«مهدی محمدی» با بیان اینکه از ۱۱ مورد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، چهار مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است، افزود: همچنین در شبانه‌روز گذشته در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب سه نفر، هرسین ۲نفر، روانسر یک نفر و جوانرود یک‌ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گفته او با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان‌باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۷۱۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۶۵ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به پنج هزار و ۲۳۵نفر رسید.

محمدی اظهار داشت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۵مورد بیمار مثبت سرپایی نیز در استان شناسایی شدند و جمع موارد سرپایی مثبت در استان به ۱۷هزار و ۶۲ نفر رسید.

به گفته او اکنون ۵۶۵ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان ۱۴هزار و ۴۹۸ نفر بستری و ۱۳هزار و۲۳۴ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

محمدی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۵ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند و ۱۲۹ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

شناسایی ۴۱۰۸ بیمار جدید در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۲۵۴ بیمار، تعداد قربانیان کرونا از ۲۹ هزار نفر فراتر رفت.

دکتر سیما سادات لاری با اعلام این خبر افزود: از دیروز تا امروز ۲۲ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۱۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۴۹ نفر از آنها بستری شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۰۸ هزار و ۳۸۹ نفر رسیده است، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۷۰ نفر رسید.

دکتر لاری با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون ۴۱۱ هزار و ۸۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت: ۴۵۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تا کنون چهار میلیون و ۳۶۹ هزار و ۶۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند، اظهار داشت:استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.