عطالله خانبلوکی مردی که به تنهایی نقش یک تشکل مدنی را انجام داد

157

1399/7/22

16:01


مجید فروغی: عطالله خانبلوکی در دوران زیسته خویش به تنهایی نقش یک نهاد و تشکل مدنی را انجام می‌داد.

عطالله خانبلوکی مردی که به تنهایی نقش یک تشکل مدنی را انجام داد

 سرویس تجسمی هنرآنلاین: امروز 22 مهرماه، سالروز درگذشت عطالله خانبلوکی است. هنرمند نقاشی که سال‌ها هنرمندان پیشکسوت را همراهی کرد. وقتی هنوز موسسه هنرمندان پیشکسوت نبود، خانبلوکی حلقه ارتباطی برای حمایت از هنرمندان بود. با هنرمندان مستمر و مداوم در ارتباط بود و به دیدارشان می‌رفت و از شرایط و احوال آنان خبر داشت. هرجا نیاز بود در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های مادی و معنوی را فراهم می‌کرد.

خانبلوکی هنرمند بود، ارتباط گسترده و صمیمانه با هنرمندان داشت و سال‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت کرد، علاقه به هنر و هنرمندان و ارتباط با اهل هنر، وجهه هنری و تجربه فعالیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشخصه‌هایی بود که در خانبلوکی جمع بود و به نحو شایسته‌ای امور هنرمندان را به طور جدی پیگیری و مسایل آنان را برطرف می‌کرد.

او به تنهایی نقش یک نهاد و تشکل مدنی را انجام می‌داد، ضرورت‌های هنرمندان را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل و برای رفع این ضرورت‌ها تلاش می‌کرد. هشت سال پیش وقتی رفت هنرمندان رشته‌های مختلف برای بدرقه‌اش آمدند و از مهربانی او و همدلی و همراهی با هنرمندان گفتند. این چند سطر هم فقط یادی است از زنده یاد خانبلوکی و نشانه‌ای از قدرشناسی.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو