آموزش طعم دار کردن ماهی به سبک حرفه ای ها و نکاتی که باید بدانید

آموزش طعم دار کردن ماهی به سبک حرفه ای ها و نکاتی که باید بدانید


منبع: آرگا

328

1398/4/17

12:09


برای طعم دار کردن ماهی و برطرف کردن بوی زخم ماهی می توان از روش های متعددی استفاده کرد. که در این بخش آشپزی آرگا می توانید، با چند روش مزه دار کردن انواع گوشت ماهی آشنا شوید.

ماهی از جمله مواد غذایی لذیذ و با ارزش غذایی بسیار بالا می باشد، که با استفاده از آن می توان انواع غذاهای ایرانی خوشمزه را همچون سبزی پلو با ماهی، کوفته ماهی، قلیه ماهی و … را تهیه کرد. البته تقریبا تمامی انواع ماهی ها به دلیل داشتن بوی زخم باید پیش از طبخ، به مدت چند ساعت در داخل ترکیبات و چاشنی های مختلف قرار بگیرند و به اصطلاح خوابانده شود، تا مزه مواد ترکیب شده به خرد گوشت ماهی برود. از این رو در ادامه شیوه های مرسوم برای طعم دار کردن ماهی را معرفی خواهیم کرد.

شیوه های مرسوم طعم دار کردن ماهی

از روش های معمول برای مزه دار کردن ماهی استفاده از ترکیب زردچوبه، فلفل سیاه، نمک و پودر سیر می باشد، البته برخی علاوه بر این مواد از آبلیمو، ادویه کاری مخصوص طعم دار کردن ماهی، زعفران و حتی آرد سفید به منظور ترد کردن گوشت ماهی نیز استفاده می کنند. که برای انجام این کار ابتدا باید، گوشت ماهی را درون مقداری کمی مخلوط نمک و آبلیمو بغلتانید و بعد ترکیب زردچوبه، فلفل سیاه، آب سیر و پیاز را روی گوشت ماهی بریزید و در نهایت زعفران دم کرده را به آن بیافزایید و دو طرف ماهی را به این مواد آغشته نمایید.

دیگر روش مزه دار کردن ماهی، اضافه نمودن برش های نازک سیر و پیاز و نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل تازه به روغن می باشد و بعد با استفاده از آن روغن، ماهی پاک کرده و آبکش شده را سرخ می کنند.

آموزش مزه دار کردن گوشت ماهی به همراه تصویر

استفاده از آب لیمو تازه، آویشن و روغن زیتون نیز شیوه ای دیگر برای از بین بردن بوی زخم ماهی و مزه دار کردن آن می باشد، که باید این مواد را در داخل ظرفی با هم مخلوط کنید.

طعم دار کردن ماهی

مزده دار کردن ماهی با آبلیمو

مراحل مزه دار کردن ماهی

در مرحله بعد گوشت ماهی پاک کرده و شسته شده را با استفاده از یک دستمال تمیز کاملا خشک نمایید و آن را در داخل ظرف حاوی مخلوط روغن زیتون با آب لیمو و آویشن بگذارید و به مدت سی دقیقه الی دو ساعت روی آن را بپوشانید.

تمیز کردن ماهی و نحوه مزه دار کردن آن

مواد لازم برای مزه دار کردن ماهی

در نیمه مدت زمان استراحت ماهی در داخل مخلوط بدست آمده، بهتر است ماهی را برگردانید، تا سمت دیگر آن نیز به مخلوط اغشته گردد و مجددا روی آن را بپوشانید.

بعد از این مدت باید گوشت ماهی را از داخل مخلوط بیرون بیاورید و بعد سرخ کنید و یا این که ماهی را با فویل بپوشانید و آن را درون فر بگذارید، تا بپزد.

طعم دار کردن ماهی

نکات مهم برای مزه دار کردن ماهی

۱- در صورت استفاده از سیر و یا پیاز برای از بین بردن بوی ماهی بهتر است، تنها آب آن ها را بگیرید و بعد از این که ادویه جات دلخواه و یا سایر مواد را به آن اضافه کردید، ماهی را در داخل ترکیب حاصل قرار دهید. بنابراین گوشت ماهی را نباید در داخل پیاز و آبلیمو غوطه ور سازید.

طریقه مزه دار کردن ماهی

۲- عمل مزه دار کردن ماهی بهتر است، ۳۰ دقیقه قبل از طبخ و سرخ کردن ماهی انجام گیرد. زیرا خواباندن ماهی در انواع ادویه جات و دیگر موادی همچون آبلیمو، زعفران، پیاز و غیره موجب از بین رفتن طعم و مزه اصلی ماهی می شود و در واقع تنها بوی ادویجات را به خود می گیرد.

۳- برای طعم دار کردن ماهی فریز شده باید پیش از طبخ آن و برای حفظ طعم واقعی ماهی، تا زمان باز شدن ماهی یخ زده، آن را در داخل شیر سرد بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو