بولتون که پیش از این دست راست ترامپ محسوب می‌شد، روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: برای اولین بار در طول زندگی سیاسی خود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهم کرد.

وی تاکید کرد که در انتخابات سوم نوامبر (۱۳آبان) نه به ترامپ نامزد جمهوریخواهان و نه به بایدن نامزد دموکرات‌ها رای نخواهم داد.

بولتون هشدار داد ترامپ که به تازگی از بیمارستان مرخص شده دقیقا همان فردی است که برای مدت‌ها با وی کار می‌کرده و با ارعاب و انکار واقعیت‌ها با جهان برخورد می‌کند.

وی افزود: فکر نمی‌کنم ترامپ صلاحیت انجام کار را داشته باشد، فکر نمی‌کنم او یک جمهوری‌خواه محافظه کار باشد ... من در ماه نوامبر به او رأی نمی‌دهم. مطمئناً به جو بایدن نیز رأی نخواهم داد. 

بولتون که به تازگی کتاب "اتاقی که در آن اتفاق افتاد" را در افشای کارنامه و کاراکتر دونالد ترامپ منتشر کرده، در گفت‌وگوهای اخیر خود آشکارا ترامپ را به ناکارآمدی در مقابله با مشکلات و ناآگاهی از فراز و نشیب امور سیاسی متهم می‌کند.

بولتون با اشاره به ضعف‌های شخصیتی ترامپ، می‌گوید که او به رهبران پر اهمیتی مانند شی جین‌پینگ رییس جمهوری چین و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به شدت حسادت می‌ورزد. او دوست دارد کنار سیاستمداران برجسته بنشیند و مثل آنها تصمیمات بزرگی بگیرد.

بولتون در مصاحبه با دویچه وله تأکید می‌کند که در همکاری ۱۷ ماهه خود با دولت ترامپ، متوجه شده است که او برخلاف آنچه خود و نزدیکانش ادعا می‌کنند، از امور امنیتی کشور ناآگاه است و حاضر نیست با مطالعه اسناد و گزارش‌ها اطلاعات بهتر و بیشتری کسب کند.