واکسن آنفلوآنزا کی توزیع می‌شود؟

59

1399/7/21

15:34


مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو گفت: هفته آینده بخش اول واکسن آنفلوآنزا وارد بازار خواهد شد که این بخش از واکسن برای اولویت دوم یعنی سالمندان بالای ۶۵ سال و کودکان ۵ ماه تا ۶ سال از طریق داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

واکسن آنفلوآنزا کی  توزیع می‌شود؟

به گزارش بهداشت نیوز، سید حیدر محمدی مدیرکل اداره داروی سازمان غذا و دارو در یک ارتباط اینترنتی درخصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها گفت: قیمت واکسن آنفلوآنزا که از طریق داروخانه‌ها توزیع می‌شود، حدود ۴۴ هزار تومان خواهد بود.

وی گفت:  هفته آینده بخش اول واکسن آنفلوآنزا وارد بازار خواهد شد که این بخش از واکسن برای اولویت دوم یعنی سالمندان بالای ۶۵ سال و کودکان ۵ ماه تا ۶ سال از طریق داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه  بعد از توزیع واکسن آنفلوآنزا، همه تراکنش‌های مربوط به واکسن در سامانه تی تک باید توسط داروخانه‌ها ثبت شود تصریح کرد: به ازای هر کد ملی، داروخانه باید یک واکسن آنفلوآنزا تحویل متقاضی بدهد. هر نفر می‌تواند سه کد ملی را برای یک بار ثبت کند. امیدواریم با این روش بتوانیم از قاچاق معکوس واکسن آنفلوآنزا جلوگیری شود.

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو اظهار کرد: اگر نام کاربری و رمز عبور برای داروخانه‌ای ارسال نشده بود نیز می‌توانند به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: برنامه ریزی برای تهیه واکسن آنفلوآنزا تعداد بیشتری بود که به دلیل مشکلات ناشی از نقل و انتقال ارز، به سختی بخشی از این واکسن تامین شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو