بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در قم بالاتر از میانگین کشوری

53

1399/7/20

17:36


بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در قم بالاتر از میانگین کشوری

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به میانکین موارد بستری و فوتی کرونا در کشور، گفت: متاسفانه در برخی استان‌ها مانند قم نرخ بروز بستری و مرگ و میر دارای اختلاف بسیار زیادی با میانگین کشوری است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: در شرایطی هستیم که مردم کشور نیاز به همبستگی بیشتر برای حفظ سلامت خود دارند وشرط اساسی موفقیت در این دوران حساس همه گیری بیماری، همکاری بیشتر و موثرتر مردم فهیم کشورمان با پرسنل نظام سلامت است.

وی افزود: مطمئنا هرگونه عادی انگاری شرایط و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند زمینه لازم را جهت شیوع گسترده‌تر بیماری در کشور فراهم کند.


سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در هفته سوم مهرماه میانگین بروز موارد بستری در کشور در هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۵.۱۹ نفر و متوسط بروز موارد مرگ و میر ۲۲ دهم در هر یک میلیون نفر گزارش شده است. متاسفانه در برخی استان‌ها مانند قم نرخ بروز بستری و مرگ و میر دارای اختلاف بسیار زیادی با میانگین کشوری بوده است.
وی در خاتمه تاکید کرد: فراموش نکنیم عمل به توصیه‌های بهداشتی توسط ما به عنوان گامی موثر برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایمان است و امیدواریم در شرایط حساس کنونی با تقویت عزم و اراده در رعایت نکات بهداشتی شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در کشورمان باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو