درمان خانگی مسمومیت با ۲۰ راه طبیعی

درمان خانگی مسمومیت با ۲۰ راه طبیعی


منبع: آرگا

122

1399/7/21

12:46


مسمومیت ها معمولا ناشی از مصرف مواد غذایی می باشد که درون خود میکروب دارند. استفاده از غذایی که در دمای مناسب طبخ نشده باشد, احتمال دارد که عاری از میکروب نباشد و سبب مسمومیت های غذایی شود. ما در این مقاله از درمان خانگی مسمومیت نوشته ایم.

درمان خانگی مسمومیت با ۲۰ راه طبیعی

بیشترین مسمومیت در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه من جمله کشور ایران, ناشی از مصرف غذاهایی است که در دمای منطقه خطرناک قرار گرفته می شوند. منطقه خطرناک اصطلاحی است که برای مواد غذایی اطلاق می شود که در دمای مناسب رشد میکروب های عامل بیماری واقع می شوند. ما در ادامه این مطلب به معرفی چند روش خانگی درمان مسمومیت خواهیم پرداخت تا اگر با این مشکل و علایم آن مواجه شدید بتوانید به راحتی در منزل این مشکل را برطرف کنید، پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

راهکارهای درمان خانگی مسمومیت

روش های درمان خانگی مسمومیت:

هنگامی که شخص دچار مسمومیت می شود, بدن آب بیشتری از دست می دهد, به همین خاطر لازم است که آب بیشتری مصرف شود. به این منظور توصیه می شود:

آبمیوه های طبیعی بنوشید:

در یک لیوان آب میوه, یک قاشق مربا خوری نمک و یک قاشق مربا خوری عسل بریزید و میل کنید تا دستگاه گوارش شما به خوبی شسته شود.

آب میوه های طبیعی و درمان مسمومیت غذایی

چای گیاهی بنوشید:

یک استکان چای از نعناع, تمشک و توت سیاه تهیه کنید و میل بفرمایید, این چای درد ناشی انقباضات دستگاه گوارش را برطرف می کند و به دفع مواد سمی کمک می کند.

رفع مسمومیت خانگی با چای گیاهی

نان بخورید:

در هنگام مسمومیت یک تکه نان بخورید. عملکرد نان در دستگاه گوارش همانند یک اسفنج می باشد که تمام مواد سمی را به خود می گیرد و از اسهال و استفراغ جلوگیری می کند.

نان و خاصیت برطرف کنندگی مسمومیت

آب بنوشید:

در دو لیوان آب دو قاشق مربا خوری آب لیمو, یک قاشق مربا خوری نمک و سه قاشق مربا خوری شکر حل کنید و بنوشید.

درمان خانگی مسمومیت غذایی با آب

آویشن بخورید:

در یک استکان آب یک قاشق مربا خوری آویشن را با یک قاشق مربا خوری عسل مخلوط کنید و میل بفرمایید, چون آویشن یک درمان موثر در درمان طبیعی مسمومیت می باشد.

درمان خانگی مسمومیت با آویشن

مصرف چای زیره:

برای درمان مسمومیت چای زیره بنوشید که یک روش کاملا طبیعی و بسیار موثر می باشد, برای این منظور یک قاشق مربا خوری زیره را در یک استکان آب داغ بریزید و بگذارید ده دقیقه دم بکشد سپس سه بار در روز مصرف کنید.

چای زیره درمان کننده مسمومیت غذایی

استفاده از تخم شنبلیله و ماست:

ماست یک آنتی باکتریال طبعی و موثر در درمان مسمومیت غذایی می باشد, برای برطرف کردن مسمومیت در یک کاسه ماست یک قاشق مربا خوری تخم شنبلیله بیفزایید و میل کنید تا به سرعت درد شکم و معده, و حالت تهوع شما را بر طرف کند.

ماست یک آنتی باکتریال طبعی در برطرف کردن مسمومیت

ریحان بخورید:

برای رفع مسمومیت غذایی به سه روش می توان از خواص ریحان استفاده کرد و نتیجه گرفت. ۱. آب ریحان را با یک قاشق مربا خوری عسل ترکیب کنید و روزی چندبار از آن بنوشید. ۲. در یک لیتر آب, چند قطره روغن ریحان بریزید و برای از بین بردن باکتری های معده در روز چندین بار از آن بخورید. ۳. در یک کاسه ماست, چند عدد برگ ریحان, کمی فلفل سیاه و کمی نمک دریایی اضافه کنید و از این معجون سه بار در روز مصرف کنید تا مسمومیت شما را برطرف کند.

ریحان و درمان خانگی مسمومیت

چای زنجبیل مصرف کنید:

یک قاشق مربا خوری زنجبیل رنده شده به همراه یک قاشق مربا خوری عسل را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد, سپس برای برطرف کردن سوزش سر دل و حالت تهوع, بعد از صرف ناهار و شام از آن بنوشید، و یا می توانید چند قطره آب زنجبیل را به یک قاشق چای خوری عسل اضافه کرده سپس مخلوط به دست آمده را روزی چند بار قورت دهید و یا می توانید از تکه های زنجبیل خام استفاده کنید

زنجبیل و درمان خانگی مسمومیت غذایی

سرکه سیب بخورید:

قبل از از میل کردن غذا, دو قاشق سرکه سیب را در یک استکان آب ولرم حل کنید و بنوشید. این محلول باکتری های عامل مسمومیت را از بین می برد.

نکته : در زمان استفاده از سرکه سیب آن را رقیق کنید تا اسیدی شدن روده و معده به آزار و اذیت شکم منجر خواهد شد.

درمان مسمومیت غذایی با سرکه سیب

لیمو یا آب لیمو مصرف کنید:

برای درمان طبیعی مسمومیت در یک قاشق غذا خوری آب لیمو, کمی شکر بریزید و دو تا سه بار در روز, از آن بخورید.

درمان خانگی مسمومیت با لیمو و آب لیمو

چای دارچین بنوشید:

استفاده از دمنوش دارچین برای درمان مسمومیت گزینه بسیار مناسبی است، دارچین را دم کنید و دو تا سه بار در روز از آن استفاده کنید یا در غذاهای خود پودر دارچین بریزید،

درمان خانگی مسمومیت با دارچین

جوز هندی استفاده کنید:

پودر جوز هندی را تفت دهید و بعد آن را درون یک لیوان آب گرم بیزید و بنوشید و از خواص جوز هندی در برطرف کردن مسمومیت بهره ببرید.

جوز هندی و برطرف کردن مسمومیت غذایی

سیر بخورید:

برای درمان خانگی مسمومیت غذایی, یک حبه سیر بخورید. خواص بی نظیر و بی شمار سیر مخصوصا خاصیت ضد باکتریایی آن به شما در برطرف کردن مسمومیت کمک می کند، فقط باید دقت داشته باشید که زیاده روی در مصرف سیر سبب بروز تپش قلب و یا مشکلات ناشی از خونریزی می شود بنابراین در صورتی که مشکلات گوارشی مانند سندروم روده تحریک پذیر و یا عمل جراحی دارید با پزشک تان مشورت نمایید.

سیر و درمان کنندگی مسمومیت

موز بخورید :

موز سر شار و غنی از پتاسیم است و میل کردن دو تا سه عدد موز در روز به شما در بهتر شدن مسمومیت تان کمک فراوانی می کند و انرژی شما را بالا می برد و یا می توانید شیر موز تهیه کنید و روزی دو تا سه بار از این نوشیدنی استفاده کنید.

خواص موز در درمان مسمومیت

عسل میل کنید:

برای از بین بردن علایم مسمومیت می توانید از عسل طبیعی کمک بگیرید بنابراین به چای تان یک قاشق غذا خوری عسل بیفزایید و روی سه بار آن را بنوشید، همچنین می توانید روی سه بار یک قاشق غذا خوری عسل مصرف کنید تا از ایجاد اسید بیش از حد در معده پیشگیری شود.

خواص عسل در درمان خانگی مسمومیت

از چای نعناع فلفلی استفاده کنید:

نعناع فلفلی یک درمان گر فوق العاده در درمان خانگی مسمومیت و ناراحتی های معده می باشد. از این چای سه تا چهار بار در روز میل کنید.

درمان مسمومیت غذایی با چای نعناع فلفلی

سوپ مرغ میل کنید:

سوپ مرغ تاثیر فراوانی در برطرف کردن مسمومیت دارد, در طول روز چندین بار به اندازه یک کاسه کوچک سوپ رقیق مرغ بخورید تا وضعیت معده بهبود پیدا کند و بتواند در خود غذاهای دیگر را هم نگه دارد.

سوپ رقیق مرغ و رفع مسمومیت غذایی

پوره سیب زمینی بخورید:

در منزل با سیب زمینی سیر و آب مرغ و ریحان یک پوره سیب زمینی تهیه کنید و در طول چندبار از آن میل کنید.

درمان مسمومیت با پوره سیب زمینی

دمنوش بابونه بنوشید :

استفاده از بابونه به منظور رفع مسمومیت گزینه بسیار مناسبی است و همچنین برای درمان بی خوابی نیز بسیار مفید است و به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی کمک زیادی به برطرف شدن سوء هاضمه، گاز معده، درد و التهاب می کند بنابراین برای تهیه این دمنوش به یک فنجان آب داغ دو تا سه قاشق چای خوری گل بابونه خشک بیفزایید، سپس روی فنجان را پوشانده و بعد از زمان ده دقیقه ترکیب را صاف کرده و آن را بنوشید، به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب هر سه تا چهار ساعت یک بار از این نوشیدنی استفاده کنید.

روش های درمان مسمومیت

نکته : اگر باردار هستید و یا به غذاهای خاصی حساسیت دارید بهتر است با پزشک تان مشورت نمایید.

علایم مسمومیت غذایی:

مهمترین نشانه ها و علائم مسمومیت غذایی عبارتند از:

  • سرگیجه
  • استفراغ
  • سردرد
  • حالت تهوع
  • نفخ
  • اسهال

آشنایی با غذاهایی که بیشتر در معرض آلوده شده هستند

  • تخم مرغ خام و خوب پخت نشده
  • گوشت خام
  • شیر غیر پاستوریزه
  • غذاهای آماده مانند : گوشت ساله پخته، پنیر نرم، گوشت یا مغز و سر کمجمد
  • صدف های خام و خوب پخت نشده
  • وعده های غذایی آماده مانند ساندویچ
  • میوه و سبزیجات شسته شده خام
  • گوشت چرخ کرده که ممکن است دارای گوشت از انواع حیوانات باشد.
  • جوانه خام مانند: جوانه تربچه، یونجه، شبدر و لوبیا

آشنایی با غذاهایی که در معرض آلوده شدن هستند

تمام نکات گفته شده در درمان مسمومیت برای مسمومیت های غذایی ساده است که نیاز مبرم به دکتر نداشته باشد. اما اگر دچار مسمومیت وخیم شدید, حتما به پزشک مراجعه کنید تا تحت درمان سریع قرار بگیرید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با روش های درمان خانگی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو