حاجی‌میرزایی: محصلان برای تبلت در فشار نیستند

منبع: برترین ها

95

1399/7/22

19:30


وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ دانش‌آموزی برای نداشتن تبلت در فشار نیست و هیچ مدرسه‌ای حق ندارد که دانش آموز را تحت فشار بگذارد.

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ دانش‌آموزی برای نداشتن تبلت در فشار نیست و هیچ مدرسه‌ای حق ندارد که دانش آموز را تحت فشار بگذارد.

محسن حاجی میرزایی در مراسم اختتامیه نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی که به صورت نیمه حضوری و ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: خیلی علاقه‌مند بودیم که این جلسه در یک اجتماع حضوری برگزار شود ولی در شرایط کرونا، میسر نشد؛ امیدواریم هرچه زودترکرونا رخت بربندد و جامعه به شرایط قبلی برگردد و ما توفیق همراهی دیدار فعالان مختلف را داشته باشیم؛ البته این جلسه نیمه حضوری با این توفیق همراه شده است که جمعیت وسیعتری همراه شوند.

وی با اشاره به تدوین سند مدرسه و سلامت روان، گفت: از مجلس دانش‌آموزی که به چنین موضوع بااهمیتی توجه کرده است، تشکر می‌کنم. سند را مطالعه کردم واز تلاش‌ها تشکر می‌کنم چرا که پیش نیاز اصلی موفقیت، سلامت جسمی و روانی است؛ اگر سلامت افراد به مخاطره بیفتد، نقش‌آفرینی‌ با مشکل مواجه می‌شود.

حاجی‌میرزایی: محصلان برای تبلت در فشار نیستند

حاجی‌میرزایی افزود: سیر تغییرات در جامعه در شتاب است و دائما جابجایی‌هایی صورت می گیرد و با ساحت‌های متنوعی مواجه می‌شویم و همچنین کرونا نیز غیرقابل پیش‌بینی است که تعادل جامعه را بر هم زد. این سند را به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع می‌دهم و در خواست می کنم آن را به عنوان یک پروژه ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: این شما نیستید که از ما می‌خواهید به حرف‌های شما توجه کنیم بلکه ما از شما می‌خواهیم که با ما حرف بزنید و ما نیازمند افکار خلاق و تدابیر راهگشا هستیم؛ مأموریت پیچیده آموزش و پرورش نیازمند اندیشه‌های غنی و پربار، باانرژی، باتحرک، سازندگی، پیشرفت و ابداع است و ما در جست‌وجوی این سرمایه‌های با ارزش هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان مجلس دانش‌آموزی با اشاره به اینکه باید ظرفیت نسل جوان ارتقا یابد، گفت: هر جامعه به مهارت حل مسأله نیازمند است بنابراین اگر شما برای حل مسائل و گذر از مسائل پیش رو به میدان می‌‌‌‌‌آیید، توانمندی‌های خود را ارتقا می‌دهید و هرچه به این مهارت‌ها مجهزتر باشید، بهتر می‌توانید نقش‌آفرینی کنید.

وی با بیان اینکه حل مسائل با «باید» انجام نمی‌شود، افزود: این موضوع نیازمند اندیشه‌های غنی، صورت‌بندی مسائل و مستلزم درک عمیق و شناخت همه فرصت‌هاست که پیرامون موضوع را احاطه کرده است.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: در کشور ماه تشکلی به اندازه آموزش و پرورش، لایه‌های متعدد ندارد و از ستاد تا کف، یک ارتباط تشکیلاتی خوب برقرار است؛ چقدر از این ظرفیت استفاده کرده‌ایم؟ یکی از راه‌های موثر، استفاده از این ظرفیت مجلس دانش‌آموزی است.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس دانش آموزی مسؤول هستند که ایده‌ها و نظرات کسانی که نمایندگی آن را می‌کنند، جمع‌آوری کنند؛ نقش مجلس دانش‌آموزی در درجه اول، تقویت مهارت مشارکت‌ اجتماعی است و یکی از مهارت‌ها، توسعه مهارت‌های جمعی است و توانایی مشارکت فعال و مؤثر در سازندگی جامعه است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو