آلبوم «سیَلک- نمای شرقی» منتشر شد

منبع: برترین ها

54

1399/7/21

12:38


آلبوم «سیَلک-نمای شرقی» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در فرآیند فروش محصولات موسیقایی است که به آهنگسازی علی رادمان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

خبرگزاری مهر: آلبوم «سیَلک-نمای شرقی» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در فرآیند فروش محصولات موسیقایی است که به آهنگسازی علی رادمان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
 

آلبوم «سیَلک- نمای شرقی» منتشر شد

 
 «سیلک-نمای شرقی» یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های موسیقی است که طی روزهای گذشته به آهنگسازی علی رادمان منتشر شد.
 
«سیلک، نمای شرقی (برای ارکستر)»، «دوئت دربازار مکاره (برای ویولن، ویولا و اصوات الکترونیک)»، «عیاشی در اتمسفر (برای اصوات الکترونیک)»، «مرثیه سرزمین متروک (برای گروه کر، ارکستر و اصوات الکترونیک)»، «در پی خاطره گمشده (برای عود و اصوات الکترونیک)» قطعاتی هستند که برای این آلبوم در نظر گرفته شده‌اند.
 
علی رادمان آهنگساز آلبوم «سیَلک -نمای شرقی» درباره این آلبوم نوشته است: «تصنیف و گردآوری آثار این آلبوم، در طول سال‌های اخیر برای من یک سفر متنوع شنیداری بود که ضمن برخورد با تجربه‌های متفاوت اجرایی، به رویکردهای صوتی مختلفی، انجامید. در این مجموعه مکاشفه‌های شخصی در چند صدایی و فرم، در کنار چشم اندازهای میان فرهنگی، شالوده اصلی قطعات را تشکیل می‌دهد. از طرفی در برخی قطعات، استفاده از عنصر بداهه در کنار تمرکزهای صوتیِ گسترش یافته، مولفه‌های اصلی به حساب می‌آیند.
 
پرواضح است که استفاده از عناصری متفاوت، در موسیقی ملی ایران، بر ایجاد این مولفه‌ها تاثیر گذاشته است. این آلبوم دارای پنج اثر، شامل یک اثر ارکسترال، یک اثر الکترونیک و سه قطعه الکترو آکوستیک است.
 
نام آلبوم از واژه «سیَلک» که نام نخستین تمدن ایران مرکزی، در کاشان بوده، گرفته شده است. سیلک قدمتی در حدود بیش از هفت هزار و پانصد سال دارد. این تپه در اصل ویرانه‌های زیگورات باستانی ایران است»
 

آلبوم «سیَلک- نمای شرقی» منتشر شد

 
علی رادمان از جمله هنرمندانی است که تحصیلات موسیقایی خود را به عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه تهران به پایان رساند. او در وادی آهنگسازی سال‌ها نزد علیرضا مشایخی آموخت. وی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی آهنگسازی از تجربیات ادو مچیچ، اولنا دیاچکووا، ایرج صهبایی، محمد تقی مسعودیه، رافائل میناسکانیان، کامبیز روشن روان، مجید کیانی و احمد پژمان بهره‌مند شد.
 
این هنرمند تاکنون با بسیاری از فستیوال‌های بین‌المللی آهنگسازی همکاری داشته و بسیاری از آثار او در اروپا، آمریکا و آسیا اجرا شده است. وی تاکنون چند کتاب و آلبوم در ایران و بلژیک به انتشار رسانده است. رادمان از سال ۱۳۷۵ به گروه موسیقی تهران و ارکستر موسیقی نو پیوست و کنسرت‌های متعددی را با این ارکستر به عنوان آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازنده اجرا کرد.
 
رادمان سال‌ها سابقه تدریس در دانشگاه‌های تهران، سوره و دانشگاه آزاد شیراز را داشته است. از او تاکنون چندین اثر ارکسترال و آوازی، در مجامع علمی، و هنری بین‌المللی به اجرا رسیده است.
 
آلبوم «سیلک -نمای شرقی» به آهنگسازی علی رادمان با مجوز انتشار شماره ۱۳۹۹-۲۳۹۰ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت ۲۹۴۰۲ کتابخانه ملی ایرانی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو