» و «لوک هاردینگ» به رشته‌ی تحریر درآمده است.

«رکن پنجم»(The Fifth Estate) بطور مشترک توسط کمپانی دریم ورکس پیکچرز و پارتیسیپنت دیا تولید شده است و اولین اکران خود را در جشنواره‌ی تورنتو سال 2013 تجربه کرد. از بازیگران این فیلم می‌توان به نام‌هایی همچون «بندیکت کامبربچ»، «دنیل برول»، «آنتونی مکی»، «آلیشا وایکندر» و «استنلی توچی» اشاره کرد.

*همه نقدهای فیلم «رکن پنجم»(The Fifth Estate)*

 

- فیلم جابز(Jobs)

ژانر : بیوگرافی، درام

امتیاز : 5/9 (92846 رأی)

بهترین فیلم ها و سریال هایی که برنامه نویسان باید ببینند - جابز (Jobs)

«جابز»(Jobs) نام فیلمی است که در آن به زندگی‌نامه موسس و مدیر عامل سابق شرکت اپل یعنی «استیو جابز» طی سال‌های ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۱ پرداخته می‌شود. تولید این فیلم از ژوئن ۲۰۱۲ شروع شد و از ۱۶ اوت ۲۰۱۳ به نمایش درآمد. «جاشوا مایکل استرن» این فیلم را کارگردانی کرده است و فیلمنامه‌ی آن نیز توسط «مت وایتلی» نگاشته شده است.

فیلم در سال 2001 در دوران میانسالی «استیو جابز» آغاز می‌شود که در حال معرفی iPod در همایشی است که در سالن شرکت اپل در حال برگزاری است. سپس «استرن» با استفاده از فلش‌بک‌هایی به دوران تحصیلی «استیو جابز» در کالج رید در سال 1974 بازمی‌گردد. «اشتون کوچر»،‌ «درموت مالرونی» و «جی کی سیمونز» از بازیگران «جابز»(Jobs) هستند.

خبرهای مرتبط:

فیلم های بیوگرافی سال 2020 را بشناسید


بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2020 کدامند؟


بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2019 کدامند؟


بهترین فیلم های ژانر علمی-تخیلی تاریخ سینما

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو