یک مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به خبرگزاری فرانسه گفت، کمیته عالی برنامه‌ریزی اداره مدنی رژیم صهیونیستی (نهاد وابسته به وزارت جنگ این رژیم که بر امور مدنی و شهری در اراضی اشغالی نظارت دارد) با ساخت ۲۱۶۶ واحد مسکونی در کرانه باختری موافقت کرد.

این موافقت با ساخت و سازهای جدید در کمتر از یک ماه پس از امضای توافقنامه‌های سازش با امارات و بحرین صورت می‌گیرد.

طرح صلح بحث برانگیز آمریکا که اواخر ژانویه رونمایی شد به رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌های عظیمی از کرانه باختری از جمله شهرک‌های صهیونیست‌نشین چراغ سبز نشان داد.

سازمان صلح اکنون که یک سازمان غیردولتی مخالف شهرک‌سازی است از این گام دولت انتقاد کرد و این توسعه طلبی را در اشاره به مخالفت رژیم صهیونیستی با تشکیل کشور فلسطین و ضربه‌ای به آمال تحقق صلح عربی دانست.

این سازمان اشاره کرد، پیش‌بینی می‌شود با ساخت ۲۰۰۰ واحد شهرک سازی دیگر در روز پنج‌شنبه نیز موافقت شود.

در این بیانیه آمده است: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با قدرت در مسیر تقویت الحاق عملی اراضی کرانه باختری تلاش می‌کند.

در این راستا نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم دولت اشغالگر برای ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در اراضی فسطینی را محکوم کرد.

ابوردینه در کنفرانس خبری گفت، تصمیم تل‌آویو مغایر با تمام قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و آخرین آن ۲۳۳۴ است که هرگونه شهرک‌سازی را در اراضی فلسطینی را غیرقانونی می‌داند.

او تاکید کرد، شهرک‌سازی همه نابود شدنی هستند و هیچ شهرکی در اراضی فلسطینی باقی نخواهد ماند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: دولت نتانیاهو در سیاست‌های شهرک سازی برای غصب اراضی فلسطینی با سوءاستفاده از سکوت بین‌المللی، عادی سازی مجانی و حمایت کورکورانه از سوی دولت ترامپ از اشغالگری استفاده می‌کند.

ابوردینه نسبت به این‌که سیاست شهرک‌سازی‌ منطقه را به سمت پرتگاه می‌برد، هشدار داد و از جامعه جهانی خواست فورا مداخله کند و بر دولت نتانیاهو برای توقف این جنون شهرک‌سازی فشار وارد کند.