فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی در رابطه با وضعیت جسمانی وی گفت: در پی تماس های مکرر دوستان که جویای حال و شرایط آقای کروبی پس از عمل جراحی اخیر شدند لازم دیدم ضمن سپاس و تشکر از محبت بی دریغ مردم شریف و  عزیزانی که در این سالهای سخت و پر فراز و نشیب همواره لطف شان شامل محصورمان  گشته، موارد زیر را به اطلاع عموم برسانم.

وی افزود: به دنبال عمل جراحی اخیر همسرم در بیمارستان لاله که به صورت موضعی و برای ترمیم شکستگی مهره دوازدهم کمرشان انجام پذیرفت، آقای کروبی سه روز پس از عمل به محل حصر بازگردنده شدند.  متاسفانه شرایط جسمی آقای کروبی ناشی از شرایط ده ساله حصر  و اتقاقات اخیر از جمله سه زمین خوردگی و عمل اخیر در مهره کمرشان به شدت آسیب دیده است به نحوی که در حال حاضر در استراحت مطلق قرار دارند. با این وجود باید اذعان کنم که شرایط روحی شان علی رغم همه ی مشقت ها عالی و بانشاط است. 

فاطمه کروبی ادامه داد: در چند روز گذشته مشکل چشمی همسرم را آزار می داد که دیروز جناب اقای دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت و درمان به عیادت و ویزیت آقای کروبی آمدند. تشخیص ایشان عفونت چشمی ناشی از عمل جراحی بود که برای درمان چشم آسیب دیده اقدام شد.

وی خاطرنشان کرد: قاضی زاده هاشمی متخصص قابل و برجسته ای است که در شرایط سخت حصر  و در مقاطع مختلف قدم های موثری در درمان و پگیری امور درمانی محصورین برداشتنند. اینجانب فرصت را غنیمت شمرده و مراتب تشکر و سپاس خود و خانواده را از اقدامات ارزنده ایشان اعلام می کنم.

کروبی در پایان یادآور شد:همچنین لازم است تشکر خود را  از مدیریت و پرسنل بیمارستان لاله به ویژه جراح لایق دکتر سید مجتبی میری متخصص مغز  و اعصاب اعلام می کنم.