کپسول فرتیل اید چیست؟

منبع: نی نی بان

136

1399/7/22

14:15


زمانی که از دارو و مکمل های تقویت باروری حرف به میان می آید گمان همه ی ما این است که مخاطب آن متن زوجهایی هستند که سالیان سال است در تلاش برای بارداری هستند اما نتیجه ای نگرفته اند؛ یا آن دسته ای که همیشه در حال رفت و آمد به موسسه های درمان ناباروری هستند. در صورتی که این یک تصور اشتباه است. هر زن و مردی باید از قدرت باروری خود اطلاح داشته و برای افزایش قدرت باروری خود، برای داشتن فرزندی سالم و زیبا تلاش کنند. هر چه سن افزایش می یابد و عوامل مختل کننده ی باروری به میان می اید شانس بارداری کاهش می یابد. استفاده از داروهای شیمیایی متعارف می تواند پرتوی امیدی برای افرادی باشد که با مشکلات ناباروری رو به رو هستند. در دنیای امروز، می توان زوج های بیشتر و بیشتری را پیدا کرد که سعی در یافتن راهی برای باردار شدن هستند. این افراد ممکن است بسیاری از روش های تهاجمی و داروهای شیمیایی تجویزی پزشک معالج را استفاده کرده باشند؛ اما لازم است بدانید که گزینه های طبیعی نیز وجود دارد که به طور مؤثر به بهبود قدرت باروری زنان و مردان کمک قابل توجهی می کنند. یکی از این مکمل های طبیعی، کپسول فرتیل اید برای زنان و مردان است. کپسول فرتیل اید یک مکمل باروری توصیه شده توسط ObGyn است که به افزایش قدرت باروری و تقویت سلامت دستگاه تولید مثل خانم ها کمک شایانی می کند. این دارو شامل یک فرمول طبیعی است که آن را به گزینه ای مناسب برای بهبود شانس باردار شدن زنان تبدیل می کند.
در نظر داشته باشید که کپسول فرتیل اید پشتیبانی از باروری را در فرمول های زنانه و مردانه ارائه می دهد که بسیار مفید و کامل است. این کپسول حاوی ویتامین های ضروری مانند اسید فولیک و ترکیباتی مانند ویتکس است که در فرمول زنان وجود دارد؛ L-Carnitine نیز در فرمول آقایان این دارو وجود دارد تا به بهبود قدرت باروری آن ها کمک کند.

آیا کپسول فرتیل اید برای شما مناسب است؟
آیا اکنون شک دارید که کپسول فرتیل اید برای شما مناسب باشد یا نه؟ اگر پاسخ شما به این سؤال مثبت است، شرایط زیر را بررسی کنید تا ببینید که آیا استفاده از این دارو برای شما مفید است یا نه. کپسول فرتیل اید به زوج هایی که دارای برخی مشکلات سلامتی هستند، کمک قابل توجهی می کند. مهم ترین این گروه ها شامل موارد زیر است:
10 علت ناباروری زوجین 10 علت ناباروری زوجین
10 کار روزانه که باعث ناباروری می شود 10 کار روزانه که باعث ناباروری می شود
زوج هایی که برای یک دوره بسیار طولانی سعی در بارداری داشتند، اما موفق نشده اند.
زوج هایی که پس از 35 سالگی برای باردار شدن تلاش می کنند.
زوج هایی که قبلاً IVF و سایر روش های باروری را امتحان کرده اند، اما نتیجه ای نگرفته اند.
زنان با چرخه قاعدگی نامنظم
زنانی که داروهای باروری را مصرف کرده اند، اما نتیجه ای نگرفته اند.
زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک
مردانی که با تحرک کم اسپرم ها روبرو هستند.
مردانی که تعداد اسپرم های کمی در بدن خود دارند.
مردانی که با مشکل واریکوسل روبرو هستند.

فواید کلی کپسول فرتیل اید
کاملا طبیعی بوده و بدون عوارض یا حداقل عوارض در صورت وجود واکنش آلرژیک به یک ویتامین خاص
ترکیبات کاملا گیاهی و موثر در باروری بر اساس یافته ها و آزمایشات علمی
ایجاد تعادل هورمونی و بهبود روند تخمک گذاری
دارای 100% املاح و ویتامین های مورد نیاز برای باروری زن و مرد

نحوه ی استفاده ی کپسول فرتیل اید
روزانه سه کپسول، همراه آب مصرف شود.

چرا استفاده از کپسول فرتیل اید زنان توصیه می شود؟
برای این که خانمی بتواند یک دوره بارداری سالم را تجربه کند، باید تعادل هورمونی مناسب، تخمک گذاری منظم، بلوغ فولیکول تخمدان و بافت های تولید مثل سالمی را در بدن خود داشته باشد. وقتی همه موارد فوق با هم همخوانی داشته باشند، احتمال باردار شدن نیز وجود دارد. کپسول فرتیل اید خانم ها از بهبود این تعادل در بدن زنان حمایت کرده و سلامتی سیستم دستگاه تولید مثل آن ها را بهبود می بخشد. بر این اساس، می توان ادعا کرد که استفاده از کپسول فرتیل اید شانس بارداری زنان را بهبود می بخشد. همچنین، کپسول فرتیل اید زنان تنها مکمل مجاز برای بهبود قدرت باروری زنان است که مواد مغذی تقویت کننده باروری (از جمله vitex) را با فرمول مناسب از مواد معدنی ضروری، ویتامین ها و ترکیبات آنتی اکسیدانی متعادل می کند. در واقع، این مکمل پشتیبانی کاملی از ویتامین ها را ارائه می دهد. به همین دلیل، زنان نیازی به استفاده از مکمل های دیگر قبل از تولد، در کنار کپسول فرتیل اید خانم ها ندارند.
جایگزینی بافت داخل رحم در خارج رحم
سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) که باعث عدم تعادل هورمونی و نازایی می شود.
نارسائی فاز لوتئال که باعث کاهش هورمون استروژن از حد طبیعی می گردد.
این دلایل از شایع ترین دلایل برای ناباروری یا کاهش کیفیت تخمک گذاری در خانم ها شناخته شده و درمان های خاص خود را می طلبد. اما مصرف مکمل فرتیل اید در خانم ها بدون عوارض و یک دارودرمانی طبیعی محسوب می شود که از طریق ایجاد تعادل در ترشح هورمون ها، بهبود و درمان نارسائی فاز لوتئال، بهبود بلوغ فولیکول های تخمدان، تنظیم تخمک گذاری و بهبود بافت اندومتر داخل رحمی برای آمادگی رحم به جهت لانه گزینی تخمک ها می تواند در بهبود باروری زنانه تاثیر مثبتی داشته باشد.

چرا کپسول فرتیل اید انتخاب مناسبی برای زنان است؟
کپسول فرتیل اید برای خانم هایی که قصد باردار شدن دارند، انتخاب مناسبی است، زیرا شامل مواد ضروری فراوانی می باشد. مهم ترین دلایل استفاده از کپسول فرتیل اید برای بهبود قدرت باروری زنان به شرح زیر می باشند:
Vitex Agnus Castus (Chasteberry) - حاوی یک ماده اساسی است که دفعات تخمک گذاری سالم و تعادل هورمونی در بدن زنان را تضمین می کند.
PABA - این ماده اساسی باعث افزایش قدرت باروری زنان می شود. نتایج یک آزمایش بالینی نشان می دهد که 12 تا 16 زن نابارور پس از مصرف PABA، در مدت چند ماه قادر به غلبه بر بیماری های خود شده و دوران بارداری سالمی را تجربه کردند.
ویتامین های پشتیبان - کپسول فرتیل اید تنها مکمل باروری است که یک بسته کامل از ویتامین ها را برای بدن زنان فراهم می کند.
آنتی اکسیدان - کپسول فرتیل اید همه آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن زنان را ارائه می دهد. در یک آزمایش اولیه بالینی، به زوج های نابارور ویتامین E (آنتی اکسیدان) داده شد؛ نتایج این آزمایش، افزایش قدرت باروری این افراد را نشان داد.
کپسول فرتیل اید طبیعی است – این دارو حاوی مواد نگهدارنده، رنگ های مصنوعی یا طبیعی نیست؛ به این نکته مهم توجه داشته باشید که کپسول فرتیل اید تنها مکمل طبیعی برای بهبود قدرت باروری زنان و مردان است.
تأیید شده سازمان های معتبر - کپسول فرتیل اید مخصوص زنان، توسط ObGyn و MD تأیید شده و توسط یک متخصص برجسته در حوزه باروری به نامAmos Grunebaum تهیه شده است.
کیفیت - کپسول فرتیل اید دارای ضمانت کیفیت و قدرت است. این محصول در ایالات متحده و در یک مرکز دارای گواهینامه GMP تولید می شود.

مواد مغذی کپسول فرتیل اید برای بهبود قدرت باروری زنان
کپسول فرتیل اید مخصوص زنان شامل ترکیبات گیاهی و غذایی فراوانی است که به طور جمعی، برای بهبود احتمال بارداری در بدن زنان فعالیت می کنند. مهم ترین این مواد به شرح زیر می باشند:
Vitex یا Chasteberry: لازم است بدانید که این ماده غذایی هورمون های حمایت کننده روند تخمک گذاری در بدن زنان را تحریک کرده و تعادل هورمونی زنان را بازیابی می کند. همچنین، Vitex عملکرد غده هیپوفیز زنان را عادی کرده و سطح هورمون استروژن و پروژسترون را در بدن آن ها متعادل می کند. بر این اساس، می توان ادعا کرد که Vitex یک درمان گیاهی مؤثر برای زنانی است که چرخه قاعدگی نامنظم، چرخه لوتئال کوتاه و سایر مشکلات ناباروری را تجربه می کنند.
شبدر قرمز: این ماده غذایی به تعادل و ترمیم عملکرد هورمونی در بدن زنان کمک قابل توجهی می کند. این ماده حاوی اجزایی شبه استروژن به نام ایزوفلاون ها است که به افزایش تولید استروژن در بدن زنان کمک کرده و باعث افزایش قدرت باروری آن ها می شود. همچنین، شبدر قرمز موجود در کپسول فرتیل اید سطح استروژن را در بدن افرادی که کمبود استروژن دارند، افزایش می دهد. در نهایت، به یاد داشته باشید که شبدر قرمز حاوی منیزیم و کلسیم است که سیستم عصبی خانم هایی را که از مشکلات باروری رنج می برند، آرام می کند.
جینسنگ سیبری: جالب است بدانید که طب سنتی چینی از این ریشه برای بهبود انرژی حیاتی بدن زنان استفاده می کند. این ماده به طور مؤثری سطح هورمون ها را در بدن خانم ها متعادل کرده، از عملکرد رحم پشتیبانی می کند، عضلات رحمی را تقویت کرده؛ در نتیجه، قدرت باروری زنان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
گینگکو بیلوبا: این گیاه در طب سنتی برای بهبود حافظه و درمان بیماری های گردش خون در بدن زنان مورد استفاده قرار می گرفت. همچنین، نتایج مطالعات تحقیقاتی اخیر دانشمندان نشان می دهد که گینگکو گردش خون را در بدن زنان تقویت می کند، جریان خون به اندام های تولید مثلی را بهبود می بخشد و وضعیت سالم رگ های خونی را حفظ می کند. همچنین، این ماده غذایی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که به بهبود قدرت باروری زنان کمک شایانی می کند.
PABA: این ویتامین، از گروه B Complex است که بدن زنان، آن را تولید می کند. این ماده غذایی فعالیت استروژن را برای تسهیل باروری در بدن زنان افزایش می دهد؛ بنابراین، می توان ادعا کرد که استفاده از کپسول فرتیل اید شانس باردار شدن را در بدن همه خانم ها بهبود می بخشد. نتایج یک مطالعه بالینی نشان می دهد که 12 تا 16 زن نابارور بعد از مصرف مکمل PABA توانستند پس از گذشت چند ماه، باردار شوند.
آنتی اکسیدان ها: به این نکته مهم توجه داشته باشید که ویتامین های C و E ویتامین های حیاتی هستند که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و نقش مهمی در روند پیری خانم ها ایفا می کنند. همچنین، این ویتامین ها از آسیب رسیدن به سلول های بدن زنان جلوگیری می کنند. علاوه بر این موارد، ویتامین E برای سلامت کلی بدن و سلامت سیستم تولید مثل زنان ضروری است. در یک آزمایش بالینی، زوجینی که به آن ها ویتامین E داده شده بود، با قدرت باروری بالایی روبرو شدند.
اسید فولیک: این ماده مغذی به عنوان فولات یا ویتامین B9 نیز شناخته می شود که می تواند از بروز خطرات نقص لوله عصبی، اسپینا بیفیدا و همچنین نقایص قلبی در نوزادان جلوگیری کند.

هشدارهای دارویی مصرف کپسول فرتیل اید زنان
مصرف کپسول فرتیل اید در آقایان یا خانم ها برای پیشگیری یا درمان نیست و فقط یک مکمل تقویتی محسوب می شود.
سرخود میزان مصرف را بدون مشورت با پزشک افزایش یا کاهش ندهید.
پس از وقوع بارداری مصرف کپسول فرتیل اید را متوقف کنید.
در صورت مصرف هر گونه داروی دیگر، به پزشک اطلاع رسانی کنید.

چرا کپسول فرتیل اید مردان توصیه می شود؟
کپسول فرتیل اید برای آقایان حاوی ویتامین های مهم، مینرال ها و آنتی اکسیدان ها جهت تقویت اسپرم و باروری می باشد. اسپرم سالم و بارور فقط با تعداد اسپرم ها تعریف نمی شود؛ بلکه غلظت اسپرم در مایع منی مردان، تحرک و مورفولوژی آن ها نیز باید در محدوده سالمی باشد. بر این اساس، می توان ادعا کرد که بدن سالم به اسپرم ها اجازه می دهد تا نشاط خود را حفظ کرده و از طریق رحم به لوله فالوپ حرکت کنند. در نهایت، اسپرم های سالم به سطح تخمک نفوذ کرده و تخمک را بارور می کنند. کپسول فرتیل اید آقایان برای تمامی آقایانی که خواهان تقویت اسپرم و افزایش قدرت باروری خود هستند توصیه می شود. صرف نظر از اینکه آزمایش اسپرم داده اند یا خیر؛ تمامی آقایان می توانند از آن استفاده کنند. در صورتی که کمبود تولید اسپرم تشخیص داده شد می توان این مکمل را همراه دو کپسول دیگر Countboost و MobilityBoost استفاده کرد. به ویژه این کپسول برای آقایانی که تحت درمان IVF هستند توصیه می شود. کپسول فرتیل اید مخصوص مردان برای بهبود قدرت باروری مردان و سلامت دستگاه تولید مثل آن ها مفید است. این دارو یک ترکیب طبیعی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و اسید آمینه L-carnitine است که در حمایت از تشکیل سالم اسپرم در بدن مردان و بهبود تحرک اسپرم ها نقش مؤثری دارد. توجه داشته باشید که فرایند تولید و رشد اسپرم ها معمولا سه ماه طول می کشد. پس باید حداقل این مکمل سه ماه مصرف شود.

دلایل رایج ناباروری در آقایان
فقدان اسپرم یا آزواسپرمی
کمبود اسپرم یا الیگواسپرمی
اختلال در انزال
اختلال و مشکل در اندام تناسلی مردانه

چرا کپسول فرتیل اید آقایان انتخاب مناسبی است؟
کپسول فرتیل اید انتخاب مناسبی برای آقایان است، زیرا حاوی اسید آمینه ضروری و L-Carnitine است که نقش اساسی در شکل گیری اسپرم سالم در بدن آن ها دارند. نتایج نشان داده میزان اسپرم در طول مصرف به میزان 20% یا بیشتر افزایش یافته. علاوه بر این موارد، سایر دلایل استفاده از کپسول فرتیل اید برای بهبود قدرت باروری مردان به شرح زیر می باشند:
ترکیبی از آنتی اکسیدان ها - کپسول فرتیل اید حاوی ترکیبی قوی از ویتامین هایC ، E، عصاره گیاه انگور و سلنیوم است که در به حداقل رساندن آسیب اکسیداتیو و شکستگی DNA ناشی از پیری و عوامل محیطی نقش مؤثری ایفا می کند.
ویتامین C - کپسول فرتیل اید حاوی مقدار ایده آل، یعنی 250 میلی گرم ویتامین C است که به محافظت از اسپرم ها در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کند. لازم است بدانید که کپسول فرتیل اید حاوی دو برابر مقدار ویتامین C است که در مارک های دیگر یافت می‌شود.
روی - کپسول فرتیل اید شامل 30 میلی گرم روی است که برای متابولیسم تستوسترون، تشکیل اسپرم و تحرک آن در بدن مردان مفید می باشد. کپسول فرتیل اید دارای سه برابر بیشتر روی است که معمولاً در مارک های دیگر یافت می شود.
بتاکاروتن – در نظر داشته باشید که این ماده مغذی، یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که اسپرم ها را از هرگونه آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین، این ماده در بلوغ اسپرم ها نقش اساسی دارد. هیچ مکمل دیگر باروری حاوی ویتامین A نیست.
ریشه ماکا - یک ماده اساسی است که باعث افزایش تولید اسپرم و بهبود تحرک اسپرم ها در بدن مردان می شود.
ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی - کپسول فرتیل اید میزان 100٪ یا بیشتر از میزان روزانه ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را که مردان در سن باروری نیاز دارند، تأمین می کند.
کپسول فرتیل اید یک داروی طبیعی است – این دارو حاوی مواد نگهدارنده، رنگ های مصنوعی یا طبیعی نیست. بر این اساس، می توان ادعا کرد که کپسول فرتیل اید یک مکمل طبیعی است.

مواد تغذیه ای موجود در کپسول فرتیل اید مردان
کپسول فرتیل اید مردان شامل ترکیبات گیاهی و غذایی فراوانی است که به طور جمعی، برای تقویت رشد و بلوغ اسپرم ها فعالیت می کنند. مهم ترین این موارد به شرح زیر می باشند:
عصاره انگور: رادیکال های آزاد موجود در بدن به سیستم تولید مثل مردان آسیب می رسانند. این آسیب می تواند تأثیرات مضری بر سیستم تولید مثلی مردان داشته و روند باروری آن ها را مختل کند. کپسول فرتیل اید مخصوص مردان حاوی عصاره گیاه انگور می باشد؛ اثبات شده است که این دارو پشتیبانی آنتی اکسیدانی پویایی را ارائه می دهد.
فرمول آنتی اکسیدانی: به این نکته مهم توجه داشته باشید که ویتامین هایA ، C، E و سلنیم، ویتامین‌های ضروری با خاصیت آنتی اکسیدانی، در ترمیم آسیب های ناشی از پیری و عوامل محیطی نقش مفیدی دارند. در یک کارآزمایی بالینی، ویتامین E به زوج های نابارور داده شد و آن ها پیشرفت قابل توجهی در قدرت باروری خود تجربه کردند. سلنیوم یک آنتی اکسیدان عالی است که در به حداقل رساندن آسیب های رادیکال آزاد نقش بسیار مفیدی دارد.
ویتامین C: ویتامین C از اسپرم ها در برابر صدمات اکسیداتیو محافظت می کند. بر این اساس، می توان ادعا کرد که این ماده مغذی برای تشکیل اسپرم های سالم در بدن مردان مهم است. این ماده با حفظ سلامت اسپرم نقش برجسته ای در قدرت باروری مردان دارد.
جینسنگ آسیایی و ریشه ماکا: اثبات شده است که این دو گیاه از نظر علمی باعث بهبود روند تولید و تحرک اسپرم ها در بدن مردان می شوند. بر این اساس، می توان ادعا کرد که کپسول فرتیل اید مخصوص مردان علاوه بر مکمل باروری، یک گیاه درمانی ضروری نیز می باشد.
روی: روی اثر مثبتی بر تحرک اسپرم ها، تشکیل و متابولیسم تستوسترون دارد؛ بنابراین، این مکمل بهبود قابل توجهی در سلامت باروری مردان ارائه می دهد.
بتاکاروتن: همان طور که می دانید، این ماده پیش ساز ویتامین A است که به بلوغ اسپرم های موجود در بدن مردان کمک می کند. همچنین، بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که اسپرم ها را از آسیب اکسیداتیو محافظت می کند. مکمل فرتیل اید 100٪نیاز روزانه بتاکاروتن برای بدن مردان را فراهم می کند.

هشدارهای دارویی کپسول فرتیل اید آقایان
بدون دستور پزشک از مصرف این دارو با داروهای ناباروری دیگر از جمله کلومیفن خودداری کنید.
پس از بروز بارداری مصرف کپسول فرتیل اید را قطع کنید.
سکس خوب

عوارض جانبی مصرف کپسول فرتیل اید برای مردان و زنان
کپسول فرتیل اید، به خودی خود، هیچ عوارض جانبی در بدن مردان و زنان ندارد؛ اما برخی از مواد تشکیل دهنده آن می تواند علائمی را به دنبال داشته باشد. در ادامه این مقاله، عوارض جانبی کپسول فرتیل اید مورد بررسی قرار می گیرد که مهم ترین این موارد به شرح زیر می باشند:
شبدر قرمز: شبدر قرمز موجود در مکمل فرتیل اید مخصوص زنان باعث ایجاد عوارض جانبی مانند بثورات پوستی، سردرد و ناراحتی معده می شود که شامل تهوع نیز است. با این حال، این اثرات کوتاه مدت هستند.
Chasteberry: یکی دیگر از ترکیبات مکمل فرتیل اید مخصوص زنان است که باعث عوارض جانبی خفیفی مانند ناراحتی معده، حالت تهوع، بثورات پوستی و سرگیجه در زنان می شود. همچنین، این ماده غذایی امکان تداخل با قرص های ضد بارداری و سایر داروها را دارد. برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل، قبل از مصرف کپسول فرتیل اید باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید؛ به خصوص اینکه اخیراً قرص های ضد بارداری استفاده کرده باشید.
کارنیتین: همان طور که قبلاً اشاره شد، L-Carnitine در مکمل فرتیل اید مخصوص مردان وجود دارد. دوزهای زیاد کارنیتین یعنی بالاتر از 5 گرم می تواند باعث بروز اسهال شود و بثورات پوستی، افزایش اشتها و بوی بد بدن را به دنبال داشته باشد. به غیر از این موارد، مصرف مکمل کارنیتین عوارض جانبی جدی را در بدن مردان ایجاد نمی کند.
جینسنگ آسیایی: این ماده می تواند طیف گسترده ای از عوارض جانبی مانند بی خوابی، فشار خون بالا، اسهال، اضطراب، سردرد، استفراغ، خون دماغ و احساس سرخوشی را ایجاد کند. همچنین، اگر مکمل فرتیل اید همراه نوشیدنی های کافئین دار مصرف شود، می تواند باعث عصبی شدن و بی خوابی مردان شود.
در نهایت، لازم است بدانید که کپسول فرتیل اید تنها مکمل موجود بر پایه طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی مردانه و زنانه است. پس، با مشورت پزشک معالج خود، شما نیز می توانید از این دارو برای بهبود قدرت باروری خود استفاده کنید.

پرسش و پاسخ های متداول

کسی که قاعدگی نامنظم یا مشکلی در تخمک گذاری خود ندارد می تواند از کپسول فرتیل اید استفاده کند؟
بله. حتی کسانی که مشکلی در روند تخمک گذاری و قاعدگی خود ندارند می توانند از فواید کپسول فرتیل اید در باروری بهره ببرند.
آیا کپسول فرتیل اید تداخل درمانی یا منع دارویی برای بیماری ها دارد؟
اگرچه فعلا بر اساس یافته ها منع دارویی خاصی در مورد این کپسول ارائه نشده، اما در صورت وجود بیماری یا اختلال خاصی، قبل از مصرف با پزشک مربوطه مشورت نمایید.
چه مدت باید از کپسول فرتیل اید استفاده شود؟
بهتر است هم زن و هم مرد تا زمان وقوع بارداری از این مکمل استفاده نمایند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو