«مصطفی غالب مخیف» تأکید کرد: تلاش‌ داریم به همکاری بانکی با جمهوری اسلامی ایران ادامه دهیم و از تجارب تهران در امور مالی و بانکی استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که همکاری دو کشور ادامه داشته باشد و مشکلات موجود در حوزه مطالبات مالی و پولی ایران نیز حل می‌شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی عراق افزود :برخی سازوکارها وجود دارد که می‌توان با بهره‌گیری از آنها به تقویت همکاری بانکی و پولی میان دو کشور و رفع مشکلات موجود، کمک کرد.

وی گفت: یپشنهاد دادیم کمیته‌ای مشترک با حضور مقامات بانکی و مالی دو کشور تشکیل شود تا به راهکار لازم برای حل مسایل ایران و عراق دست یافت.

همتی - رئیس‌کل بانک مرکزی نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که با همکاری همتای عراقی خود مسائل پیچیده بانکی میان دو کشور برطرف شود.

وی گفت: امیدوارم با اراده‌ای که نزد مقامات عراقی وجود دارد، مشکلات بانکی و مالی میان دو کشور حل شود.

همتی روابط و مناسبات جمهوری اسلامی ایران و عراق را بسیار مهم و مؤثر دانست و افزود که تهران به توسعه بیش از پیش همکاری‌ها با بغداد اهمیت می‌دهد.

رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در رأس هیئتی برای دیدار و رایزنی با مقامات عراقی از جمله «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور وارد بغداد شد.