کارگردان نمایش «دریم لند»: متاسفانه مجدداً با تعطیل شدن سالن‌های تئاتر گروه دچار بلاتکلیفی و سردرگمی شده است

منبع: سینما پرس

45

1399/7/22

10:27


سینماپرس: کارگردان نمایش «دریم لند» با گلایه از اطلاع‌رسانی و مدیریتی نادرستی که در تعطیلی فعالیت‌های تئاتری وجود دارد، عنوان کرد بی‌برنامگی مدیران بیشتر از کرونا نفس تئاتر را گرفته است.

تئاتر

سینماپرس: کارگردان نمایش «دریم لند» با گلایه از اطلاع‌رسانی و مدیریتی نادرستی که در تعطیلی فعالیت‌های تئاتری وجود دارد، عنوان کرد بی‌برنامگی مدیران بیشتر از کرونا نفس تئاتر را گرفته است.

به گزارش سینماپرس، مرتضی جلیلی دوست کارگردان نمایش «دریم لند» که قرار بود این اثر نمایشی را از ۱۸ مهرماه در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرد به خبرنگار مهر گفت: قرار بود «دریم لند» از ۱۸ مهرماه دور سوم اجرای خود را آغاز کند اما متاسفانه با تعطیلی شهر تهران به دلیل گستردگی بیماری کرونا روبرو شدیم و مشخص نیست اجرای نمایش تا کی به تعویق افتاده است.

وی ادامه داد: این نمایش پیش از این در تالار مولوی و تئاتر مستقل تهران به صحنه رفته بود که البته اجرای نمایش در تئاتر مستقل که از ۱۵ بهمن ماه شروع شده بود دوم اسفند ماه باز هم به دلیل بحران کرونا و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی متوقف شد. برای اجرای مجدد نمایش هزینه زیادی متحمل شدیم چون به دلیل توقف اجرا مجبور به تمرین مجدد و تغییر در گروه بازیگران و حتی حذف یکی از کاراکترهای نمایش بودیم اما متاسفانه مجدداً با تعطیل شدن سالن‌های تئاتر گروه دچار بلاتکلیفی و سردرگمی شده است.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: وزارت کشور بانی تعطیلی این روزهای شهر تهران است اما متاسفانه اطلاع رسانی درستی در این زمینه نمی‌کند. انتظار می‌رود حداقل یک هفته قبل، تعطیلی مراکز مختلف به صورت رسمی اطلاع رسانی شود اما این اتفاق دقیقاً همان روز تعطیلی یا شب قبلش اطلاع رسانی می‌شود. واقعاً وزارت کشور و وزارت ارشاد چرا باید تا این اندازه روابط عمومی و اطلاع رسانی ضعیفی داشته باشند. این تعطیلی‌ها زندگی افراد بسیاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد پس حداقل حق دارند زودتر از جریان باخبر شوند.

جلیلی دوست با گلایه از اینکه تنها مراکز فرهنگی و تئاتر و سینما ملزم به تعطیلی شده‌اند، بیان کرد: در طول ۱۰ روزی که از اعلام تعطیلی شهر تهران می‌گذرد غیر از فعالیت‌های فرهنگی همه مشاغل دیگر در حال کار بوده و حتی کافه‌ها و رستوران‌ها و مراکز خرید نیز باز هستند اگر با این شرایط جلو بریم هیچ تغییری در وضعیت بحرانی تهران به وجود نمی‌آید چون اتفاقاً تئاتر و سینما از معدود مراکزی بودند که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی فعالیت می‌کردند و نکته دیگر اینکه اصلاً تئاتر و سینما در این روزها مگر چقدر مخاطب داشتند که بخواهند تهدیدی برای جامعه به حساب بیایند.

وی متذکر شد: در صورت بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتری تا یک گروه بخواهد دوباره برای مخاطبانش اعتماد سازی کند و آنها را علاقه مند به حضور در سالن نمایش بکند زمان اجرا به پایان رسیده است. ما برای اجرای «دریم لند» هزینه زیادی را صرف تبلیغات و اطلاع رسانی کردیم اما همه آنها به هدر رفت. ساعت ۱۴ روز شنبه سامانه فروش بلیت نمایش فعال شد اما پنجشنبه بلیت فروشی متوقف شد و اعلام کردند که تهران مجدداً یک هفته تعطیل خواهد بود. این سردرگمی و عدم اطلاع رسانی درست هم برای گروه‌های نمایشی و هم مخاطبان مشکل ساز است. کرونا نَفَس تئاتر را نگرفته بلکه این بی‌برنامگی و بلاتکلیفی است که باعث نفس تنگی تئاتر شده است.

وی درباره ویژگی‌های نمایش توضیح داد: «دریم لند» در اجرای جدید کوتاه‌تر و خوش ریتم تر شده است. یکی از دلایلی که علاقه مند به اجرای مجدد نمایش بودیم این بود که این اثر نمایشی فضایی شاد و موزیکال دارد و پر از تصویر و رنگ است بنابراین احساس کردیم در این روزها که حال مردم خوش نیست می‌توانیم به همین جامعه محدودی که مخاطب ما هستند حال خوب و امید هدیه بدهیم.

کارگردان «دریم لند» در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: این نمایش براساس سینمای صامت چارلی چاپلین شکل گرفته و بازی بازیگران و ژست‌هایشان همان‌قدر سریع و گل درشت است. در این نمایش فضای بین خواب و بیداری مشخص نیست و در آن چارلی چاپلین مدام خواب می‌بیند که عشق کشته شده است از همین رو می‌خواهد کنترل خوابش را به دست بگیرد تا از این اتفاق جلوگیری کند.

المیرا آشفته، سپندار اعلم، مصطفی امیری، بهداد بلیغ فر، آوا تدین، متین حبیبیان، رضا مداح، صبا نجاتی بازیگران نمایش «دریم لند» هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو