معرفی تعدادی از معروف ترین غذاهای محلی سن پترزبورگ

معرفی تعدادی از معروف ترین غذاهای محلی سن پترزبورگ


منبع: همگردی

176

1399/7/23

22:02


سن پترزبورگ یکی از شهرهای روسیه بوده که غذاهایش بسیار معروف و خوشمزه هستند. لازم هست بدانید که در تمام شهرهای روسیه غذاها به یک صورت طبخ می شوند. در مقاله بهترین غذاهای سن پترزبورگ با ما همراه شوید تا شما را با تعدادی از معروف ترین غذاهای محلی سن پترزبورگ آشنا کنیم. قطعا، بعد از خواندن این مقاله، برای چشیدن طعم بهترین غذاهای سنتی سن پترزبورگ وسوسه خواهید شد.

سولیانکا (Solyanka)

یکی از سوپ های خوشمزه روسی که بسیار غلیظ بوده، سولیانکاست. این سوپ در سه نوع مختلف سولیانکا گوشت، سولیانکا ماهی و سولیانکا قارچ آماده شده و از مواد غذایی نظیر قارچ نمک سود، خامه ترش، خیارشور، آب نمک و شوید تهیه می شود. برای تهیه سولیانکا گوشت از مواد غذایی همچون گوجه، روغن زیتون، فلفل خانگی، جعفری، سوسیس، همبرگر، گوشت گاو، پیاز، و شوید استفاده کرده و آنها را در قابلمه ای به همراه مقداری آب می گذاریم تا بپزند. برای تهیه سولیانکا ماهی از مواد غذایی مشابه سولینکا گوشت استفاده می کنیم و به همراه مقداری آب لیمو در آب می گذاریم تا بپزند.

برای تهیه سولیانکا قارچ از مواد غذایی همچون گوجه، خیار شور، کلم، قارچ، پیاز استفاده می کنیم. در ابتدا، کلم را در کره همراه با خیار شور و گوجه کمی تفت داده و سپس، قارچ و پیاز را جداگانه تفت می دهیم و بعد از آن مقداری آب لیمو را به آن اضافه کرده و آنها را با هم ترکیب می کنیم. در نهایت، تکه های نان و کره را به این مورد از معروف ترین غذاهای محلی سن پترزبورگ افزوده و به آرامی شروع به پختن می کنند.

سولیانکا (Solyanka)

گولابتسی (Golubtsi)

گولابتسی یک نوع دلمه است که مواد اصلی آن گوشت، برنج، آلو بخارا، سبزیجات و فلفل هستند. این مواد غذایی درون ادویه ها تفت داده شده و سپس آنها را داخل برگ کلم پیچ قرار می دهند. این مورد از بهترین غذاهای سنتی سن پترزبورگ شبیه دلمه کلم پیچ ما ایرانی هاست.

گولابتسی (Golubtsi)

اولادی (Oladyi)

اولادی یک نوع پنکیک است که بسیار ضخیم و در ابعاد کوچک آماده می شود. برای تهیه خمیر این مورد از بهترین غذاهای سن پترزبورگ از موادی همچون گندم یا گاها از آرد گندم سیاه، تخم مرغ، شکر، نمک و شیر استفاده کرده و برخی اوقات هم در آن کشمش یا سیب اضافه می کنند. این ترکیب اکثر اوقات به همراه مربا، عسل، خامه ترش و خاویار قابل سرو است.

اولادی (Oladyi)

پلو (Plov)

پلو یکی از بهترین غذاهای سن پترزبورگ بوده که برای تهیه آن از مواد غذایی همچون برنج، هویج، روغن زیتون، گوشت مرغ، گوشت گوسفند یا بوقلمون استفاده می کنیم. این غذای ریشه آذربایجانی دارد و برای روسیه نیست.

پلو (Plov)

Meat a la Peter

برای تهیه غذای Meat a la Peter، از گوشت، پیاز و قارچ استفاده کرده و آنها را در داخل یک قابلمه تفت می دهیم. سپس، مقداری آب به آن اضافه کرده و می گذاریم تا به آرامی بپزد و در نهایت، آن را با کمی از آب خورشت سرو می کنیم. این غذا مخصوص دورهمی ها و تعطیلات آخر هفته است.

Meat a la Peter

اوکا (Ukha)

اوکا یک نوع خورشت دریایی بوده که دارای ریشه روسی است. خورشت اوکا به نام آکا هم شناخته می شود. مواد اصلی این مورد از بهترین غذاهای سنتی سن پترزبورگ تشکیل شده از موادی همچون ماهی سیم، اسبله یا روف، سبزیجات، شوید، برگبو، تره، جعفری، فلفل سیاه، گوجه و رازیانه هست. کسانی که برای ماهیگیری می روند، معمولا خورشت اوکا را درست می کنند و از خوردن خورشت اوکا لذت می برند. پیشنهاد می کنیم اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، حتما اوکا را امتحان کنید.

اوکا (Ukha)

کولودتس (Kholodets)

کولودتس یک نوع غذای گوشتی هست. ابتدا، تکه های گوشت را می پزند و بعد از آن منتظر می مانند تا خنک شود. سپس، تکه های گوشت بخاطر سرد شدن شبیه ژله می شوند. کولودتس را معمولا در کریسمس، ایستر و تعطیلات زمستان درست کرده و از خوردن آن لذت می برند.

کولودتس (Kholodets)

قارچ

روسیه یکی از کشورهایی بوده که مصرف قارچ میان مردم آن بسیار زیاد است و اکثر غذاهای این کشور همراه با قارچ تهیه می شوند. مردم روسیه معمولا طبق سنت قدیمی در جنگل ها پیاده روی کرده و مشغول قارچ چیدن می شوند و از آنها به صورتهای مختلف استفاده می کنند. حتی، برخی مردم از قارچ ها شور در می آورند و آنها را در زمستان استفاده می کنند.

قارچ

سالاد وینگرت (Vinaigrette)

سالاد وینگرت یکی از سالادهای بسیار خوشرنگ و خوشمزه است که از موادی همچون چغندر، گوجه و خیار شور تشکیل شده و در آخر، روی این مواد روغن ریخته می شود.

سالاد وینگرت (Vinaigrette)

هرینگ (Herring)

یکی از سالادهای معروف دیگر سن پترزبورگ، هرینگ است. این سالاد متشکل شده از چند طبقه سبزیجات پخته، پیاز خرد شده و سس مایونز بوده و حتی برخی از مردم به این سالاد سیب اضافه می کنند. در آخر هم سس مایونز را همراه با چغندر مخلوط کرده و رویش پخش می کنند. همچنین، برای تزئین این سالاد از تخم مرغ استفاده می شود.

هرینگ (Herring)

در ادامه بخوانیدراهنمای سفر به سن پترزبورگ | شهر برف و سرما

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو