طرز تهیه کتلت لاهیجان با طعم فوق العاده عالی

طرز تهیه کتلت لاهیجان با طعم فوق العاده عالی


منبع: آرگا

190

1399/7/22

13:21


کتلت ها از غذاهای خوش طعم ایرانی هستند که به روشی آسان و سریع تهیه می شوند. این نوع غذا با مواد مختلفی تهیه می شود. به همین خاطر طیف وسیعی از طعم های متفاوت را دارا می باشد. انتخاب طعم مورد نظر بستگی به ذائقه شما دارد. در این مطلب ما طرز تهیه کتلت لاهیجان را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

طرز تهیه کتلت لاهیجان با طعم فوق العاده عالی

کتلت ها از غذاهایی هستند که معمولا  درتهیه ساندویچ به کار می روند و با خوراکی هایی مثل کاهو، گوجه و… سرو می شوند. کتلت گوشت، کتلت عدس، کتلت سیب زمینی و… از جمله کتلت های خوشمزه هستند. در این مطلب طرز تهیه کتلت لاهیجان از غذاهای بومی شهر لاهیجان را به شما پیشنهاد می کنیم.

کتلت ها از انواع غذاهای ایرانی محسوب می شوند که بسیار خوشمزه و پرطرفدار هستند و به راحتی می توانید آن ها را تهیه کنید که یکی از انواع آن کتلت لاهیجان می باشد که جزو خوشمزه ترین کتلت ها می باشد، در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد بنابراین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به کتلت علاقه دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم

  • گوشت چرخ شده: نیم کیلو
  • سیب زمینی متوسط: سه عدد
  • روغن: حدود یک فنجان
  • نمک، فلفل و زرچوبه: به میزان لازم
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • پنیر پیتزا: ۲۵۰ گرم
  • پیاز رنده شده: به مقدار کمی

طرز تهیه کتلت لاهیجان

سیب زمینی را درون ظرفی ریخته و بگذارید تا آب پز شود. بعد از اینکه سیب زمینی پخته شد، آن را رنده کنید. حالا این سیب زمینی رنده شده را به گوشت اضافه کنید تا مخلوط شوند.

سیب زمینی رنده شده جهت تهیه کتلت لاهیجان

توجه داشته باشید که اگر از گوشت یخ زده برای این کار استفاده می کنید، باید صبر کنید تا یخ گوشت آب شود. سیب زمینی را در حالتی که گرم است به گوشت اضافه کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه کتلت لاهیجان, به ترتیب پیاز رنده شده را به گوشت و سیب زمینی اضافه می کنید. تخم مرغ ها، نمک، فلفل و زرچوبه را اضافه می کنید.

پیاز رنده شده جهت تهیه کتلت لاهیجان

بعد از اضافه کردن هر کدام مایه کتلت را به هم بزنید. این ورز دادن و مخلوط کردن تا زمان یک دست شدن مایه کتلت باید ادامه داشته باشد. آن گاه روغن را در ماهیتابه ریخته و اجازه دهید تا داغ شود. پنیر پیتزا را رنده کنید و به مایه کتلت اضافه کنید. کتلت را به شکل گرد در آورید و در درون روغن قرار دهید. به همین ترتیب تا انتها ادامه دهید. برای سوخاری کردن کتلت نیز می توانید کتلت را فبل از انداختن در روغن به آرد سوخاری آغشته کنید و سرخ کنید.

طرز تهیه کتلت لاهیجان

کتلت ها آماده شدند. کتلت ها را داخل نان باگت قرار دهید و با مخلفات ساندویچ میل کنید.

ساندویچ کتلت لاهیجان

آموزش تهیه کتلت لاهیجانی بدون گوشت

کتلت لاهیجانی را می توانید با روش مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه کتلت لاهیجان بدون گوشت را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت تهیه می شود، فقط کافی است طبق مراحل آن پیش بروید تا این کتلت را در منزل تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • سیب زمینی : پنج عدد
  • پیاز : یک عدد درشت
  • نمک، فلفل و زردچوبه : به میزان لازم
  • جعفری : به مقدار کمی
  • پودر نان بربری خشک : به مقدار لازم
  • سبوس گندم : به میزان لازم
  • روغن : به میزان لازم

دستور تهیه کتلت لاهیجان

نحوه تهیه :

در روش تهیه کتلت لاهیجان ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کنید و آن ها را بکوبید سپس پیاز را رنده کرده و همراه با فلفل، نمک، زردچوبه و جعفری خرد شده به سیب زمینی کوبیده شده بیفزایید.

حالا به میزان کافی به آن پودر نان بربری اضافه کرده و به خوبی آن را ورز دهید سپس از مخلوط حاصل به اندازه یک توپ کوچک برداشته و کف دست آن را پهن کنید.

حالا داخل یک سینی سبوس گندم ریخته و کتلت ها را داخل آن بغلتانید سپس داخل روغن آن ها را سرخ کنید، نوش جان.

روش تهیه کتلت لاهیجان

از اینکه در ارائه دستور تهیه کتلت بادمجان همراه ما بودید، متشکریم و امیدواریم مطالب ما در این زمینه مورد توجه شما قرار گرفته باشد و به خوبی با دستور تهیه کتلت لاهیجان آشنا شده باشید تا بتوانید این کتلت بسیار خوشمزه را در منزل تهیه و نوش جان کنید، در صورت تمایل برای دیدن انواع کتلت می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو