«مایک پمپئو» امروز سه‌شنبه در توییتر خود خواستار آزادی چند جاسوس آمریکایی بازداشتی در ایران شد.

وزیر خارجه آمریکا در این پیام توییتری مدعی شد: «امروز ۵ سال از بازداشت سیامک نمازی، شهروند بی‌گناه آمریکایی، که تنها به دلیل شهروند آمریکا بودن بازداشت شده، می‌گذرد. سیامک، پدرش باقر و مراد طاهباز نباید یک روز دیگر در ایران بازداشت باشند. ایران باید به این اقدام غیراخلاقی پایان و اجازه دهد که آنها به خانه خود باگردند.»

پمپئو در ادامه و در اظهاراتی مداخله جویانه، خوستار آزادی «نازنین زاغری»، محکوم امنیتی زندانی در ایران شده است.

اخیرا نیز آمریکا چندین نهاد و شخص ایرانی را با ادعای نقض فاحش حقوق بشر در فهرست تحریمی قرار داد؛ مایک پمپئو طی بیانیه‌ای اعلام کرد که قاضی «سید محمود ساداتی» و قاضی «محمد سلطانی» در لیست تحریم آمریکا قرار گرفتند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از ایران به خاطر بازداشت سه محکوم امنیتی با نام‌های «باقر و سیامک نمازی» و «مراد طاهباز» انتقاد کرد و مدعی شد آمریکا تمام تلاش خود را برای بازگرداندن این افراد به آمریکا انجام خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا در حالی مدعی آزادی این افراد است و جسورانه از ایران انتقاد می‌کند که آن‌ها پیش از این و در سال‌های گذشته در دادگاه‌های ایران به جرم جاسوسی برای آمریکا و اقدامات خرابکارانه در ایران محکوم شده‌اند و اکنون بر اساس قانون، در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

جاسوسان آمریکایی طی سال‌های اخیر با پوشش فعال محیط زیستی، ضمن ورود به کشورمان اقدام به نفوذ در مراکز و پروژه های حساس می‌کردند.