امی کانی بارت نامزد معرفی شده از سوی دونالد ترامپ برای دیوان عالی آمریکا در اظهارات آماده شده ای که قرار است این هفته در نشست استماع مجلس سنا بیان کند، تاکید کرده است که "من بر اساس قانون حکم خواهم داد نه بر اساس دیدگاه های شخصی ام."

بر اساس این گزارش وی افزود: در شغل فعلی ام نهایت تلاشم را کرده ام تا نتیجه حاصل شده مطابق با قانون باشد، فارغ از اینکه دیدگاه حرفه ای و شخصی من هر چه باشد.

بارت پیش از این بارها با حق سقط جنین به شدت مخالفت کرده و به نظر می رسد این مساله یکی از موضوعات مهمی خواهد بود که در مجلس سنا از سوی سناتورها از وی پرسیده خواهد شد.

اگر صلاحیت بارت از سوی مجلس سنا تایید شود، دیوان عالی آمریکا با اکثریت قاطع ۶ به ۳ در اختیار محافظه کاران قرار خواهد گرفت.

بارت از سوی ترامپ برای جانشینی روث بادر گینسبرگ معرفی شده که ماه گذشته بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

این در حالی است که لیندسی گراهام رئیس کمیته قضایی مجلس سنا روز یکشنبه با درخواست برخی سناتورها برای به تعویق انداختن نشست های استماع با هدف بررسی صلاحیت بارت مخالفت کرده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فاکس نیوز درباره به تعویق افتادن احتمالی نشست های استماع گفت: ما به طور ایمن به فعالیت خود ادامه خواهیم داد و نشست های استماع مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته، برگزار می شود.

نشست های استماع بررسی صلاحیت بارت قرار است دوشنبه برگزار شود. جمهوریخواهان وعده داده اند تا بررسی صلاحیت بارت را تا قبل از انتخابات نهایی کنند.