۴هزار کودک کار در تهران

85

1398/4/17

11:36


۴هزار کودک کار در تهران

سلامت نیوز:مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: ایرادات و اشکالاتی در پروسه اجرای ساماندهی کودکان کار و خیابان ایجاد شده که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های عضو، مشکلات برطرف شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،داریوش بیات‌نژاد در مورد طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان گفت: ساماندهی کودکان خیابانی در قالب امضای تفاهم‌نامه‌ای از ۲۲خردادماه آغاز شده و تا جمع‌آوری و ساماندهی کامل آنها این طرح ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تمامی مسئولان عالی نظام دغدغه ساماندهی کودکان کار و خیابان را دارند، گفت: برای اینکه سلامت کودکان حفظ شود ساماندهی آنها باید به‌درستی انجام شود و در سازمان بهزیستی این امر با توجه به قوانین و مقررات به بهترین صورت انجام می‌شود.

بیات‌نژاد در مورد شیوه اجرای این طرح گفت: بر اساس آئین‌نامه تفاوت‌هایی در اجرا وجود دارد و ۱۰ الی ۱۲ ارگان و سازمان باید در این خصوص در کنار هم باشند در حالی که هم‌اکنون شیوه اجرا به‌درستی اجرا نمی‌شود و همه دستگاه‌های عضو آن‌طور که باید همکاری نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شیوه اجرای آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان با دیدگاه‌های کارشناسی تفاوت دارد، گفت: فاصله معنادار در اجرای آن وجود دارد و آن‌طور که استاندار و رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرده‌اند طرح ساماندهی باید بر اساس آئین‌نامه موجود ادامه پیدا کند. به گفته وی، ایرادات و اشکالاتی در پروسه اجرای ساماندهی کودکان کار و خیابان ایجاد شده که امیدواریم برطرف شود. مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت:

با تاکید دکتر بندپی ایرادات در حال رفع و نقطه نظرات کارشناسی اجرایی می‌شود و امیدواریم در هفته جاری دستگاه‌های عضو مانند نیروی انتظامی، شهرداری، اداره اتباع و... در جمع‌آوری و ساماندهی کودکان همکاری‌های بیشتری داشته باشند. وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بهزیستی به‌تنهایی فعالیت می‌کند، گفت:

البته فرمانداری هم اقداماتی انجام می‌دهد اما امیدواریم با تأکیدهای صورت گرفته، دستگاه‌های عضو نیز وارد عمل شوند.بیات‌نژاد در مورد مکانی که کودکان در آن نگهداری خواهند شد، گفت: شیوه کار به این صورت بود که دو مدرسه‌ای که در حوزه کودکان کار و خیابان فعالیت می‌کنند با قراردادی از سوی فرمانداری شهر تهران فضای مناسبی برای ساماندهی این کودکان قرار دهند و بهزیستی نظارت بر اجرای طرح داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر از زمان اجرای طرح تاکنون ۲۳۴کودک جمع‌آوری شدند و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳ الی ۴هزار کودک کار و خیابان در سطح شهر تهران باشند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰درصد کودکان کار و خیابان اتباع خارجی هستند، گفت: ۸۳درصد اتباع افغان و درصد خیلی کمی نیز پاکستانی هستند. بیات‌نژاد افزود:

قرار نبود که مراکز دولتی که ما داریم مستقیم مسئولیت نگهداری کودکان جمع‌آوری‌شده را بر عهده گیرند و مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرداری و فرمانداری و همچنین دو مرکز جدید طرف قرارداد مراکز غیردولتی این کودکان را پذیرش کنند و در مرحله بعد غربالگری آنها انجام شود و کودکانی که دارای خانواده هستند با شروط لازم به خانواده‌های خود بازگردند و افراد فاقد خانواد مؤثر در مراکز نگهداری شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو