شیدینگ لب چیست و چقدر ماندگاری دارد؟ + عوارض شیدینگ لب

منبع: مینویسم

245

1399/7/22

10:52


شاید در صفحات اجتماعی و پیج های آرایشی در مورد شیدینگ لب شنیده باشید در این مقاله قصد داریم در مورد مقدار ماندگاری شیدینگ لب و عوارض آن صحبت کنیم. با توجه به پیشرفت های شگفت انگیز در صنعت لوازم آرایشی حرفه ای ،امروزه می توانید بدون استفاده از لوازم آرایش و با خیال راحت و بدون دغدغه آرایش کردن زیبا خواب بیدار شوید.

امروزه آرایش های نیمه دائمی و دائمی مانند تاتو هایی که برای ابرو و چشم و لب، برای صرفه جویی در زمان و هم کاهش هزینه، بسیار کاربردی هستند. یکی از روش هایی که امروزه برای زیبایی دائمی لب ها استفاده می شود شیدینگ لب می باشد که در ادامه می توانید اطلاعاتی که در این باره گردآوری شده را بخوانید.

معرفی بهترین مارک رژ لب (۱۲ برند معروف رژ لب در جهان)

شیدینگ لب چیست؟

شیدینگ لب یا آرایش دائمی لب، تزریق رنگدانه های معدنی ضد آلرژی به لایه سطحی پوست می باشد. با یک سوزن بسیار نازک و استفاده از رنگدانه ها و حجم لب ها افزایش می یابد. شیدینگ لب به عنوان آرایش دائمی یا خال کوبی آرایشی نیز شناخته می شود. گاهی اوقات به اشتباه با خال کوبی های آرایشی (به عنوان مثال تاتو ابرو یا خال کوبی خط چشم) اشتباه گرفته می شود.

رنگدانه هایی که برای آرایش دائمی لب مورد استفاده قرار می گیرند با عمق کمتری به لایه پوست نفوذ می کنند و ترکیب متفاوت از جوهرهای تاتو دارند. دستگاه های میکروپیگمنتیشن نیز نسبت به دستگاه های تاتو بهتر و تمیز تر هستند و تکنیک های مورد استفاده در آن ها متفاوت است.

هدف از انجام شیدینگ لب چیست؟

هدف از شیدینگ لب، قرينه سازي لب يا حجيم سازي لب و از بین بردن سفیدی زیاد لب ها می باشد. همچنین با شیدینگ لب می توانید لب های خود را متعادل کنید و برای از بردن تیرگی های لب آن را انجام دهید.

شیدینگ لب همچنین دارای تنوع رنگی بسیار زیادی است و برای انجام آن محدود به انتخاب یک رنگ نیستید. بسته به سلیقه تان می توانید از رنگ های ملایم و یا پر رنگ استفاده کنید. در صورتی که از رنگ و یا مدل شیدینگ لب خود خسته شدید و یا از آن راضی نبودید می توانید مدل و رنگ آن را بدون نگرانی تغییر دهید.

شیدینگ لب

قبل و بعد از انجام شیدینگ لب

شیدینگ لب چقدر ماندگاری دارد؟

پاسخ این سوال بسته به نوع پوست و جنس مواد مورد استفاده و میزان توانایی شخصی که شیدینگ لب را برایتان انجام داده است متفاوت است. از این رو زمان مشخصی برای ماندگاری شیدینگ لب نمی توان در نظر گرفت.

  • تجربه نشان داده که ماندگاری شیدینگ لب در افرادی که دارای پوست چرب هستند کمتر از افرادی است که پوست خشک دارند و این افراد زودتر برای ترمیم مراجعه می کنند.
  • در صورتی که رنگ کار شده بر روی لب ها تیره تر باشد ماندگاری آن نیز بیشتر است.
  • در صورت استفاده از مواد مناسب و رنگدانه های باکیفیت ، ماندگاری شیدینگ لب بیشتر خواهد بود.
  • بسته به توانایی شخص تاتو کار نیز میزان ماندگاری تغییر می کند. تاتو کار حرفه ای با تزریق درست رنگ در زیر پوست باعث می شود رنگ درست در زیر پوست برود و همین امر موجب ماندگاری تاتو می شود.

آموزش ساخت رژ لب خانگی

عوارض شیدینگ لب چیست؟

با تمام زیبایی که شیدینگ لب برای افراد به همراه دارد، شاید این سوال مطرح باشد که آیا شیدینگ لب عوارض دارد؟ از آنجایی تزریق رنگ به لایه سطحی پوست لب ها روشی تهاجمی است، پس از انجام شیدینگ لب ها دچار درد و تورم می شوند. استفاده از بی حسی ها می تواند باعث کاهش درد شما شود. بهتر است پس از انجام شیدینگ لب تمام موارد بهداشتی را برای حفظ سلامت لب درست انجام دهید در غیر این صورت دچار عوارضی از جمله:

  • ایجاد تورم و قرمزی در ناحیه لب
  • واکنش های آلرژیک (خارش و سوزش)
  • فشار بیش از حد دست یا عمق زیاد سوزن که ممکن از موجب پاره شدن لب ها شود
  •  بروز زخم های سطحی و خشکی پوست که برای درمان باید کرم های مخصوص استفاده کرد.
  • ایجاد تبخال
  • عفونت های ناشی از کاربرد لوازم آلوده و استرلیزه نشده
  • احتمال انتقال بیماری های عفونی خطرناک مثل HIV و هپاتیت ب

رعایت موازین بهداشتی و استفاده از مواد با کیفیت و از همه مهمتر تاتو کار حرفه ای و دارای مجوز که از وسایل استریل و دستگاه های اورجینال استفاده کند، برای انجام شیدینگ لب بسیار مهم هستند.

بیشتر بخوانید : چگونه لب های ترک خورده و خشک را درمان کنیم؟

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو