* «کریم باقری»های استقلال؟ در این سال‌ها به وفور گفته شده یکی از مشکلات استقلال در مقایسه با پرسپولیس، عدم برخورداری از یک چهره کاریزماتیک به‌عنوان بزرگ‌تر تیم بوده است. این نقش را در اردوگاه سرخ‌ها، کریم باقری به بهترین شکل ممکن ایفا می‌کند و همیشه هم از این بابت مورد تحسین قرار گرفته است. کریم ادعای فنی ندارد و تنها به‌عنوان ستون انضباطی در باشگاه مشغول کار است. حالا اما به نظر می‌رسد محمود فکری برای رفع این نقصان، به دنبال استفاده از چند تن از بزرگان استقلال است. استفاده از پرویز مظلومی و صمد مرفاوی می‌تواند با همین فلسفه صورت گرفته باشد. استقلال در این مدت به خاطر بی‌نظمی بازیکنان تاوان بسیار زیادی داده و به نظر می‌رسد تنوع اخیر در کادر فنی، بتواند این نقطه‌ضعف را ترمیم کند.

* دستیار کی‌روش در استقلال؟ با این همه گویا هنوز فکری به دنبال افزایش تعداد اعضای کادر فنی استقلال است. اخیرا به‌طور گسترده شایعه شده احتمال دارد وحید نمازی به‌عنوان مربی به کادرفنی آبی‌پوشان افزوده شود. نمازی اولین بار در ایران به‌عنوان دستیار کارلوس کی‌روش شناخته شد. او پس از مدتی از تیم‌ملی جدا شد و بعد از یک وقفه، دو سال پیش فصل را به‌عنوان سرمربی ذوب‌آهن شروع کرد؛ گرچه نهایتا نتوانست ماموریتش را در این تیم به پایان برساند و پیش از پایان قراردادش از تیم اصفهانی جدا شد. ظاهرا او حالا گزینه حضور در استقلال شده است. نمازی هم به خاطر ایرانی‌الاصل بودن شامل قانون ممنوعیت حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران نمی‌شود.

* دو شرط نمازی؛ مربی پیشین تیم‌ملی فوتبال کشورمان دیروز دریافت پیشنهاد از سوی محمود فکری را تایید کرده و گفته درخواست همکاری سرمربی استقلال از طریق یک واسطه به او رسیده است. در عین حال اما نمازی برای پذیرفتن این پیشنهاد دو شرط دارد؛ اولی آن است که او به‌عنوان دستیار اول در این تیم مشغول به کار شود. نمازی قطعا از شلوغی کادرفنی و اینکه چند کاپیتان و سرمربی سابق استقلال کنار فکری هستند اطلاع دارد، اما صراحتا اعلام کرده: «با احترام به همه این عزیزان، تنها در صورتی به ایران می‌آیم که دستیار اول باشم.» شرط دوم اما کار را دشوارتر می‌کند. گویا نمازی در حال حاضر با یک تیم آمریکایی کار می‌کند و هنوز یک سال‌ونیم از قراردادش باقی مانده است. در همین راستا هم گفته تنها در صورتی درخواست استقلال را می‌پذیرد که این پیشنهاد «ارزش» فسخ قرارداد فعلی‌اش را داشته باشد. آیا باشگاه استقلال از نظر مالی قدرت برآوردن این خواسته را دارد؟ کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.