معرفی شماری از معروف ترین پارک های موضوعی مالزی

معرفی شماری از معروف ترین پارک های موضوعی مالزی


منبع: همگردی

244

1399/7/22

10:00


کشور مالزی با وجود 16 مورد از بهترین پارک های موضوعی مالزی و پارک آبی که در سرتاسر آن پخش شده اند و ده پارک دیگر که قرار است بزودی افتتاح گردند، به سرعت در حال تبدیل شدن به پایتخت پارکهای موضوعی یا همان پارکهای تفریحی با موضوع خاص در جنوب شرقی آسیا است. پارک های موضوعی برتر مالزی در حال پیشرفت بوده و شرکتهای بین المللی و محلی با یکدیگر در انجام پروژه های جاه طلبانه جدید همکاری می کنند. اولین پارک تفریحی دنیای فاکس قرن بیستم که یکی از معروف ترین پارک های موضوعی مالزی بوده، قرار است بزودی با 25 دستگاه بازی و جاذبه های هیجان انگیزی که براساس فیلم های کمپانی فاکس طراحی شده اند، افتتاح شود.

تعدادی دیگر از بهترین پارک های موضوعی مالزی که در مراحل طراحی، ساخت و افتتاح هستند، پارک مووی انیمیشن، پارک ژوراسیک و پارک دیگری که از کاراکترهای مالزیایی به نامهای اوپین و ایپین در سپانگ سلانگور الهام گرفته اند، هستند. در عین حال، شرکت عظیم ساخت بازی های ویدیویی که یوبیسافت Ubisoft نام دارد، قرار است امسال یک پارک تفریحی بزرگ را در کوالالامپور افتتاح کند. برای علاقمندان به آب نیز پارکهای تفریحی اکو مارین Eco Marine Theme Park در ملاکا Malacca، اوشن کوئست مارین و پارک آبی اوشن اسپلش Ocean Splash Water Park در دسارو جوهور Desaru Johor، لانگ کاوی اکو Langkawi Eco Theme Park در جزیره لنکاوی Langkawi Island و اسپلش پارک Splash Park در پورت دیکسون Port Dickson هستند.

در این مطلب همگردی قصد داریم نمونه هایی از پارک های موضوعی برتر مالزی را به شما معرفی کنیم؛ پارکهایی که برای گشت و گذار عالی و قانع کننده در بیشتر آنها به یک نیم روز یا روز کامل نیاز خواهید داشت. برای شناخت بیشتر این پارکها با ما همراه شوید.

بهترین پارک های موضوعی یا پارک های تفریحی کشور مالزی

کوالالامپور

پارک موضوعی برجایا تایمز اسکوئر Berjaya Times Square Theme Park درون مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر Berjaya Times Square و در مثلث طلایی Golden Triangle که کانون مراکز خرید و سرگرمی شهر کواالامپور بشمار می رود، قرار دارد. این پارک با مساحت بیش از 12 هزار متر مربع در سه طبقه ساخته شده و شامل یک باغ فانتزی Fantasy Garden و ایستگاه کهکشانی Galaxy Station نیز می شود. این پارک همچنین بزرگترین پارک موضوعی یا تفریحی کشور مالزی بشمار می آید. جذاب ترین جاذبه این پارک، ترن هوایی آن بوده که در فضای سرپوشیده مرکز خرید قرار گرفته و حلقه و پیچ هایش نیز در این بنا قرار دارند.

وقتی از وقت گذرانی در پارک موضوعی برجایا تایمز اسکوئر Berjaya Times Square Theme Park خسته شدید، هتلهای متعددی در نزدیکی آن برای استراحت و اقامت موجود هستند و مراکز خرید دیگری نیز برای وقت گذرانی وجود دارند. این مورد از معروف ترین پارک های موضوعی مالزی یک مقصد عالی برای خانواده هایی بوده که قصد اقامت و وقت گذرانی در کوالالامپور را دارند.

پارک کیدزانیا کوالالامپور KidZania Kuala Lumpur نیز یک پارک موضوعی تفریحی آموزشی برای کودکان بوده که در فضایی سرپوشیده قرار گرفته و با مرکز شهر تنها به اندازه 30 تا 45 دقیقه با اتومبیل فاصله دارد. این پارک شهر کودکان را به تصویر می کشد و کودکان می توانند در هنگام وارد شدن به آن یک شغل انتخاب کنند؛ یک افسر پلیس، یک کارگر ساختمان یا یک سر آشپز. سپس، به آنها یک یونیفورم داده می شود که با شغلشان هماهنگی داشته باشد و وارد شهر می شوند تا به کاری که انتخاب کرده اند مشغول شوند. در همان حال که کودکان مشغول وقت گذرانی هستند، بزرگسالان نیز می توانند به مرکز خرید کرو The Curve که در همان نزدیکی است، رفته و به خرید مشغول شوند یا به بازدید از آی کیا IKEA یا مرکز سرگرمی ای کرو بروند.

پارک کیدزانیا کوالالامپور KidZania Kuala Lumpur

هتل رویال بینتانگ Royale Bintang Hotel و هتل رویال چولان Royal Chulan Hotel در فاصله بسیار نزدیک از این پارک قرار گرفته اند. کیدزانیا کوآلالامپور KidZania Kuala Lumpur در روزهای آخر هفته بسیار شلوغ است. بنابراین، توصیه می کنیم در طول هفته به بازدید از این مورد از بهترین پارک های موضوعی مالزی بروید.

جوهور

پارک لگولند مالزی Legoland Malaysia اولین پارک تفریحی موضوعی این کشور با تم لگو بوده که در سال 2012 در نوساجایا Nusajaya در جوهور افتتاح شده است. این پارک گسترش یافته و هم اکنون دارای یک پارک آبی و یک هتل نیز هست. لگولند مالزی Legoland Malaysia بزودی یک دستگاه بازی جدید را معرفی می کند که براساس نینجاگو Ninjago، بازی نینجا با تم لگو طراحی شد. این دستگاه بخشی از اسکندر دیولوپمنت Iskandar Development است. این بخش شامل چندین هتل و پارکهای موضوعی کوچکتر مانند پارک هلو کیتی Hello Kitty و انگری بردز Angry Birds نیز می شود.

بیشتر بازدیدکنندگان در پکیج های توری به این مورد ا بهترین پارک های موضوعی مالزی می آیند اما، اگر با اتومبیل خود به بازدید از آن می آیید، بهتر است بدانید از کوالالامپور به اندازه 4 ساعت و از سنگاپور به اندازه 30 دقیقه فاصله دارد. بازدید از این پارک موضوعی تفریحی جذاب برای کودکان و خانواده هایی که با اسباب بازی های لگو بزرگ شده اند، توصیه می شود. بویژه که یک نمایشگاه مخصوص جنگ ستارگان Star Wars نیز در این مورد از پارک های موضوعی برتر مالزی موجود است.

پارک لگولند مالزی Legoland Malaysia

سلانگور

سانوی لاگون Sunway Lagoon در فاصله 40 دققیقه ای از کولالامپور به وسیله اتومبیل و فاصله 15 دقیقه ای از فرودگاه خصوصی سوبانگ اسکای پارک Subang SkyPark، یک پارک فوق العاده چندگانه با 80 جاذبه است که در مساحت 360 هزار متر مربع پراکنده شده اند. علاقمندان به هیجان و آدرنالین عاشق اکستریم پارک Extreme Park خواهند شد و علاقمندان به ترس و ترساندن می توانند شجاعت خود را در اسکریم پارک Scream Park به امتحان بگذارند. کسانی هم که عاشق آب هستند، بزرگترین ساحل موج سواری ساخته دست انسان و بزرگ ترین دستگاه بازی آبی به نام ووزلا Vuvuzela در این پارک موضوعی تفریحی بزرگ واقع شده اند.

سانوی لاگون Sunway Lagoon به مرکز خرید سانوی پیرامید Sunway Pyramid و هتل پنج ستاره سانوی ریزورت Sunway Resort متصل است. همه چیز در این مجموعه جذاب در فاصله نزدیک از هم قرار گرفته و همین رفت و آمد و گشت و گذار را برای خانواده ها و کودکان آسانتر می سازد.

سانوی لاگون Sunway Lagoon

ملاکا

آفاموزا A'Famosa که در سال 1992 افتتاح شده، یکی از معروف ترین پارک های موضوعی مالزی بشمار می رود. این مجموعه شامل یک پارک آبی، یک پارک سافاری، یک پارک با تم غرب قدیم Old West و البته انبوه فعالیتهای ورزشی و هیجان انگیز است. همچنین هتل و مراکز اقامتی متعددی در آن موجود هستند و در آنها می توان مراسم عروسی، انواع جشن ها و مراسم تجاری کاری را برگزار کرد. آفاموزا A'Famosa که در آلور گاجا Alor Gajah واقع شده، بازدیدکنندگان از جنوب مالزی و سنگاپور را به سوی خود جذب می کند. فاصله آن از کوالالامپور به اندازه دو ساعت رانندگی و از سنگاپور به اندازه سه ساعت رانندگی است.

آفاموزا A'Famosa

پراک

دنیای گمشده تامبون Lost World of Tambun در سانوی سیتی Sunway City در ایپو Ipoh واقع شده است. این پارک موضوعی تفریحی محبوب ترین جاذبه گردشگری ایالت پراک بشمار می رود. دنیای گمشده تامبون Lost World of Tambun که توسط گروه سانوی Sunway Group مدیریت می شود، جاذبه های متعددی را به بازدیدکنندگان عرضه می دارد که شامل پارک تفریحی، پارک آبی، پارک ماجراجویی، باغ وحش، پارک ببرها می شود.

یکی از جالب ترین بخشهای این مورد از پارک های موضوعی برتر مالزی، طولانی ترین رودخانه ماجراجویانه ساخته شده به دست انسان است که 660 متر طول دارد. برای رسیدن به دنیای گمشده تامبون Lost World of Tambun می بایست در اتوبان پلاس PLUS Highway به سمت ایپو Ipoh در پراک رانندگی کنید و سپس از خروجی تامبون Tambun خارج شوید. بعد از آن با دنبال کردن تابلو و علامت ها می توانید خودتان را به این مجموعه برسانید. این پارک تفریحی موضوعی در فاصله دو ساعت رانندگی از کوالالامپور واقع شده است. هتل و مراکز اقامتی متعددی در نزدیکی آن قرار دارند؛ از جمله بانجاران هات اسپرینگز ریتریت Banjaran Hotsprings Retreat و لاست ورلد هتل Lost World Hotel.

دنیای گمشده تامبون Lost World of Tambun

پاهانگ

پارک بوکیت گامبانگ ریزورت سیتی Bukit Gambang Resort City که سالها پیش بعنوان یک پارک آبی ساده کار خود را شروع کرد، امروزه به یک پارک موضوعی تفریحی کامل و یک شهر تفریحی اقامتی آماده ارائه به گردشگران محلی و بین المللی تبدیل شده است. این مجموعه نزدیک به دو کیلومتر مربع مساحت دارد و یک سرسره شش مسیره آبی، جزیره پنگوئن ها و بزرگترین استخر موج دار مالزی در آن واقع شده اند. جاذبه دیگری که خواهر این مجموعه بشمار می رود، پارک سافاری بوکیت گامبانگ Bukit Gambang Safari Park است که بزرگترین سافاری پارک کشور مالزی محسوب می شود و تنها شیرهای سفید مالزی در آن به زیست مشغول هستند.

هتلهای نزدیک به این مجموعه شامل کاریبین بی ریزورت Caribbean Bay Resort، عربین بی ریزورت Arabian Bay Resort و گلوبال هریتج ریزورت ویلاس Global Heritage Resort Villas هستند. برای رسیدن به این پارک بزرگ موضوعی تفریحی می بایست از آزادراه ایست کوست East Coast Expressway حرکت کنید؛ با توجه به تابلو و علامت ها از خروجی گامبانگ Gambang خارج شده و این مورد از بهترین پارک های موضوعی مالزی را که در فاصله 200 کیلومتری از کوالالامپور و 340 کیلومتری از سنگاپور واقع شده، پیدا کنید.

ریزورتس ورلد جنتینگ Resorts World Genting اولین پارک موضوعی تفریحی کشور مالزی محسوب می شود و نزدیک به 30 سال پیش افتتاح شد. این مجموعه با افتتاح پارک موضوعی تفریحی کمپانی فاکس قرن بیستم 20th Century Fox World جانی تازه گرفته است. مدیرعامل این مجموعه ادعا کرده که 300 میلیون دلار در پروژه های جدید و متنوع این پارک سرمایه گذاری شده و انتظار می رود بیشتر بازدیدکنندگان آن از کشور مالزی و گردشگران بین المللی از چین و جنوب شرقی آسیا باشند.

Resorts World Genting

پینانگ

تفریح های خوب و کمی قدیمی که در مجموعه اسکیپ ادونچر پلی Escape Adventureplay پیدا می کنید، نیازی به الکتریسیته یا تکنولوژی مدرن ندارند. کودکان در گو ایپ Go Ape می توانند از درختان بالا بروند؛ در تارزانز روپ یا طناب تارزان Tarzan's Rope می توانند به وسیله طناب در هوا تاب بخورند و در زوم باگز Zoom Bugs می توانند از اتاقکهای ریلی استفاده کنند. این مورد از معروف ترین پارک های موضوعی مالزی فقط مختص کودکان نیست؛ همان گونه که این مجموعه در وبسایت خود ذکر کرده است: بزرگ شدن یک امر انتخابی بوده و انسانها می توانند انتخاب کنند که کودک باشند. بنابراین افراد در هر سن و سال می توانند از وقت گذرانی در آتانز لیپ Atan's Leap، بالا رفتن از گکو تاور Gecko Tower یا مسابقه دادن به سمت پایین تپه در تابی ریسر Tubby Racer لذت ببرند.

مجموعه اسکیپ ادونچر پلی Escape Adventureplay

این پارک چند سال پیش افتتاح شده و جایگزین بسیار خوبی برای سایر پارک های موضوعی تفریحی مالزی که فعالیت فیزیکی در آنها نقش پررنگی ندارد، بشمار می رود. بازدید کنندگان در لحظاتی که در جزیره پینانگ Penang Island هستند، می تواند به تجربه غذاهای دیگر جزیره، فعالیت های فرهنگی و میراث تاریخی آن مشغول شوند؛ از جمله بازدید از جورج تاون George Town که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته است.

در ادامه بخوانیدجاذبه های گردشگری مالزی | اطلاعاتی در مورد سفر به مالزی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو