در حالی‌که پنج بازیکن پرسپولیس به‌خاطر حضور در اردوی تیم‌ملی در تمرین غایب بودند، تعدادی از ستاره‌های کلیدی تیم همچون کمال کامیابی‌نیا‌، جلال حسینی، امید عالیشاه و سعید آقایی به خاطر مشکلات مالی در تمرین شرکت نکردند. از قرار معلوم بنا بوده ۲۴ ساعت پیش از آغاز تمرین، باشگاه بخشی از مطالبات بازیکنان را به حساب‌شان واریز کند، اما این اتفاق رخ نداده و غیبت نفرات مورد اشاره را به‌دنبال داشته است. طبیعی است که باشگاه در این شرایط، دنبال جمع کردن ریال به ریال منابع مالی برای پرداخت به برانکو باشد؛ بنابراین تا اطلاع ثانوی چشم‌انداز مثبتی برای پرداخت پول بازیکنان وجود ندارد و باید دید آنها تا چه زمانی به عدم‌حضور در تمرین ادامه خواهند داد. همه اینها در حالی است که مطابق برنامه اعلام‌شده از سوی سازمان لیگ، پرسپولیس روز پنجم آبان یعنی کمتر از دو هفته دیگر باید بازی سوپرجام را برابر تراکتور برگزار کند و پنج روز پس از آن هم نوبت آغاز لیگ بیستم است، اما پرسپولیس عجیب‌ترین شرایط ممکن را از سر می‌گذراند.

* یحیی چه گفت؟ یحیی گل‌محمدی دیروز از روی نیمکت بلند نشد و صرفا دستیارانش به تمرین دادن بازیکنان پرداختند. سرمربی سرخپوشان که به شدت از شرایط تیم شاکی بود، به خبرنگاران گفت: «قرار بود دیروز با بازیکنان تسویه‌حساب کنند اما متاسفانه یک وعده به وعده‌های دیگر اضافه شد و هیچ اتفاقی نیفتاد. به همین دلیل بچه‌ها هم تمرین نیامدند. من نباید جواب بدهم. تیم مدیرعامل و هیات‌مدیره دارد. بعد از فینالیست شدن و شروع لیگ بیستم یک نفر زحمت نداد که یک خیرمقدم بگوید و استقبالی از ما داشته باشند. انگار این تیم یتیم است و صاحب ندارد.» گل‌محمدی از کش داده شدن داستان طلب برانکو هم شاکی است: «هر موقع بحث مطالبات می‌شود، می‌گویند پول برانکو را باید بدهیم. پول برانکو هم دستاویزی شده برای باشگاه که طلب بازیکنان را ندهد.»

* مساله شجاع؛ همزمان شایعات گسترده‌ای در مورد احتمال جدایی شجاع خلیل‌زاده از پرسپولیس به گوش می‌رسد. این بازیکن خواهان افزایش رقم قراردادش شده و باشگاه به صراحت مخالفتش با این موضوع را ابراز کرده است. رسانه‌های عربی هم از پیوستن قریب‌الوقوع خلیل‌زاده به الریان قطر خبر می‌دهند. با این حال یحیی گل‌محمدی دیروز قویا روی نیاز فنی به حفظ شجاع تاکید کرد: «من به‌عنوان یک مربی می‌گویم شجاع را می‌خواهم و بقیه مشکلاتی که وجود دارد باید بین بازیکنان و باشگاه حل شود. خلیل‌زاده هم ثابت کرده این تیم را چقدر دوست دارد و چقدر علاقه‌مند است. چند بار هم به باشگاه رفته اما متاسفانه کارهایش انجام نشده است.» در کنار این، مساله محمد نادری هم روشن نیست و هنوز کسی نمی‌داند چرا این بازیکن به قطر نرفت یا چه زمانی قرار است قراردادش با سرخپوشان تمدید شود.