وی به شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان" و در جلسه سالانه صندوق بین‌المللی پول گفت که شکاف در لبنان مانع از آن شده است که این کشور در خصوص طرح جدید اقتصادی پیشرفتی داشته باشد.

"جورجیووا" افزود: یک دست صدا ندارد و ما برای کمک به لبنان در آمادگی کامل به سر می‌بریم، اما نیاز به یک شریک داریم.

مدیر صندوق بین المللی پول ۱۶ مردادماه و دو روز پس از حادثه مهیب انفجار در بندر بیروت در بیانیه‌ای از جامعه جهانی و کشورهای دوست لبنان خواسته بود که به خاطر این حادثه به یاری دولت بیروت بشتابند.

وی البته در یک اقدام مداخله جویانه در امور داخلی لبنان اعلام کرد: ضروری است بن‌بست اصلاحات ضروری لبنان شکسته شود و بیروت برنامه جدی برای برون رفت از سقوط [اقتصادی] و تحکیم پایه‌های مسؤولیت پذیری و اعتماد در آینده این کشور وضع کند.

ماه می گذشته نیز دولت لبنان برای دریافت کمک‌های مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی این کشور، وارد مذاکره با صندوق‌ بین‌المللی پول شد که این سازمان اعطای کمک به دولت بیروت را منوط به انجام اصلاحات اقتصادی کرده بود.

لبنان حدود ۹۰ میلیارد دلار بدهی‌های داخلی و خارجی دارد که ۳۰ میلیارد دلار از آن به صندوق بین‌المللی پول و دیگر طلبکاران خارجی این کشور است و این موضوع باعث شده تا نتواند اقساط تعیین شده این صندوق پول را به موقع بازپرداخت کند و علاوه بر آن به دلیل بحران اقتصادی موجود در این کشور، بیروت متقاضی دریافت وام‌های جدید شده است.

اظهارات جورجیووا پس از آن بیان شده بود که مروان عبود" استاندار بیروت گفته بود که اگر جامعه جهانی در این زمینه کمک به لبنان اقدام نکند، شاید این کشور با بحران رو به رو شود.