اکران اینترنتی فیلم‌ تئاتر «طفل و تیر و تشنگی»

منبع: برترین ها

90

1399/7/23

14:59


فیلم‌ تئاتر «طفل و تیر و تشنگی» به کارگردانی حجت‌الله ناظری در پرتال اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دسترس قرار گرفت.

خبرگزاری مهر: فیلم‌ تئاتر «طفل و تیر و تشنگی» به کارگردانی حجت‌الله ناظری در پرتال اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دسترس قرار گرفت.
 

اکران اینترنتی فیلم‌ تئاتر «طفل و تیر و تشنگی»

 
 به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم‌ تئاتر «طفل و تیر و تشنگی» به نویسندگی مهدی پوررضائیان روایتی شاعرانه از شهادت مظلومانه حضرت علی‌اصغر (ع) است که تا پایان ماه صفر در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی th.kpf.ir به‌صورت رایگان به نمایش گذاشته می‌شود.
 
نمایش «طفل و تیر و تشنگی» کاری از گروه نمایشی مکتب و به تهیه‌کنندگی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در سال ۱۳۸۵ روی صحنه رفت.
 
این نمایش که به شیوه زنده-عروسکی اجرا شد، درباره واقعه عاشوراست. تیر سه شعبه باید تصمیم بزرگی بگیرد. باید برود یا نرود. او مقصر است یا باید تقدیر را رقم بزند؟ باد و آسمان و آفتاب او را راهنمایی می‌کنند. حضرت علی‌اصغر (ع) بر روی دستان امام حسین(ع) است و ... .
 
هنرمندانی همچون زهرا مریدی، مرجان امیرارجمند، سارا بنی‌صدر، مریم کیاهاشمی، رکسانا تاج‌الدینی، الهه زاده‌محمدی، سمیرا شرافتی، دنیا قاسمی و سمیه نادری به‌ عنوان بازیگر و عروسک‌گردان در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
 
مشاور طراحی و ساخت عروسک را عادل بزدوده و طراحی، ساخت عروسک و دکور را نسیم یاقوتی، رویا ناصری، رکسانا تاج‌الدینی، علیرضا حسین‌پور و آترپای حاجی‌مرادبیگی بر عهده داشتند.
 
الهه زاده‌محمدی مشاور کارگردان، انوش معظمی شاعر، رضا بنایی و شهرام صالحی موسیقی، نسیم یاقوتی طراح صحنه، محمدرضا شاملوفرد طراح نور و بهزاد غریب‌پور طراح پوستر از دیگر عوامل این اثر هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو