مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در استقبال از فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی در افتتاحیه اولین جلسه مذاکرات استراتژیک آمریکا- عربستان از این کشور خواست مانند دو همسایه‌اش بحرین و امارات اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کند.

پامپئو گفت: عادی سازی روابط اسرائیل با امارات و بحرین به شکل گسترده در اهداف مشترک ما برای "برقراری ثبات و امنیت" منطقه‌ای سهیم خواهد بود.

پامپئو خاطرنشان کرد: در این دیدار توافقنامه اسرائیل با دو کشور خوزه خلیج فارس را بررسی کردیم. این کشورها به خوبی می‌دانند که نیاز به این همکاری منطقه‌ای برای مقابله با نفوذ ایران و تقویت شکوفایی ضروری است و امیدواریم عربستان نیز عادی سازی روابط با اسرائیل را بررسی کند.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: با همتای سعودی امنیت مشترک و تقویت همکاری نظامی با عربستان را بررسی کردیم و دولت ترامپ از امنیت و ثبات شرکای ما در خلیج فارس حمایت کرد در حالی‌که هیچ دولت دیگری چنین کاری نکرد.

پامپئو تاکید کرد: مسائل منطقه‌ای و امنیتی و مواضع ایران را بررس کردیم.

وزیر خارجه عربستان نیز تاکید کرد که با همتای آمریکایی تقویت روابط در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی را بررسی کرده است.

او گفت: ما در مقابله با تروریسم و مقابله با ایران جدی هستیم.

امروز مذاکرات استراتژیک عربستان و آمریکا در واشنگتن به ریاست وزیران خارجه آمریکا و عربستان شروع شد. این مذاکرات روی اقتصاد و همکاری بین دو کشور در زمینه انرژی متمرکز است.