محمد اسد مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی درباره برگزاری لیگ فوتبال از دهم آبان ماه و تشدید پروتکل های بهداشتی خاطرنشان کرد: نه در کشور ما بلکه در جهانی که کرونا زده است خیلی بعید است شاهد نبودن کرونا باشیم.

وی افزود: شما هر کاری کنید در این مسابقات و رفت و آمدها، آلودگی محیطی وجود دارد. ما به دنبال اجرای پروتکل‌های بهداشتی هستیم. ۲ جلسه خیلی خوب با گروه‌های پزشکی و فنی فدراسیون فوتبال داشتیم که این جلسات مجددا ادامه خواهد داشت. برای انجام پروتکل های بهداشتی هر چه ما نیرو داریم می‌توانند آن را به کار بگیرند.

وی ادامه داد: شرایطی در خصوص بحث عوامل، داوران، مربیان و کسانی که پیرامون مسابقات دخیل هستند که فدراسیون‌ پزشکی نگران این موضوع است. پوشش بیمه‌ای هم وجود نداشت به همین دلیل طرحی را در دستور کار داریم مبنی بر اینکه اگر داور یا مربی بخواهد با مبلغ اندک خود را بیمه کرونا بکند تا نیازی به تعهدات نباشد. من همینطور این آمادگی را دارم که خبرنگاران و کسانی که در ورزش کار می‌کنند با این مبلغ خود را بیمه کنند. به نظر می رسد همان قدر که یک داور و مربی با خطر کرونا رو به رو است خبرنگار و عکاس هم این خطر را احساس می‌کند و هیچ تفاوتی وجود ندارد.

مسجدی در باره نشست ستاد کرونا و اینکه آیا رشته‌ای تعطیل خواهد شد یا خیر تصریح کرد: ستاد مبارزه با کرونا بعد از هر چند جلسه یک نشستی را با وزیر ورزش خواهد داشت. گزارشی که به وزیر می‌دهیم در مورد مصوبات مختلف ستاد بوده است. مطالب علمی به روز هم در این نشست ارائه می شود و وزیر ورزش نقطه نظرات خود را مطرح می‌کند. ما از وزیر چند درخواست شفاف داشتیم اینکه کرونا طولانی شده و با منابع مالی گذشته با توجه به شرایط موجود صحبت کردیم که به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه با توجه به فصل پاییز و زمستان فدراسیونهای ورزشی به دنبال برگزاری کلاسهای آموزشی هستند خواهش کردیم دستور دهند سالن‌های سقف بلند و پایگاه‌های قهرمانی در اختیار فدراسیون ها و هیئت ها قرار بگیرند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس های آموزشی برگزار شود. از وزیر خواستیم به فدراسیون ها بگویند رعایت پروتکل ها بسیار مهم است و ما به وزارت بهداشت متعهد شدیم گزارش خود را ارائه دهیم تا هیچ رشته ورزشی تعطیل نشود و فدراسیون ها بتوانند این کار را برگزار کنند. همکاری تا الان خوب بوده اما نظر وزیر ورزش راهگشا خواهد بود.

مسجدی درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه ها، گفت: با توجه به اینکه در وضعیت قرمز هستیم این موضوع را متصور نیستیم اما پیشنهاد شده است. ما در جلسات آینده روی این موضوع کار می‌کنیم تا با فاصله گذاری و خیلی محدود روی تماشاگران کار کنیم. وزارت بهداشت اول سلامتی را در نظر می‌گیرد. اولویت ما کلاس‌های ورزشی و تماشاچیان است که این موضوع را بررسی می‌کنیم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی درباره برگزاری لیگ والیبال و آمار زیاد مبتلایان به کرونا گفت: همانطور که ما پروتکل ها را اعلام کردیم به همان اندازه برای لغو رویداد حساس هستیم. بعضی از فدراسیون ها خود به خود این سیاست را دارند که لیگ را برگزار نکنند و با توجه به این که مسابقه ای را پیش رو ندارند اصراری هم برای برگزاری لیگ نیست، ما با آنها راحت هستیم. 

سرمرست فدراسیون پزشکی خاطرنشان کرد: بعضی از فدراسیون‌ها به خاطر شرایط جهانی نیاز به برگزاری لیگ و کشوری دارند. ما از آنها خواهش کردیم با توجه به رویدادهای آسیایی بتوانند به صورت متمرکز مسابقات خود را برگزار کنند. با انجام تست‌های کرونا و تایید ناظران برای تعداد منفی نمونه ها می‌توان مسابقات را برگزار کرد. پروتکل ها سختگیرانه نوشته شده است. تمایل به تعطیلی نیست چون شرایط کرونا هفته به هفته به ما راهکار نشان می‌دهد. اینکه بگوییم یک مسابقه را استارت زده ایم نباید تعطیل کنیم اینطور نیست اگر ستاد مبارزه با کرونا تصمیم ملی بگیرد عمل می‌کند.